Το καλάθι του νοικοκυράς θα ανανεώνεται κάθε 7 ή 15 ημέρες – Ποια βασικά αγαθά έμειναν εκτός

Tο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων εξετάζει διαδικαστικά ζητήματα, προκειμένου να προχωρήσει η πρωτοβουλία για το καλάθι με τα 50 προϊόντα, όπου επιχειρείται συγκράτηση τιμών.

Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη, που μίλησαν στον «Ελεύθερο Τύπο» η σκέψη που υπάρχει είναι, αποκλειστικά, τα «καλάθια» των αλυσίδων σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ, να ανακοινώνονται από το ΥΠΑΝ. Συγκεκριμένα να αναρτώνται στην εφαρμογή e-καταναλωτής και στο site του υπουργείου και παράλληλα κάθε αλυσίδα να προβαίνει σε σχετικές ανακοινώσεις για το καλάθι της. Από εκεί και πέρα, καλάθι με προϊόντα σε ευνοϊκές τιμές θα μπορεί να φτιάξει όποιος επιθυμεί π.χ. ένα μίνι μάρκετ, ένα μικρό, συνοικιακό κατάστημα.

Την ίδια ώρα εξετάζεται πότε είναι καλό, χρονικά, να αλλάζει η σύνθεση του καλαθιού. Οι επικρατέστερες επιλογές είναι είτε ανά εβδομάδα είτε ανά 15 ημέρες. Οι ίδιες πηγές σχολίασαν, ακόμη, πως μία κοινή σήμανση δεν θα έχει κάποιο ιδιαίτερο νόημα -όχι πως θα είναι κακό να συμβεί κάτι τέτοιο- «αλλά ας εμπιστευτούμε τον ανταγωνισμό. Ο καθένας να προμοτάρει το καλάθι του όσο καλύτερα μπορεί», πρόσθεσαν.

Τα παραπάνω αναμένεται να «κλειδώσουν» εντός των επόμενων ημερών για να προβλεφθούν σε σχετική διάταξη, με κύκλους του ΥΠΑΝ να επισημαίνουν πως η τελευταία θα έχει ιδιαίτερη αξία για την προστασία των ίδιων των επιχειρήσεων από ενδεχόμενες σκέψεις ότι μπορεί να υπάρχει οποιαδήποτε «σκιά» στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Και βέβαια, θα γνωμοδοτήσει και η Επιτροπή Ανταγωνισμού επί της διάταξης.

Άδωνις Γεωργιάδης: «Το καλάθι του νοικοκυριού να βοηθήσει στη διαβίωση»

Υπενθυμίζεται ότι το πρωί της Τετάρτης στελέχη της ηγεσίας του ΥΠΑΝ είχαν τηλεδιάσκεψη με το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ).

Ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, ζήτησε από τη βιομηχανία τροφίμων να συμμετάσχει στην προσπάθεια για το «καλάθι του νοικοκυριού» με εποικοδομητικό τρόπο -όπως είπε- έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα καλάθι προϊόντων που θα προσφέρεται στον Ελληνα καταναλωτή στις χαμηλότερες δυνατές τιμές, κάτω από τον πληθωρισμό.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «ο Σύνδεσμος αποδέχτηκε την πρόταση του υπουργείου, δεσμεύτηκε να ενημερώσει τα μέλη του και να εργαστεί εποικοδομητικά με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ώστε το καλάθι του νοικοκυριού να έχει επιτυχία και να βοηθήσει σημαντικά στη διαβίωση του ελληνικού νοικοκυριού μέσα σ’ αυτές τις πρωτοφανώς δύσκολες συνθήκες».

Ποια βασικά είδη δεν υπάρχουν

Τη δυσαρέσκεια των καταναλωτών ωστόσο έχει προκαλέσει η απουσία βασικών προϊόντων διατροφής:

– Όσπρια

– Αλεύρι

– Δημητριακά

– Μοσχάρι

Ζητούμενο είναι στο καλάθι να περιλαμβάνονται και προϊόντα γνωστών εταιρειών και να μην εντάξουν τα σουπερμάρκετ στις προσφορές τους μόνο τις no name συσκευασίες.

Στην προσπάθεια δεσμεύτηκαν να συμβάλουν και οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας τροφίμων ώστε σε συνεργασία με τα σουπερμάρκετ, το «καλάθι του νοικοκυριού» να έχει επιτυχία και να βοηθήσει ουσιαστικά στη διαβίωση της ελληνικής οικογένειας.