Formula 1, GP Αυστρίας: Πύρρειος νίκη για τον Λεκλέρκ (vid)

Ο Σαρλ Λεκλέρ πήρε τη νίκη στο GP της Αυστρίας, την πρώτη του μετά τον 3ο αγώνα της σεζόν στην Αυστραλία. Δεύτερος ο Φερστάπεν, ενώ ακόμη ένα βάθρο για τον Λίουις Χάμιλτον. Η Ferrari τα… χρειάστηκε σε ακόμα ένα Grand Prix, έχασε τον Σάινθ λίγο πριν το φινάλε, όμως ο έτερος πιλότος της κατάφερε να πάρει την 5η του νίκη μέσα στην Αυστρία.

Ένα Grand Prix της Formula 1 που παραλίγο να εξελιχθεί σε εφιάλτη, τελικά κατέληξε σε νίκη για τη Ferrari, με τον Σαρλ Λεκλέρκ να ανεβαίνει στην κορυφή του βάθρου στην Αυστρία για πέμπτη φορά τη φετινή σεζόν, ενώ μάλιστα ο Μονεγάσκος πήρε την πρώτη νίκη στην καριέρα του χωρίς προηγουμένως να έχει βρεθεί στη pole position.

Αυτή ήταν η δεύτερη συνεχόμενη νίκη για την Scuderia, έπειτα από εκείνη του Κάρλος Σάινθ πριν μία εβδομάδα. Όμως ήταν μία πύρρειος νίκη, καθώς οι Ιταλοί είδαν τον Ισπανό πιλότο να αντιμετωπίζει πρόβλημα στον κινητήρα του λίγο πριν το φινάλε και να εγκαταλείπει την ώρα που κυνηγούσε τον Μαξ Φερστάπεν. Με την F1-75 μάλιστα να τυλίγεται στις φλόγες, χωρίς ευτυχώς να κινδυνεύσει κανείς.

Στη συνέχεια ο Λεκλέρκ ανέφερε κι εκείνος ένα πρόβλημα στο πεντάλ του γκαζιού, όμως μπόρεσε να το διαχειριστεί και να μείνει σε απόσταση ασφαλείας από τον Ολλανδό. Ο πιλότος της Red Bull έμεινε δεύτερος, έχοντας και τον ταχύτερο γύρο.

Ο Λιούις Χάμιλτον, για τρίτο διαδοχικό αγώνα, ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Όσον αφορά στην κατάταξη των οδηγών, στην κορυφή παραμένει ο Μαξ Φερστάπεν με 208 πόντους, ωστόσο έχει μειώσει ο Λεκλέρ, ο οποίος ακολουθεί με 170. Στην τρίτη θέση ο Μεξικανός της Red Bull με 151, που σήμερα δεν βαθμολογήθηκε.

Η τέταρτη θέση κατέληξε στον Ράσελ, πέμπτος ήταν ο Οκόν, στην έκτη θέση βρέθηκε ο Μικ Σουμάχερ με μια πολύ καλή κούρσα, έβδομος ο Λάντο Νόρις, όγδοος ο Μάγκνουσεν, ένατος ο Ρικιάρντο και στη δέκατη θέση ο Αλόνσο. Ο Ισπανός όμως βρίσκεται υπό εξέταση από τους αγωνοδίκες και αν δεχθεί ποινή τότε τον έναν βαθμό θα τον πάρει ο Βαλτέρι Μπότας.

Στην εκκίνηση του αγώνα ο Φερστάπεν διατήρησε το προβάδισμά του, με τον Λεκλέρ να ακολουθεί και τον Σάινθ να βρίσκεται στην 3η θέση. Ο Μονεγάσκος δεν άφησε ωστόσο τον Ολλανδός της Red Bull να απομακρυνθεί και έμεινε κοντά του σε ζώνη DRS. Μετά από κάποιες προσπάθειες ο πιλότος της Ferrari μπόρεσε στον 12ο γύρο να περάσει στην πρωτοπορία.

Δύο γύρους αργότερα, ο Φερστάπεν άλλαξε την στρατηγική του και ήταν η στιγμή που ουσιαστικά έκρινε τον αγώνα. Μπήκε στα pits και έβαλε σκληρή γόμα ελαστικών. Επέστρεψε στον αγώνα 8ος, είχε καλό ρυθμό και γρήγορα ανέβηκε στην 3η θέση. Στον 27ο γύρο ο Λεκλέρ μπήκε να βάλει επίσης σκληρά ελαστικά, ενώ το ίδιο έπραξε και ο Σάινθ έναν γύρο αργότερα. Έτσι, ο Ολλανδός με 13 γύρους πιο φθαρμένη γόμα επέστρεψε πρώτος.

Οι δύο Ferrari κινούνταν ταχύτερα και δεν άργησαν να πάρουν ξανά τα ηνία. Μάλιστα, ο πρωτοπόρος Λεκλέρ έχτιζε την διαφορά του, με τον Φερστάπεν να ξαναμπαίνει στα pits για να τοποθετήσει ακόμη μία φορά τα σκληρά ελαστικά. Την ίδια ώρα ο Χάμιλτον συνέχιζε να ανεβαίνει δίνοντας ωραίες μάχες

Στον 49ο γύρο ο Λεκλέρ μπήκε ξανά στα pits, με τον Μονεγάσκο να προσπερνάει εκ νέου τον Ολλανδό, ο οποίος διαμαρτυρόταν για την πρόσφυσή του. Στο 54ο γύρο η εγκατάλειψη του Σάινθ είχε ως αποτέλεσμα εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Οι δύο πρωτοπόροι μπήκαν για αλλαγή ελαστικών, βάζοντας την μέση γόμα, ενώ στην 3η θέση ανέβηκε ο Χάμιλτον.

Ο Λεκλέρ ανέφερε πρόβλημα με την αίσθηση του γκαζιού και φάνηκε να δυσκολεύεται αρκετά τους τελευταίους γύρους. Ο Μονεγάσκος πάλευε να φτάσει το μονοθέσιο του και τα κατάφερε βλέποντας πρώτος την καρό σημαία.

Η φάση του αγώνα

Μία από τις φάσεις του αγώνα διαδραματίστηκε στον πρώτο γύρο. Ο Τζορτζ Ράσελ έδωσε μεγάλη μάχη με τον Σέρτζιο Πέρεζ. Ο Βρετανός έστειλε στην αμμοπαγίδα τον Μεξικανό της Red Bull, με τους αγωνοδίκες να ενημερώνουν ότι το συμβάν τέθηκε αμέσως υπό εξέταση και να τιμωρούν τον Βρετανό με πέντε δευτερόλεπτα.

Ο Ράσελ κατάφερε να τερματίσει στην 4η θέση παρόλα αυτά. Ωστόσο, δεν είχε την ίδια τύχη ο Μεξικανός. Ο Πέρεζ βρισκόταν στην τελευταία θέση και στον 27ο γύρο και αποφάσισε να εγκαταλείψει.

Από τις φάσεις του GP της Αυστρίας δεν θα μπορούσε να λείπει και η εγκατάλειψη του Σάινθ. Στον 54ο γύρο το μονοθέσιο του τυλίχθηκε στις φλόγες, με τον ίδιο να βγαίνει με ασφάλεια από το αυτοκίνητό του. Τη στιγμή που ο Κάρλος Σάινθ ήταν έτοιμος να προσπεράσει τον Μαξ Φερστάπεν για να ανέβει στη δεύτερη θέση του Grand Prix της Αυστρίας το απόγευμα της Κυριακής (10/7), εκείνη τη στιγμή το μονοθέσιό του σταμάτησε να τον “ακούει”. Ο κινητήρας της Ferrari έσκασε και σαν να μην έφτανε αυτό, το αυτοκίνητο του Ισπανού οδηγού τυλίχθηκε στις φλόγες με αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρή ζημιά μέχρι οι άνθρωποι της πίστας Red Bull Ring να σπεύσουν με τους πυροσβεστήρες.

REDDIT

Τι ακολουθεί

Έπειτα από Grand Prix σε δύο συνεχόμενες εβδομάδες, οι οδηγοί και οι ομάδες θα έχουν περιθώριο ξεκούρασης περίπου δύο εβδομάδων. Η Formula 1 ταξιδεύει στη συνέχεια στη Γαλλία για τον 12ο αγώνα της σεζόν.

Το τριήμερο ξεκινάει στις 22 Ιουλίου με τις ελεύθερες δοκιμές, το Σάββατο στις 23 είναι οι κατατακτήριες δοκιμές (17:00), ενώ την Κυριακή (24/7) ο αγώνας (16:00).