Το leasing είναι μια επιλογή που κάποτε αφορούσε τις εταιρείες και τους επαγγελματίες, αλλά πλέον είναι μια λύση που μπορεί να κάνει βιώσιμο έναν οικογενειακό προϋπολογισμό.
Το leasing κερδίζει συνεχώς έδαφος στην απόκτηση αυτοκινήτου, καθώς απευθύνεται πλέον και σε ιδιώτες. Πότε συμφέρει;
Γίνεται να έχεις όλα τα οφέλη της ιδιοκτησίας αυτοκινήτου και καμία από τις βασικές σκοτούρες που πονοκεφαλιάζουν έναν ιδιοκτήτη; Γίνεται με την χρονομίσθωση αυτοκινήτου. Αυτό που γνωρίζουμε ως leasing ξεκίνησε κάποτε ως μια αποτελεσματική λύση για εταιρείες και επαγγελματίες που ταλαιπωρούσαν σημαντικά τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούσαν στους στόλους τους με αποτέλεσμα να χρειάζεται να τα αλλάζουν συχνά. Η επιτυχία προγραμμάτων όπως το leasing για τους επαγγελματίες είναι αυτή που εδώ και μια πενταετία περίπου οδήγησε στο να προσαρμοστεί η αγορά συνολικά και να το κάνει κομμάτι και των δυνατοτήτων που έχει ένας ιδιώτης για το επόμενο αυτοκίνητό του.
Το leasing είναι μια απλή διαδικασία και στην μελέτη της, αλλά και στην εφαρμογή της. Από τη στιγμή που θα γίνουν κατανοητές οι βασικές λεπτομέρειες, μοιάζει παιχνίδι να συγκρίνεις και να επιλέξεις αυτοκίνητο, προσαρμόζοντας, σε μεγάλο βαθμό, όλες τις παραμέτρους στα δικά σου δεδομένα. Η διαδικασία είναι σαν να προσπαθείς να φτιάξεις ένα χρώμα. Χρειάζεται να επιλέξει κανείς την προκαταβολή, το μηνιαίο μίσθωμα και την διάρκεια του συμβολαίου ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να προαποφασίσει αν θα εξαγοράσει το αυτοκίνητο στο τέλος του συμβολαίου, κάτι που δεν είναι και πολύ δημοφιλές, τουλάχιστον στο leasing για τους ιδιώτες.
Κάθε επιλογή επηρεάζει και την τιμή, καθώς είναι άλλο το μηνιαίο μίσθωμα αν η διάρκεια του συμβολαίου είναι 48 μήνες και άλλο (μικρότερο προφανώς) αν η διάρκεια αυξηθεί σε 60 μήνες. Αντιστοίχως όσο κανείς αυξάνει τα χρήματα που θα καταβάλει ως προκαταβολή διαμορφώνεται χαμηλότερο και το μηνιαίο μίσθωμα.
Τη δεκαετία της οικονομικής κρίσης, η αγορά αυτοκινήτου με μετρητά ήταν μονόδρομος για πολλούς μιας και η χρηματοδότηση από πιστωτικό ίδρυμα ήταν από δύσκολη έως αδύνατη.
Τελευταία οι τράπεζες έχουν ανοίξει πάλι τις “κάνουλες” για δάνεια, ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιλέγουν να ακολουθήσουν την οδό της εκταμίευσης ολόκληρου του ποσού από τις οικονομίες τους.
Το θετικό στοιχείο σε αυτή την περίπτωση είναι πως ο αγοραστής μπορεί να διεκδικήσει και να πάρει κάποια έκπτωση. Προφανώς, μετά την απομάκρυνση από το ταμείο, κάθε ζημιά ή έξοδο επιβαρύνει εξολοκλήρου τον ιδιοκτήτη.
Προσοχή επίσης στο πρόβλημα που υπάρχει στην προσφορά νέων αυτοκινήτων και τις μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις παραδόσεις. Ενδέχεται μέχρι να έρθει το αυτοκίνητο μετά από μερικούς μήνες να έχει αλλάξει και η τιμή του.
Δεν αποκλείεται λοιπόν να σας ζητηθεί ολόκληρο το ποσό κατά την παραγγελία, για να “κλείσει” η τιμή, κάτι που προφανώς ενέχει ρίσκο.
Στην αγορά με δάνειο, που είναι και ο πιο συνήθης τρόπος που επιλέγει η αγορά, το επιτόκιο είναι η βασικότερη παράμετρος. Αυτό καθορίζει την επιβάρυνση σε τόκους, συνεπώς και το τελικό τίμημα για την αγορά του αυτοκινήτου.
Στην έρευνα αγοράς που θα κάνετε, ελέγξτε ότι στο επιτόκιο που σας επικοινωνούν συμπεριλαμβάνεται ο φόρος 0,6% του Νόμου 128/75.
Προσοχή επίσης στη μεγάλη διάρκεια αποπληρωμής. Λάβετε υπόψη πως, εκτός από μεγαλύτερη επιβάρυνση σε τόκους, όταν εξοφλήσετε το δάνειο ίσως το αυτοκίνητο να είναι πλέον παλιό με μικρή μεταπωλητική αξία.
Και εδώ, φυσικά, όλα τα έξοδα επιβαρύνουν τον ιδιοκτήτη.
Το leasing ή χρονομίσθωση απευθύνεται τόσο στον επαγγελματία όσο και στον ιδιώτη. Σε αυτό τον τρόπο απόκτησης, η μεγαλύτερη διαφορά είναι πως το αυτοκίνητο δεν ανήκει στον χρήστη.
Αυτό σημαίνει πως, καταρχήν, δεν υφίσταται το ρίσκο της ιδιοκτησίας. Δηλαδή, όλα τα έξοδα, οι φθορές, οι ζημιές επιβαρύνουν την εταιρία leasing. Ο χρήστης απλώς πληρώνει ένα σταθερό μηνιαίο μίσθωμα, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται τόσο η χρήση (ενοικίαση, τέλη κυκλοφορίας κλπ) όσο και η συντήρηση (σέρβις, ελαστικά κ.λπ.).
Στο τέλος του συμβολαίου, και ανάλογα με όσα προβλέπει το συμβόλαιο, μπορεί είτε να αγοράσει το αυτοκίνητο σε προσυμφωνημένη τιμή, για να το κρατήσει ή να το πουλήσει στη συνέχεια σε υψηλότερη ίσως τιμή, ή να το επιστρέψει και να συνάψει νέο συμβόλαιο με καινούριο αυτοκίνητο.
Να πούμε τέλος ότι leasing γίνεται και σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ενώ πλέον υπάρχουν και πιο ευέλικτες υπηρεσίες leasing, που δίνουν για παράδειγμα την δυνατότητα αλλαγής αυτοκινήτου ανά πάσα στιγμή ή ακόμη και της λήξης του συμβολαίου νωρίτερα από το χρόνο που έχει συμφωνηθεί.
Στην αγορά τοις μετρητοίς ή με δόσεις, το αυτοκίνητο ανήκει 100% στον χρήστη, συνεπώς και τα έξοδα επιβαρύνουν εξολοκλήρου τον ίδιο. Εδώ μπαίνει το ρίσκο: αν το αυτοκίνητο δεν βγάζει ζημιές, αν ο οδηγός είναι προσεκτικός και δεν κάνει κάποιο σοβαρό ατύχημα, και αν σκοπεύει να κρατήσει το αυτοκίνητο για αρκετά χρόνια στην κατοχή του, προφανώς συμφέρει η αγορά.
Αν όμως ο χρήστης αρέσκεται στο να αλλάζει αυτοκίνητο κάθε 4-5 χρόνια, αν θέλει την ξεγνοιασιά σε οτιδήποτε και να προκύψει (ζημιά, ατύχημα κλπ) και προτιμά να ξέρει πως τους επόμενους 36-48 μήνες θα πληρώνει ένα συγκεκριμένο ποσό κάθε μήνα και τίποτε άλλο, τότε το leasing είναι η πιο συμφέρουσα επιλογή.
Οι σκοτούρες που λέγαμε, με το leasing, εξανεμίζονται. Ο χρήστης του αυτοκινήτου δεν επιβαρύνεται με τίποτα εκ των τελών κυκλοφορίας, ασφάλισης, αλλαγής ελαστικών και συντήρησης. Παρέχεται επίσης η οδική βοήθεια, καθώς και η αντικατάσταση του αυτοκινήτου όταν χρειαστεί να γίνουν επισκευές ή επιδιορθώσεις σε βλάβες. Με αυτόν τον τρόπο, ο ιδιοκτήτης οφείλει μόνο να ασχολείται με την συνέπεια των διαδικασίων, όπως να αλλάζει ελαστικά όταν πρέπει και να κάνει τα απαραίτητα service με βάση τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου.
Σε ό,τι αφορά δε την ασφάλιση, η μικτή ασφάλεια που συνοδεύει τα αυτοκίνητα με leasing κάνει ακόμη πιο ξέγνοιαστη την όλη κατάσταση για τον χρήστη, καθώς καλύπτεται είτε προκαλέσει ατύχημα και γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες, είτε ακόμη και στην περίπτωση που ένα πρωί βρει το αυτοκίνητό του με κάποιο χτύπημα από κάποιον ασυνείδητο που δεν έχει φροντίσει να αφήσει στοιχεία επικοινωνίας.
Με το leasing, απολαμβάνεις κατά βάση την άνεση, να θεωρείς το αυτοκίνητό σου ένα χρήσιμο εργαλείο δουλειάς ή διασκέδασης ή και τον συνδυασμό των παραπάνω και όχι ένα οικονομικό βάρος, που μπορεί να επηρεαστεί από οικονομικές και ενεργειακές κρίσεις και να μετατραπεί σε δυσβάσταχτος μπελάς. Το γεγονός πως μπορείς να διαμορφώσεις την διάρκεια του συμβολαίου δίνει την ευελιξία να αλλάζεις μεταξύ τεχνολογιών, όπως για παράδειγμα από βενζίνη σε πετρέλαιο ή τώρα πια σε ηλεκτρικό ή υβριδικό όχημα και να ακολουθείς την εξέλιξη της τεχνολογίας και της αγοράς.
Η αγορά ενός αυτοκινήτου, πέραν των πάγιων εξόδων που επιφέρει, είναι σε χώρες όπως η Ελλάδα μια αγορά με μακροχρόνιο ορίζοντα και πολυετές υπόβαθρο. Αντί λοιπόν κανείς να χρειάζεται να αποταμιεύει χρήματα, εις βάρος της καθημερινότητάς του, για να αγοράσει κάποια στιγμή ένα αυτοκίνητο, το οποίο θα χρειαστεί να κρατήσει για πολλά χρόνια, μπορεί να προσαρμόσει το αυτοκίνητο που θα έχει στις πραγματικές ανάγκες που προκύπτουν στο συγκεκριμένο στάδιο της ζωής του. Πόσο τέλειο εξάλλου είναι όταν για παράδειγμα αυξάνονται τα μέλη μιας οικογένειας, να μπορεί κανείς να αλλάξει αυτοκίνητό, για να καλύψει τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται;
Μια από τις μεγαλύτερες αλήθειες του σύγχρονου κόσμου, είναι πως από τη στιγμή που κάποιος θα περάσει την έξοδο της έκθεσης με το ολοκαίνουριο αυτοκίνητο που αγόρασε, χάνει ένα ποσοστό της αξίας του που φτάνει μέχρι και το 30%. Αυτομάτως, η δυνατότητα να μπορεί να το αγοράσει μετά από 3 ή 4 χρόνια ή με την ίδια άνεση να μπορεί να το επιστρέψει στην εταιρεία ή να μπορεί απλώς να επεκτείνει το συμβόλαιό του, μοιάζει τόσο αγχολυτική.
Την ίδια στιγμή σπουδαίο είναι και το γεγονός πως ο χρόνος αναμονής για το νέο αυτοκίνητο δεν είναι ατελείωτοι μήνες που καταλήγουν στο να έχεις ξεχάσει αν παρήγγειλες μπλε ή κόκκινο. Η αναμονή στην περίπτωση του leasing είναι μερικές ημέρες, είτε μιλάμε για αυτοκίνητο πόλης, είτε για κάποιο premium όχημα. Το ίδιο και αν κανείς έχει επιλέξει βενζινοκίνητο όχημα ή νέο, ηλεκτρικό.
Η Victoria Kjaer Theilvig Μις Υφήλιος 2024 – Πρώτη φορά ο τίτλος στη Δανία
Τζούλια Αλεξανδράτου: Οι υπηρεσίες της ως call girl και πόσα χρεώνει ανά ώρα
Χρηστικές πληροφορίες για τις επικείμενες εκλογές του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας
Η σκέψη που ξεκίνησε από ένα παιδικό όνειρο και είχε αντικείμενο την δημιουργία ενός ραδιοφώνου που θα είχε άποψη και θα σεβόταν τον ακροατή έγινε πράξη. Δημιουργήσαμε με πολύ κόπο, μεράκι και φαντασία έναν σταθμό καθρέφτη της προσωπικότητάς μας. Εδώ θα βρεις ειδήσεις, αθλητικά, μόδα, ψυχαγωγία και διασκέδαση. H σωστή και προσεκτική εναλλαγή και διαδοχή των μουσικών ήχων, είναι το επίκεντρο της φιλοσοφίας του Focus 99,6. Παλιές αλλά και νέες κυκλοφορίες σχηματίζουν το χαρακτήρα του, κρατώντας την νεανική του όψη και την θέληση για ραδιόφωνο επικοινωνία και ψυχαγωγία. Είναι ο σταθμός που διαβάζει τη σκέψη του ακροατή και σέβεται την προσωπικότητα του.
Copyright © 2024 Focus Radio. All rights received.
0 comments