Φωτιά και διαρροή υγροποιημένου αερίου από βυτιοφόρο στην Αθηνών-Κορίνθου (vid)

Συνεχίζεται το «θρίλερ» με το βυτιοφόρο στη νέα εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου, καθώς, μετά τον περιορισμό της φωτιάς και τη διαρροή υγροποιημένου αερίου που έγινε αντιληπτή, βρίσκεται σε εξέλιξη, σύμφωνα με την Πυροσβεστική, η διαδικασία μετάγγισης του επικίνδυνου φορτίου.

Πρόκειται για μια εξαιρετικά «λεπτή» επιχείρηση, η οποία γίνεται με φυσική ροή από το καμένο βυτιοφόρο στο νέο, και για τον λόγο αυτό η εθνική οδός δεν θ’ ανοίξει, αν δεν ολοκληρωθεί με επιτυχία. Η διαδικασία αναμένεται να διαρκέσει πολλές ώρες. Περί τις 20:00, η μετάγγιση είχε προχωρήσει στο 20%.

Γι’ αυτό τον λόγο, σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση της Πυροσβεστικής, έχει διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στη Ν.Ε.Ο Αθηνών- Κορίνθου:

1. Από το 39ο χιλιόμετρο στο ρεύμα προς Κόρινθο

2. Από το ύψος των διοδίων Ελευσίνα στο ρεύμα προς Κόρινθο

3. Από το 57ο χιλιόμετρο στο ρεύμα προς Αθήνα

Σε συνεργασία με την Τροχαία και την Ελληνική Αστυνομία, καταβάλλεται προσπάθεια διοχέτευσης των οχημάτων στα δύο ρεύματα της παλαιάς εθνικής οδού μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η οποία, λόγω της επικινδυνότητας της κατάστασης, πραγματοποιείται σύμφωνα με το Πρωτόκολλο Ενεργειών και την παρουσία τεχνικού ασφαλείας, αναφέρει η Πυροσβεστική.

Παράλληλα, κλειστή είναι και η Παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών – Κορίνθου από το ύψος των διοδίων της Ελευσίνας έως την Κινέττα και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να έχουν σχηματιστεί ουρές χιλιομέτρων και οι οδηγοί να παραμένουν εγκλωβισμένοι επί πολλές ώρες.

Το χρονικό του «θρίλερ» στην Αθηνών-Κορίνθου 

Όλα ξεκίνησαν, όταν φωτιά ξέσπασε το μεσημέρι σε βυτιοφόρο  λίγο πριν το πρώτο τούνελ της Κακιάς Σκάλας στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου στο ρεύμα προς Κόρινθο, με την Τροχαία να διακόπτει την κυκλοφορία στα δύο ρεύματα στη νέα εθνική οδό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η φωτιά αντιμετβπίστηκε εγκαίρως, ωστόσο παρατηρήθηκε διαρροή από το υγροποιημένο αέριο (LNG) που μετέφερε το βυτιοφόρο. Μετά απο εξέταση με θερμική κάμερα διαπιστώθηκε ότι η διαρροή προέρχεται από σωληνάκια πληρώσεως, που κάηκαν εξαιτίας της πυρκαγιάς. Οι πυροσβέστες που βρίσκονται στο σημείο προχώρησαν σε διαβροχή από απόσταση ασφαλείας. Κατά τις πρώτες πληροφορίες, η φωτιά μεταδόθηκε από τον χώρο της καμπίνας.

vytioforo-kakia-skala

Λίγο μετά τις 2:10 στην περιοχή έφτασε εκπρόσωπος της εταιρείας του βυτιοφόρου για να εξεταστεί η δυνατότητα μεταγγίσεως των περισσότερων από επτά τόνων του εύφλεκτου φορτίου.

Όπως εξηγούν άνθρωποι που έχουν διαχειριστεί τέτοια περιστατικά, ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι να παρουσιαστεί το φαινόμενο Bleve. Πρόκειται για το αρκτικόλεξο της φράσης Boiled Liquid Expanding Vapour Explosion,. που αφορά περιπτώσεις υγροποιημένου αερίου υπό έντονη πίεση. Πρακτικά πρόκειται για τον κίνδυνο υπερπίεσης του αερίου που μεταφέρεται σε υγροποιημένη μορφή, η οποία πίεση οδηγεί σε έκρηξη μεγάλης κλίμακας.

Ο οδηγός του βυτιοφόρου που μετέφερε 7,2 τόνους υγραερίου είναι καλά στην υγεία του, καθώς κατάφερε να απομακρυνθεί έγκαιρα από το όχημα.

Λόγω των μέτρων της τροχαίας δημιοιυργήθηκαν μεγάλες ουρές στα διόδια της Ελευσίνας προς Κόρινθο:

Η Ολυμπία Οδός με ανακοίνωσή της «παρακαλεί τους οδηγούς που βρίσκονται στο δρόμο να συμμορφώνονται προς τις υποδείξεις της Τροχαίας και να επιδείξουν προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την περιοχή και εκείνους που δεν έχουν ξεκινήσει το ταξίδι τους ακόμα να το αναβάλλουν προσωρινά μέχρι νεοτέρας».

Η ανακοίνωση της Hellenic Train για διακοπή στον προαστιακό

7,2 τόνοι υγραερίου στο βυτίο

Ο εκπρόσωπος του Πυροσβεστικού Σώματος Βασίλης Βαθρακογιάννης, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο του Open, σημείωσε ότι στο βυτιοφόρο υπάρχουν 7,2 τόνοι υγραερίου που χρησιμοποιείται για οχήματα.

Όπως είπε, στο σημείο έφτασαν μέσα σε 15 λεπτά από την ενημέρωση 23 πυροσβέστες με 11 οχήματα, οι οποίοι έσβησαν τη φωτιά. «Ταυτόχρονα, όμως, διαπιστώθηκε διαφυγή του μείγματος με μέγιστο κίνδυνο έκρηξης», σημείωσε.

«Το ωστικό κύμα θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 500 μέτρα»

Σύμφωνα με τον κ. Βαθρακογιάννη, έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα ασφαλείας, οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής παραμένουν στο σημείο και θα παραμείνουν μέχρι να ολοκληρωθεί η μετάγγιση.

Σε εκείνο το σημείο, ο εκπρόσωπος του Πυροσβεστικού Σώματος υπογράμμισε ότι «είναι μια διαδικασία κατά την οποία πρέπει να τηρηθούν όλα τα μέτρα ασφαλείας, καθώς το παραμικρό λάθος μπορεί να δημιουργήσει μια τεράστια έκρηξη, το ωστικό κύμα της οποίας μπορεί να ξεπεράσει τα 300, τα 400 ή τα 500 μέτρα. Νομίζω ότι αυτό που πρέπει να θέσουμε σε προτεραιότητα είναι η ασφάλεια των πολιτών και των οδηγών. Όλοι ταλαιπωρούνται, αλλά πρέπει να κάνουμε υπομονή, είναι ένα πρωτόκολλο που πρέπει να ακολουθηθεί».