Στην κοινή τους παρέμβαση ο Τομεάρχης Ανάπτυξης και Βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Χαρίτσης, ο πρώην Γ.Γ. του Υπουργείου Υποδομών και Επικεφαλής της παράταξης “Νέοι Δρόμοι” Γιώργος Δέδες και ο συντονιστής της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Μεσσηνίας Γιώργος Μακρής καταθέτουν την θέση τους, επισημαίνοντας 5 βασικά σημεία τα οποία μπορούν να ληφθούν υπόψιν στο πλαίσιο των προτάσεων για την υφιστάμενη ΜΠΕ έτσι ώστε το έργο να προχωρήσει με την τοπική κοινωνία συμμέτοχο και να μην αντιμετωπίζεται με όρους τακτικισμού ή ακόμα και εσωτερικού ξεκαθαρίσματος λογαριασμών. Μάλιστα, στην όλη τους παρέμβαση είναι σαφείς οι επικρίσεις για την κυβερνητική ολιγωρία στην δρομολόγηση αυτού του σημαντικού έργου.
Αναλυτικά:
«Αντιπλημμυρικό Καλαμάτας: κυβερνητική ολιγωρία και προτάσεις βιώσιμης υλοποίησης»
Η ευρύτατη αλλά και φορτισμένη – δημόσια και θεσμική – συζήτηση που παρακολουθήσαμε το τελευταίο διάστημα σχετικά με το έργο της αντιπλημμυρικής θωράκισης της Καλαμάτας, μας υποχρεώνει να τοποθετηθούμε, με σκοπό να αποδοθούν πιο εμφατικά στην κοινή γνώμη, οι πραγματικές πτυχές ενός θέματος, που ορθά αξιολογείται, κατά κοινή ομολογία, ως ιδιαίτερα κρίσιμο για την πόλη της Καλαμάτας και τους κατοίκους της.
Κατ’ αρχάς, οφείλουμε να επισημάνουμε πως, αν συζητάμε σήμερα για αντιπλημμυρικά έργα, όχι μόνο στη Μεσσηνία αλλά και στη χώρα μας συνολικά, αυτό οφείλεται αποκλειστικά στην προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Μέχρι την διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ουδεμία σοβαρή και συγκροτημένη πρωτοβουλία είχε υπάρξει στην χώρα μας κατά το παρελθόν κι από οποιαδήποτε άλλη κυβέρνηση, στο πεδίο των αντιπλημμυρικών έργων. Είναι έτσι απολύτως ενδεικτικό ότι όλες οι μεγάλες συμβάσεις παραχώρησης και τα αντίστοιχα έργα των εθνικών οδικών αξόνων, που σχεδιάστηκαν επί κυβέρνησης Καραμανλή, διεκόπησαν το 2013, δίχως μάλιστα στον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό τους να εμπεριέχεται κανένα έργο αντιπλημμυρικής προστασίας, όπως θα έπρεπε προφανώς να συμβεί για έργα τόσο μεγάλης κλίμακας και δημόσιας σημασίας.
Και ήταν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που πέτυχε την επανεκκίνηση αλλά και την ολοκλήρωση τους, κατά την περίοδο 2015-2019.
Το παράδειγμα των μεγάλων οδικών αξόνων όμως στην χώρα μας δεν είναι το μόνο για τον απαράδεκτο τρόπο σχεδιασμού που είχε επιλεγεί από τις κυβερνήσεις του πάλαι ποτέ συναινετικού δικομματισμού ΝΔ – ΠΑΣΟΚ: Ειδικά για την περιοχή μας, τη Μεσσηνία, ας θυμηθούμε ότι έργα υποδομών κεφαλαιώδους σημασίας όπως το Φιλιατρινό Φράγμα, σχεδιάστηκε χωρίς την πρόβλεψη αγωγών για την άρδευση του κάμπου της Τριφυλίας (!), ενώ και η Ολυμπία Οδός σχεδιάστηκε μέχρι τον Πύργο και όχι μέχρι την Τσακώνα, όπως εύλογα ζητούν σήμερα κάτοικοι και φορείς της Μεσσηνίας και όπως θα επέβαλε η στοιχειώδης κοινή λογική, προκειμένου η Ολυμπία Οδός να «συναντηθεί» με τον άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και να διανοιχθεί έτσι μια ιδιαίτερα σημαντική και σύγχρονη οδός διασύνδεσης της Δυτ. Μεσσηνίας με την Περιφέρεια μας.
Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι ακόμα και σήμερα τα κρίσιμα αυτά έργα υποδομής κι ανάπτυξης για την περιοχή μας, παρά τις υποσχέσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη, καρκινοβατούν, με τις επάλληλες υποσχέσεις να μένουν ανεκπλήρωτες.
Όσον αφορά τα αντιπλημμυρικά έργα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ υλοποίησε τις δύο βασικές εκκρεμότητες που βρήκε μπροστά της από τις προηγούμενες κυβερνήσεις: Συμφώνησε με τον παραχωρησιούχο (Μορέας) να εκπονηθούν οι μελέτες χωρίς επιβάρυνση (αχρεωστήτως) για το Δημόσιο (Υπουργείο Υποδομών), ενώ διαπραγματεύτηκε και πέτυχε την κατ’ αρχήν συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα χρηματοδότησης των αντιπλημμυρικών έργων (Υπουργείο Ανάπτυξης).
Ξεπερνώντας έτσι τις τεράστιες ελλείψεις του προηγούμενου σχεδιασμού, μπόρεσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να δρομολογήσει αναγκαία έργα υποδομής, τα οποία εκκρεμούσαν στάσιμα επί δεκαετίες.
Εντούτοις, μαζί με την εκλογή της κυβέρνησης της ΝΔ τον Ιούλιο του 2019, επανήλθε η αδράνεια και η στασιμότητα (μεταξύ άλλων) και στο πεδίο των αντιπλημμυρικών έργων. Όπως δηλαδή συνέβη συνολικά και με όλα τα μεγάλα έργα υποδομών της χώρας μας αλλά και της περιοχής μας.
Το αποτέλεσμα ήταν και είναι ότι σήμερα έχουν πλέον χαθεί οριστικά τρία ολόκληρα χρόνια για τη Μεσσηνία αλλά και συνολικά για την χώρα μας.
Τελικά, όπως διαπιστώσαμε όλοι μας, η μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο της αντιπλημμυρικής θωράκισης της Καλαμάτας, που δρομολόγησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, κατατέθηκε προς διαβούλευση, αρχικά στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας και στην συνέχεια στο Περιφ. Συμβούλιο Πελ/νήσου, μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, με την γνωστή στη ΝΔ μέθοδο του ΄΄fast track΄΄. Αντί δηλαδή να αξιοποιηθεί ο χρόνος των τριών ετών ώστε να υπάρξει μια ουσιαστική, αναλυτική και διεξοδική διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης για ένα τόσο κρίσιμο έργο, επιλέχθηκε για πολλοστή φορά από την κυβέρνηση της ΝΔ να βρεθούν οι τοπικές κοινωνίες και η τοπική αυτοδιοίκηση προ τετελεσμένων.
Παρά, όμως, την κωλυσιεργία της κυβέρνησης της ΝΔ, εμείς οφείλουμε από την πλευρά μας να είμαστε απολύτως ξεκάθαροι και σαφείς: το αντιπλημμυρικό έργο της Καλαμάτας πρέπει να προχωρήσει. Έχει ήδη καθυστερήσει υπερβολικά, με αποκλειστική ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης. Δεν έχουμε κανένα περιθώριο και δεν θέλουμε να ξαναζήσουμε στο μέλλον τα εφιαλτικά γεγονότα του Σεπτεμβρίου του 2016: ιδίως δεν θέλουμε σήμερα που όλοι μας έχουμε βιώσει την δραματική εμπειρία των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης στην περιοχή μας. Οφείλουμε επίσης να αναγνωρίσουμε ότι οι μελετητές του έργου έχουν κάνει μια επιστημονικά άρτια προσπάθεια, δεδομένων των κατευθύνσεων που έλαβαν από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών.
Όπως όμως αποτυπώθηκε στο Δημοτικό αλλά και στο Περιφερειακό συμβούλιο, υπάρχουν αξιόλογες προτάσεις βελτίωσης και εμπλουτισμού της μελέτης, ώστε το έργο να προχωρήσει με βιώσιμο περιβαλλοντικά τρόπο, σύμφωνα με τις σύγχρονες διεθνείς μεθόδους εκπόνησης αντίστοιχων έργων και με την μικρότερη δυνατή όχληση για την πόλη της Καλαμάτας.
Εντάσσεται εξάλλου στα θεσμικά καθήκοντα και στον ρόλο της Αυτοδιοίκησης και των αιρετών της, το να καταθέτουν προτάσεις και να ασκούν παρεμβάσεις, να διατυπώνουν τη γνώμη τους ελεύθερα και αδέσμευτα προς την Κεντρική Διοίκηση για έργα υποδομών που αφορούν το παρόν και το μέλλον των περιοχών τους.
Τις προτάσεις αυτές των εκπροσώπων της Τ.Α. μπορούμε συνοπτικά να τις συγκεντρώσουμε και αποδώσουμε στα παρακάτω πέντε (5) βασικά σημεία παρέμβασης στην ΜΠΕ:
Το αντιπλημμυρικό είναι ένα έργο που θωρακίζει το μέλλον της πόλης της Καλαμάτας. Είναι απαραίτητο όμως να προχωρήσει, με την τοπική κοινωνία όχι απέναντι του, αλλά αντίθετα με την τοπική μας κοινωνία παρούσα, συμμέτοχο και συμπαραστάτη. Είναι συνεπώς ανεπίτρεπτο αυτό που βλέπουμε όλοι μας σήμερα να συμβαίνει: ένα κρίσιμο έργο θωράκισης της πόλης της Καλαμάτας να αντιμετωπίζεται με όρους τακτικισμού ή ακόμα και εσωκομματικού ξεκαθαρίσματος λογαριασμών, όπως συνέβη κι όπως αντίστοιχα έχουμε δει και για άλλα σημαντικά έργα στην περιοχή μας. Έργα υποδομής κι ανάπτυξης για τη Μεσσηνία, τα οποία μένουν αδρανή κι εκκρεμούν στάσιμα έως σήμερα με την αποκλειστική ευθύνη να βαραίνει την σημερινή κυβέρνηση.
Αν υπάρχει ένα δεδομένο είναι ότι το επόμενο διάστημα οι πολιτικές εξελίξεις θα είναι ραγδαίες. Η κυβερνητική αβελτηρία έφερε έτσι τα πράγματα που, ως φαίνεται, το έργο της αντιπλημμυρικής θωράκισης της Καλαμάτας θα υλοποιηθεί από την επόμενη κυβέρνηση.
Γι’ αυτό και από την πλευρά μας έχουμε την υποχρέωση να διαβεβαιώσουμε τους πολίτες ότι, μετά την νίκη του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στις επερχόμενες εκλογές, θα είναι η νέα προοδευτική κυβέρνηση του τόπου μας, αυτή που όχι μόνο θα αναλάβει το χρέος, αλλά και θα κατασκευάσει το σημαντικό αυτό έργο, με γνώμονα τον σεβασμό προς την τοπική κοινωνία, αλλά και με πλήρη επίγνωση της απαρέγκλιτης ανάγκης θωράκισης της περιοχής μας και των πολιτών, απέναντι στις ολοένα αυξανόμενες προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής και της περιβαλλοντικής κρίσης, που είναι ήδη παρούσα και οφείλουμε να μην υποτιμήσουμε σήμερα.
Αλέξης Χαρίτσης
Βουλευτής Μεσσηνίας & Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ/ πρώην Υπουργός
Γιώργος Δέδες
Επικεφαλής Περιφερειακής Παράταξης “Νέοι Δρόμοι για την Πελοπόννησο” – πρώην ΓΓ Υπουργείου Υποδομών
Γιώργος Μακρής
Συντονιστής Νομαρχιακής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Μεσσηνίας
Η Victoria Kjaer Theilvig Μις Υφήλιος 2024 – Πρώτη φορά ο τίτλος στη Δανία
Τζούλια Αλεξανδράτου: Οι υπηρεσίες της ως call girl και πόσα χρεώνει ανά ώρα
Ραγδαίες εξελίξεις με τους Ράδιο Αρβύλα και τεράστια ανατροπή, λίγο πριν την πρεμιέρα τους
Υπεγράφησαν οι πρώτες Τοπικές Πράσινες Συμφωνίες στο Δήμο Καλαμάτας
Η σκέψη που ξεκίνησε από ένα παιδικό όνειρο και είχε αντικείμενο την δημιουργία ενός ραδιοφώνου που θα είχε άποψη και θα σεβόταν τον ακροατή έγινε πράξη. Δημιουργήσαμε με πολύ κόπο, μεράκι και φαντασία έναν σταθμό καθρέφτη της προσωπικότητάς μας. Εδώ θα βρεις ειδήσεις, αθλητικά, μόδα, ψυχαγωγία και διασκέδαση. H σωστή και προσεκτική εναλλαγή και διαδοχή των μουσικών ήχων, είναι το επίκεντρο της φιλοσοφίας του Focus 99,6. Παλιές αλλά και νέες κυκλοφορίες σχηματίζουν το χαρακτήρα του, κρατώντας την νεανική του όψη και την θέληση για ραδιόφωνο επικοινωνία και ψυχαγωγία. Είναι ο σταθμός που διαβάζει τη σκέψη του ακροατή και σέβεται την προσωπικότητα του.
Copyright © 2024 Focus Radio. All rights received.
0 comments