Ωστόσο, συνεχίζει να είναι ακόμα ιδιαίτερα υψηλά σε σχέση με πέρυσι που η μέση τιμή ήταν στα 1,690 ευρώ το λίτρο, προτού ξεσπάσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και φουντώσει η ενεργειακή κρίση…
Η τιμή της βενζίνης τον τελευταίο χρόνο έχει καταγράψει τεράστια αύξηση. Βέβαια πέρασε από διάφορες φάσεις με σημαντικές αυξομειώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια αυτή της περιόδου (βλ. γράφημα).
Το «φαινόμενο του ασανσέρ» των τιμών αποδίδεται στις γεωπολιτικές εξελίξεις, με την εισβολή της Ρωσίας στο ουκρανικό έδαφος και τις παρενέργειές της να παίζουν καταλυτικό ρόλο να πυροδοτούν αλυσιδωτές αντιδράσεις με αποκορύφωμα την ενεργειακή κρίση που εξακολουθεί να ταλανίζει τη Γηραιά Ηπειρο και όχι μόνο.
Το κόστος των καυσίμων παρά την αποκλιμάκωση που παρατηρείται τελευταία αποτελεί μεγάλο αγκάθι για τους προϋπολογισμούς νοικοκυριών και επιχειρήσεων, παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης να λειάνει τις αντιδράσεις μέσα από την παροχή έξτρα επιδοτήσεων (fuel pass).
Οι πρατηριούχοι μιλούν ήδη για κάμψη της ζήτησης καθώς οι υψηλές τιμές αναγκάζουν τους καταναλωτές να περιορίζουν σημαντικά τις μετακινήσεις τους. Την εικόνα αυτή επιβεβαιώνει και έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών που δείχνει ότι το 59% των καταναλωτών, δηλαδή πάνω από ένας στους δύο, έχουν μειώσει τις μετακινήσεις τους με αυτοκίνητο και άρα την προμήθεια καυσίμων για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις αυξημένες τιμές.
Οπως λένε οι πρατηριούχοι, εκείνοι που γεμίζουν το ρεζερβουάρ είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού ενώ οι περισσότεροι ζητούν γέμισμα από 25 έως 30 ευρώ, όσο δηλαδή χρειάζονται για να κάνουν τις διαδρομές που έχουν υπολογίσει.
Οι υψηλές τιμές σε συνδυασμό με τους υψηλούς φόρους πάντως εκτός από τη δυσκολία που έχουν προκαλέσει στους καταναλωτές έχουν δημιουργήσει ένα ακόμα πρόβλημα στην αγορά, καθώς φαίνεται πως ανοίγουν την όρεξη σε επιτήδειους.
Σε πρόσφατες δηλώσεις της η πρόεδρος των Βενζινοπωλών Αττικής Μαρία Ζάγκα είχε επισημάνει το πρόβλημα της νοθείας των καυσίμων που εκτιμάται πως έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις. «Το κράτος πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα της νοθείας» είπε χαρακτηριστικά η Ζάγκα, υπογραμμίζοντας ότι υπάρχουν αρκετές καταγγελίες προς αυτή την κατεύθυνση.
Σύμφωνα με την ίδια η ζημιά σε ένα όχημα που θα κινηθεί με νοθευμένο καύσιμο είναι μεγάλη και μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 1.000 ευρώ.
«Οι καταναλωτές πρέπει να έχουν σταθερά το δικό τους πρατήριο. Φθηνή βενζίνη δεν υπάρχει» ανέφερε τονίζοντας ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να κρατάνε τις αποδείξεις και να απευθύνονται αμέσως τόσο στο κατάστημα καυσίμων όσο και στην εταιρεία, αλλά και να τηλεφωνούν στο 1520 και να καταγγέλλουν τα περιστατικά νοθείας.
Μάλιστα στα τέλη του περασμένου Ιουλίου σε συνέντευξη Τύπου που είχαν παραχωρήσει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ) και η Ένωση Πρατηριούχων Θεσσαλονίκης στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης είχαν επισημάνει το πρόβλημα κάνοντας λόγο για διακίνηση λαθραίων ή νοθευμένων καυσίμων που φθάνει το 30% του συνόλου της αγοράς.
Τόνισαν δε ότι το κράτος από την κατάσταση αυτή χάνει περίπου 1 δισ. ευρώ τον χρόνο, ενώ οι πρατηριούχοι υφίστανται αθέμιτο ανταγωνισμό και οι καταναλωτές εξαπατώνται.
Όπως λένε οι ίδιοι, το φαινόμενο γιγαντώθηκε την τελευταία τριετία καθώς τροφοδοτείται τόσο από την αύξηση των τιμών όσο και των φόρων στα καύσιμα και προτείνουν, εκτός από τη μείωση του Ε.Φ.Κ, την υιοθέτηση ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος κλειστής αποθήκης που «θα μπορούσε να σφραγίσει τα παράθυρα στην όποια παρανομία».
Η Victoria Kjaer Theilvig Μις Υφήλιος 2024 – Πρώτη φορά ο τίτλος στη Δανία
Τζούλια Αλεξανδράτου: Οι υπηρεσίες της ως call girl και πόσα χρεώνει ανά ώρα
Ραγδαίες εξελίξεις με τους Ράδιο Αρβύλα και τεράστια ανατροπή, λίγο πριν την πρεμιέρα τους
Τα αγροτικά θέματα στο προσκήνιο των κλιμακίων του ΠΑΣΟΚ στη Μεσσηνία
Η σκέψη που ξεκίνησε από ένα παιδικό όνειρο και είχε αντικείμενο την δημιουργία ενός ραδιοφώνου που θα είχε άποψη και θα σεβόταν τον ακροατή έγινε πράξη. Δημιουργήσαμε με πολύ κόπο, μεράκι και φαντασία έναν σταθμό καθρέφτη της προσωπικότητάς μας. Εδώ θα βρεις ειδήσεις, αθλητικά, μόδα, ψυχαγωγία και διασκέδαση. H σωστή και προσεκτική εναλλαγή και διαδοχή των μουσικών ήχων, είναι το επίκεντρο της φιλοσοφίας του Focus 99,6. Παλιές αλλά και νέες κυκλοφορίες σχηματίζουν το χαρακτήρα του, κρατώντας την νεανική του όψη και την θέληση για ραδιόφωνο επικοινωνία και ψυχαγωγία. Είναι ο σταθμός που διαβάζει τη σκέψη του ακροατή και σέβεται την προσωπικότητα του.
Copyright © 2024 Focus Radio. All rights received.
0 comments