Έτοιμα τα εργοτάξια για τον οδικό άξονα Καλαμάτας – Ριζόμυλου – Πύλος – Μεθώνης, σε Πάμισο και Κυνηγού τα σημεία

Με γεωτρήσεις σε σημεία που πρόκειται να κατασκευαστούν γέφυρες, στον Πάμισο και έξω από την Πύλο, που αποτελούν μέρος για την οριστικοποίηση των μελετών, ξεκίνησε το πιο σημαντικό έργο της Μεσσηνίας, ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη.

Η φάση κατασκευής του έργου αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2024, με στόχο να επιτευχθεί το χρονοδιάγραμμα και να τελειώσει μέσα σε 4 χρόνια. Στο δρόμο για το Κυνηγού, δίπλα στο λατομείο Λαρσινού, στήθηκε το εργοτάξιο της Intrakat, της εταιρείας που έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου από Χανδρινού έως Μεθώνη.

Το εργοτάξιο της Ιntrakat στον δρόμο προς το Κυνηγού

Η εταιρεία Ακτωρ θα υλοποιήσει το έργο στο πρώτο τμήμα του, από τον κόμβο Ζαφείρη έως το Χανδρινού.

Στο εργοτάξιο της Intrakat συναντήσαμε τον επικεφαλής του, τον τεχνικά υπεύθυνο Γιώργο Καλυβογιάννη, τεχνικό με εμπειρία καθώς έχει εργαστεί στην Εγνατία, την Ιόνια και την Ολυμπία Οδό.

Οπως μας ενημέρωσε, “κάνουμε γεωτρήσεις – εδαφοτεχνικές μελέτες. Από τα αποτελέσματα θα εξαρτηθούν τα τεχνικά έργα, και η φύση τω χωματισμών, οι κλίσεις των πρανών και οι βελτιώσεις των επιχωμένων ορυγμάτων. Πρόκειται για την οριστικοποίηση της μελέτης που απαιτεί κάποιο χρόνο”.

Παρατήρησε δε πως “υπολογίζεται σε 6 μήνες, αλλά εμείς θα πάμε νωρίτερα” και πρόσθεσε για την έγκριση των μελετών και την έναρξη του έργου: “Θα ακολουθήσει η έγκριση των μελετών από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου και θα ξεκινήσει η κατασκευή. Τον Μάρτιο του 2024 θα ξεκινήσουν οι κατασκευές”.

Ο εργοταξιάρχης της Ιntrakat Γιώργος Καλυβογιάννης

Ο κ. Καλυβογιάννης μας πληροφόρησε ότι στο σημείο που γίνονται οι γεωτρήσεις, ψηλά σε στροφή πριν την Πύλο, προβλέπεται γεφύρωση των ρεμάτων στο παλιό λατομείο.

Γι΄ αυτό το κομμάτι των στροφών πριν την Πύλο επεσήμανε πως “είναι το 60% του έργου. Το πιο δύσκολο τεχνικά και το πιο δαπανηρό. Προβλέπεται να γίνουν 3 γέφυρες, από τις πιο δύσκολες και ψηλές 75 μέτρα. Είναι νέα χάραξη. Είναι, όμως, δημόσιες εκτάσεις, δασικές. Και σε ένα δίμηνο – τρίμηνο σκοπεύουμε να έχουμε πάρει την άδεια επέμβασης από το Δασαρχείο”.

Για το λόγο αυτό χθες Τετάρτη είχαν συνάντηση με τον δασάρχη Καλαμάτας, για να δώσει άδεια επέμβασης στις δημόσιες εκτάσεις.

Στη συνέχεια ο κ. Καλυβογιάννης παρατήρησε ότι στις δημόσιες εκτάσεις θα μπορούν να ξεκινήσουν οι εργασίες, ενώ στα τμήματα με ιδιοκτησίες για τις απαλλοτριώσεις δεν έχουν γίνει ακόμα τα δικαστήρια. Οταν λυθούν τα ζητήματα των απαλλοτριώσεων, το έργο θα προχωρήσει απρόσκοπτα.

Μας ενημέρωσε ότι τα έργο θα πάει μέχρι τον κόμβο προς Γιάλοβα. Εκεί θα σταματήσει, λόγω της παράκαμψης της Πύλου που μελετάται και δεν περιλαμβάνεται στο έργο και θα συνεχίσει 3 χιλιόμετρα μετά την Πύλο προς Μεθώνη. Σε αυτό το τμήμα των 8 χιλιομέτρων περίπου προβλέπεται διαπλάτυνση και εξομάλυνση του υφιστάμενου δρόμου, ενώ το έργο θα προχωρήσει και 1.500 μέτρα προς Φοινικούντα.

Τέλος, ο κ. Καλυβογιάννης επιβεβαίωσε ότι το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος θα ενωθεί με το Ριζόμυλος – Πύλος στην Καρποφόρα, προς το Τζάνε.

Ενα από τα 3 γεωτρύπανα που κάνουν έρευνα στην περιοχή το Παμίσου

ΓΕΩΤΡΥΠΑΝΑ ΣΤΟΝ ΠΑΜΙΣΟ

Τρία γεωτρύπανα (δύο στην ανατολική και ένα στη δυτική πλευρά) κάνουν γεωτρήσεις στον Πάμισο, γύρω στα 100 μέτρα από την υφιστάμενη στενή γέφυρα του δρόμου, στην είσοδο της Μεσσήνης. Εκεί προβλέπεται να φτιαχθεί καινούργια γέφυρα 150 μέτρων περίπου, στη νέα χάραξη του οδικού άξονα, στο τμήμα παράκαμψης της Μεσσήνης.

Γεωτρύπανο κάνει έρευνα ψηλά στο βουνό, σε μια από τις στροφές πριν την Πύλο 

Αυτό μας επιβεβαίωσε ο εργοταξιάρχης του Ακτορα Θανάσης Σπανός, ο τεχνικά υπεύθυνος του πρώτου τμήματος έως το Χανδρινού. Η χάραξη της παράκαμψης Μεσσήνης θα ξεκινάει σε καινούργιο κόμβο στο ύψος των εγκαταστάσεων της 120 ΠΕΑ και θα καταλήγει κοντά στο νεφρολογικό κέντρο “Μεσόγειος”.

Οπως μας ενημέρωσε ο κ. Σπανός, από κει, από τη νέα γέφυρα στον Πάμισο, θα ξεκινήσει το έργο του σημαντικού οδικού άξονα, στις αρχές του 2024, καθώς δεν έχει απαλλοτριώσεις. Για τον ίδιο λόγο, μετά τη γέφυρα, θα ξεκινήσουν εργασίες και στη νότια πλευρά της σιδηροδρομικής γραμμής, όπου θα φτιαχθεί το καινούργιο δίιχνο τμήμα του οδικού άξονα, στην κατεύθυνση προς Καλαμάτα.

Ο υφιστάμενος δίιχος δρόμος στην ευθεία Ασπρόχωμα – Μεσσήνη θα αποτελεί το ρεύμα κυκλοφορίας προς Μεσσήνη. Σε αυτό περίπου το σημείο, 100 μέτρα από την υφιστάμενη παλιά γέφυρα, θα φτιαχτεί η νέα γέφυρα του οδικού άξονα στον Πάμισο 

Για τις ανάγκες του έργου εργοτάξιο του Άκτορα θα στηθεί μεταξύ Ανάληψης – Βελίκας, ενώ θα λειτουργεί και το εργοτάξιο του Μορέα στα Γιαννιτσάνικα, που έχει εγκατασταθεί για το αντιπλημμυρικό έργο στον περιφερειακό αυτοκινητόδρομο.

Πηγή