Formula 1: Παράσταση τίτλου από τον Μαξ Φερστάπεν στο Grand Prix του Βελγίου (vid)

Ο Μαξ Φερστάπεν της Red Bull έδειξε πως είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για να κατακτήσει και φέτος τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή, καθώς, μετά από εκπληκτική κούρσα, τερμάτισε πρώτος και στο Grand Prix του Βελγίου, 14ο του παγκόσμιου πρωταθλήματος της Formula 1, αυξάνοντας τη διαφορά του στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών.

Ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής, μολονότι ξεκίνησε από την 14η θέση, λόγω της ποινής του, επειδή ξεπέρασε στα πρώτα δοκιμαστικά το επιτρεπόμενο όριο αλλαγών σε μηχανικά εξαρτήματα του μονοθεσίου του, ήταν πραγματικός «σίφουνας», κάλυψε τη διαφορά και τερμάτισε με άνεση πρώτος.

Η Red Bull έκανε το 1-2 με τον Πέρεζ να τερματίζει δεύτερος, ενώ το βάθρο συμπληρώθηκε από τον poleman Σάινθ, ο οποίος κράτησε πίσω του τον Ράσελ. “Ταβάνι” για τον Λεκλέρ ήταν η 5η θέση, με τον Μονεγάσκο να εκκινεί 15ος. Μετά το τέλος του αγώνα έπεσε 6ος, καθώς τιμωρήθηκε με πέντε δευτερόλεπτα εξαιτίας υψηλής ταχύτητας στο pit lane. Ο Χάμιλτον εγκατέλειψε λίγο μετά την εκκίνηση.

Όσον αφορά στην βαθμολογία των οδηγών, ο Ολλανδός είναι πρώτος με 284 πόντους, ο Πέρεζ προσπέρασε στον Λεκλέρ και ανέβηκε δεύτερος έχοντας 191 βαθμούς έναντι 186 του Μονεγάσκου.

Πού κρίθηκε η νίκη

Στην εκκίνηση του αγώνα ο Κάρλος Σάινθ κατάφερε να διατηρήσει την πρώτη θέση, με το όχημα ασφαλείας να κάνει την εμφάνισή του στον επόμενο γύρο, ώστε να απομακρυνθούν τα μονοθέσια των Χάμιλτον και Μπότας που εγκατέλειψαν. Την ίδια ώρα, ο Φερστάπεν, ο οποίος εκκίνησε 14ος άρχισε να παίρνει τα πάνω του.

Στον 12ο γύρο ο Ισπανός μπήκε για αλλαγή ελαστικών (έβαλε τα mediums), με τον Φερστάπεν να αφήνει πίσω του τον Πέρεζ και να παίρνει την πρωτιά χάρη στα softs ελαστικά του. Ο Παγκόσμιος πρωταθλητής στον 16ο γύρο άλλαξε τα ελαστικά του, έβαλε mediums και στον 18ο γύρο πέρασε εκ νέου τον Σάινθ στην Kemmel. Αυτή ήταν η στιγμή που έκρινε και τον αγώνα.

Τα πράγματα έγιναν ακόμη καλύτερα για την Red Bull, όταν ο Πέρεζ προσπέρασε τον δεύτερο οδηγό της Ferrari και προσέφερε μία μεγαλύτερη ασφάλεια στον πρωτοπόρο Φερστάπεν, που άνοιγε την διαφορά του. Μέχρι και τον 31ο γύρο οι τέσσερις πρωτοπόροι μπήκαν για το δεύτερό τους στοπ, χωρίς να υπάρχουν εναλλαγές.

Η κατάσταση δεν άλλαξε έως το φινάλε. Ο Ράσελ επιχείρησε να πλησιάσει τον Σάινθ, ώστε να του “κλέψει” τη θέση στο βάθρο, χωρίς όμως να τα καταφέρνει.

Η φάση του αγώνα

Η φάση του αγώνα σημειώθηκε στην εκκίνηση. Ο Χάμιλτον, προσπάθησε να περάσει τον Αλόνσο, συνέκλινε και δεν άφησε χώρο στην εσωτερική, με αποτέλεσμα την επαφή τους. Μάλιστα, το αυτοκίνητο του Βρετανού σηκώθηκε στον αέρα και προσγειώθηκε βάναυσα. Στη συνέχεια η Mercedes άρχισε να καπνίζει και αποτέλεσμα ήταν η εγκατάλειψη του επτά φορές παγκοσμίου πρωταθλητή.

Ο Αλόνσο ήταν έξαλλος με την κίνηση του Χάμιλτον και είχε ως αποτέλεσμα να μιλήσει με σκληρά λόγια γι’ αυτόν στο team-radio: “Τι ηλίθιος. Αυτός ο τύπος ξέρει πώς να οδηγεί μόνο όταν εκκινεί πρώτος” δήλωσε συγκεκριμένα.

Τι κρατάμε από τον αγώνα

Με εξαίρεση τα προβλήματα αξιοπιστίας στις αρχές της χρονιάς, η RBR κάνει μια άρτια σεζόν, και το ίδιο ισχύει και για τον Μαξ Φερστάπεν που οδηγεί με την αυτοπεποίθηση του πρωταθλητή και με την παντελή έλλειψη άγχους που του εξασφαλίζει το μεγάλο του βαθμολογικό προβάδισμα. Ήταν άλλη μια εκθαμβωτική επίδειξη του σπάνιου ταλέντου του Ολλανδού, η σημερινή.

Ο ίδιος ο Φερστάπεν χαρακτήρισε την RB18 αυτό το τριήμερο ως “διαστημόπλοιο”, και παρότι η πίστα του Σπα ταίριαξε στο μονοθέσιο του Μίλτον Κινς, η ομάδα φαίνεται πως έκανε ένα ακόμα άλμα απόδοσης – που υπερκάλυψε τις όποιες επιπτώσεις από την απαγόρευση της ελαστικότητας του κεντρικού τμήματος του δαπέδου, από τη FIA.

Η Mercedes όντως αποδείχθηκε πιο ανταγωνιστική στις συνθήκες του αγώνα παρότι στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης, αν και αυτή τη φορά η στρατηγική της δεν ήταν ανώτερη της Ferrari του Σάινθ, ούτε και η ταχύτητά της. Ίσως σε αυτό να έπαιξε ρόλο και η αύξηση των θερμοκρασιών σήμερα, που καταπόνησε περισσότερο τα ελαστικά.

Όσο για τον Σάινθ, κατάφερε να απομυζήσει από τη Ferrari το καλύτερο που είχε αυτή να δώσει για μία ακόμη φορά, και από τη νίκη του στο Σίλβερστοουν και μετά δείχνει να έχει τη σταθερότητα σε κορυφαία απόδοση που λείπει από τον Λεκλέρ. Ο Ισπανός είναι τώρα 15 βαθμούς πίσω από τον Μονεγάσκο στο πρωτάθλημα, αλλά πλέον μικρή σημασία έχει, με την απόσταση των δύο από τον Φερστάπεν.

Εξαιρετική ήταν η Alpine, που με τη βελτίωσή της στην πίστα διασκεδάζει τις εντυπώσεις από το μεγάλο μεταγραφικό φιάσκο του καλοκαιρού – ενώ ο Εστεμπάν Οκόν προσπαθεί με αξιώσεις να πείσει την ομάδα ότι αξίζει να γίνει ο ηγέτης της στο μέλλον. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε ένα μικρό θαύμα με την 8η θέση με την Aston Martin, και ακόμα μεγαλύτερο ο καταπληκτικός Άλεξ Άλμπον που έβαλε την ταλαίπωρη Williams μέσα στη δεκάδα κρατώντας πίσω τη McLaren.

Πιο πολύ από το λάθος της Ferrari στο τέλος με το τρίτο πιτ-στοπ του Λεκλέρ, που κόστισε στον Μονεγάσκο την 5η θέση στην επιδίωξη του ταχύτερου γύρου, ή ακόμη και από το πρώτο πιτ-στοπ του Λεκλέρ υπό το όχημα ασφαλείας στην αρχή, το πιο δυσάρεστο για τη Ferrari είναι ότι φάνηκε πως η υστέρηση ταχύτητας από τη RBR της Ουγγαρίας δεν ήταν μια παρένθεση.

Αντίθετα, επιδεινώθηκε στο Βέλγιο, όπου για πρώτη φορά φέτος επιβεβαιώθηκε ότι η F1-75 έμεινε σαφώς ένα σκαλί κάτω σε απόδοση από την RB18. Και, ατυχώς για τον ίδιο, επιβεβαιώνονται τα λόγια του Ματία Μπινότο μετά τον αγώνα της Βουδαπέστης, όταν έλεγε πως δεν τον ανησυχούσαν τόσο τα λάθη στρατηγικής όσο η υστέρηση ταχύτητας από την RBR. Και μάλιστα σε μια πίστα που ταίριαζε στη Ferrari, σε αντίθεση με το Σπα.

Το λάθος του Λιούις Χάμιλτον στη Les Combes που οδήγησε στην εγκατάλειψή του ήταν σίγουρα απογοητευτικό για τον Βρετανό, και πήρε την ευθύνη για αυτό στο τέλος – αλλά τον αδικούν τα προσβλητικά λόγια του Αλόνσο ότι “ξέρει να οδηγεί μόνο όταν εκκινεί πρώτος”. Στη Βραζιλία πέρσι απέδειξε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Όμως, σε μια δύσκολη σεζόν, ακόμα και ένας επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής μπορεί να σπάσει κάτω από τόση πίεση.

Ο οδηγός της ημέρας

Το κοινό της Formula 1 ψήφισε τον Μαξ Φερστάπεν ως τον οδηγό της ημέρας. Ένα αποτέλεσμα πέρα για πέρα δίκαιο. Ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στο Βέλγιο.

Εκκίνησε από την 14η θέση, έκανε εύκολα προσπεράσματα και με επίδειξη δύναμης πήρε την τρίτη του συνεχόμενη νίκη. Όσο κυλούν οι αγώνες, τόσο δείχνει και πιο κοντά στον τίτλο, με την Ferrari και τον Λεκλέρ να μην μπορούν να τον πιάσουν.

Τι ακολουθεί

Έπειτα από τέσσερις εβδομάδες διακοπών η Formula 1 επέστρεψε στο Σπα. Το πρωτάθλημα παραμένει στην “γειτονιά” του Βελγίου και συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, καθώς η επόμενη στάση είναι στην Ολλανδία το επόμενο Σαββατοκύριακο.

Ο Φερστάπεν θα έχει την υποστήριξη των συμπατριωτών του και οι εξέδρες στο Zandvoort αναμένεται να βαφτούν πορτοκάλι. Η Ferrari και η Mercedes θα επιδιώξουν να χαλάσουν το πάρτι. Το τριήμερο ξεκινάει στις 2 Σεπτεμβρίου. Το Σάββατο οι κατατακτήριες είναι στις 16:00 και την ίδια ώρα ξεκινάει και ο αγώνας την Κυριακή (4/9).

Η βαθμολογία σε οδηγούς και κατασκευαστές μετά το GP του Βελγίου

Δείτε πώς διαμορφώθηκε η βαθμολογία της Formula 1 σε οδηγούς και κατασκευαστές μετά τον αγώνα στο Grand Prix του Βελγίου, με τον Φερστάπεν να βλέπει πρώτος την καρό σημαία.

Στην κατάταξη των κατασκευαστών η Red Bull ξέφυγε και άλλο από τη Ferrari έχοντας 475 έναντι 357 της Scuderia, ενώ στην τρίτη θέση είναι η Mercedes με 316.