Formula 1, GP Ολλανδίας: Κυρίαρχος ο Φερστάπεν που πήρε την 4η σερί νίκη του (vid)

Σε έναν αγώνα που κυριάρχησαν οι κινήσεις στρατηγικής ο Μαξ Φερστάπεν είδε πρώτος την καρό σημαία και έφτασε στην 4η σερί του νίκη. Δεύτερος ο Ράσελ και τρίτος ο Λεκλέρ.

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν κυρίαρχος και στην Ολλανδία. Ο Παγκόσμιος πρωταθλητής του 2021 είδε πρώτος την καρό σημαία και έφτασε στην 4η σερί του νίκη στον 15ο αγώνα της σεζόν.

Δεύτερος τερμάτισε ο Τζορτζ Ράσελ, τρίτος ο Λεκλέρ, με τον Χάμιλτον που βρέθηκε με λάθος γόμα στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα να υποχωρεί τέταρτος.

Ήταν μία “μάχη” στρατηγικής, ειδικά με τον 46ο γύρο, και τα δύο αυτοκίνητα ασφαλείας να αλλάζουν συχνά τα δεδομένα. Τελικά, ο Φερστάπεν ήταν ο μεγάλος νικητής.

Πού κρίθηκε η νίκη

Ο Μαξ Φερστάπεν κράτησε άνετα την pole position και έχτισε μία απόσταση ασφαλείας από τον Σαρλ Λεκλέρ. Ο Μονεγάσκος προσπάθησε να κάνει το undercut μπαίνοντας νωρίτερα στα πιτς βάζοντας μαλακή γόμα. Ωστόσο, όταν ο Ολλανδός μπήκε και για τη δική του αλλαγή παρέμεινε μπροστά του, αποκτώντας μάλιστα διαφορά οκτώ δευτερολέπτων.

Ο αγώνας έγινε πιο συναρπαστικός στον 46ο γύρο. Ο Λεκλέρ εισήλθε στα πιτς για σκληρή γόμα και βρέθηκε πίσω από Χάμιλτον και Ράσελ. Λίγο αργότερα, βγήκε το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας με τον πρωτοπόρο Φερστάπεν να το αξιοποιεί και να βάζει σκληρά ελαστικά.

Η Mercedes απάντησε με μέση γόμα στους δύο οδηγούς της. Έτσι τα δύο ασημένια βέλη βρέθηκαν να κυνηγούν τον πιλότο της Red Bull, καθώς είχαν ταχύτερα ελαστικά. Ο Φερστάπεν βλέποντας τον κίνδυνο που έρχεται μπήκε για τρίτο στοπ και έβαλε μαλακά ελαστικά και βρέθηκε πίσω από τις δύο Mercedes,

Το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας στον 57ο γύρο ανακάτεψε εκ νέου τα πράγματα και βόλεψε τον Ολλανδό. Ο Φερστάπεν ξαναμπήκε βάζοντας φρέσκια γόμα μαλακών ελαστικών και ο Ράσελ επέλεξε την ίδια στρατηγική.

Έτσι, ο Χάμιλτον βρέθηκε να υπερασπίζεται τη θέση του από τον Μαξ, ο οποίος έκανε την επίθεσή του και τον πέρασε άνετα στον 61ο γύρο, μόλις δηλαδή αποχώρησε το safety car. Αυτή ήταν και η στιγμή που κρίθηκε ο αγώνας.

Μάλιστα στον 63ο γύρο ο ταχύτερος Ράσελ πέρασε τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, ο οποίος δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος. Ο Χάμιλτον έχοντας μαλακή γόμα βρέθηκε εκτός βάθρου, αφού τον πέρασε και ο Λεκλέρ. Μέχρι το φινάλε, ο Φερστάπεν δεν απειλήθηκε και είδε πρώτος την καρό σημαία.

Ο Μαξ Φερστάπεν κατάφερε να δει πρώτος την καρό σημαία στο Σπα παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε από την 14η θέση και σε συνδυασμό με την 6η θέση του Σάρλ Λεκλέρ αύξησε ακόμα περισσότερο τη διαφορά του από τον Μονεγάσκο στην κατάταξη των οδηγών της Formula 1. Ο Ολλανδός είναι πρώτος με 284 πόντους, ο Πέρεζ προσπέρασε τον Λεκλέρ και ανέβηκε δεύτερος έχοντας 191 βαθμούς έναντι 186 του Μονεγάσκου.

Η φάση του αγώνα

Μία από τις φάσεις του αγώνα κατεγράφη στον 15ο γύρο, με την Ferrari να κάνει ένα ακόμη λάθος. Ο Σάινθ έχασε κάθε ελπίδα για το βάθρο από νωρίς. Οι μηχανικοί της Scuderia ξέχασαν το τέταρτο ελαστικό με αποτέλεσμα να το πιτ στοπ να διαρκέσει 18”.

Σαν να μην έφτανε αυτό, ξέχασαν και το πιστόλι που βιδώνει σε τέτοιο σημείο, που ο Πέρεζ που ερχόταν ακριβώς από πίσω, το πάτησε. Όλα τα λεφτά και η αντίδραση του Σάινθ που αναφώνησε: “Ω Θεέ μου”, με τον χρόνο του πιτ στοπ να είναι 18”.

Τι ακολουθεί

Ο 16ος αγώνας της σεζόν της Formula 1 θα είναι και ο τελευταίος που θα πραγματοποιηθεί στην Ευρώπη. Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ταξιδεύει στην θρυλική Μόντσα, στην έδρα της Ferrari, με την ατμόσφαιρα που θα δημιουργήσουν οι τιφόζι να αναμένεται εντυπωσιακή.

Το τριήμερο ξεκινάει στις 9 Σεπτεμβρίου με τα ελεύθερα δοκιμαστικά. Στις 17:00 το Σάββατο (10/9) θα διεξαχθούν οι κατατακτήριες δοκιμές, ενώ ο αγώνας στις 11 Σεπτεμβρίου στις 16:00.

Δείτε πως διαμορφώθηκε η κατάταξη σε οδηγούς και κατασκευαστές μετά το θρίαμβο του Μαξ Φερστάπεν στο Grand Prix του Βελγίου.
Αναλυτικά η κατάταξη των οδηγών: