Τον Οκτώβριο οι δεσμευτικές προσφορές των επενδυτών για το αεροδρόμιο Καλαμάτας, μέσα στο 2025 η ολοκλήρωση του διαγωνισμού  

Για τις 11 Οκτωβρίου ορίστηκε από το Υπερταμείο η προθεσμία προκειμένου να δοθούν οι προσφορές των επενδυτών για το αεροδρόμιο Καλαμάτας με σύμβαση παραχώρησης.

Στόχος του Υπερταμείου είναι να υπάρξει προτιμητέος επενδυτής μέχρι το τέλος του έτους, ενώ – όπως αναφέρει δημοσίευμα του ypodomes.gr – πιθανότατα εντός του 2025 να μπορέσει να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

Έτσι το χρονοδιάγραμμα όλο και επιμηκύνεται, με την κατάσταση του αεροδρομίου Καλαμάτας να γίνεται όλο και χειρότερη.

Προσφορές

Να θυμίσουμε ότι δεσμευτικές προσφορές θα καταθέσουν τα σχήματα που έχουν περάσει στη β’ φάση του διαγωνισμού:

-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.- GMR Airports Limited

-ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ Α.Ε.-CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.A

-Egis Airport Operation-AKTOR CONCESSIONS SINGLE MEMBER S.A.- Aeroports de la Cote d’Azur

-FRAPORT AG- DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.- ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε. (του ομίλου Κωνσταντακόπουλου).

Σύμφωνα με το ypodomes.gr, τα τέσσερα σχήματα έχουν πολύ δυνατή παρουσία στις παγκόσμιες αερομεταφορές, ενώ δύο έχουν ενεργή παρουσία στην Ελλάδα.

Το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR έχει αναλάβει επίσης μέσω διαγωνισμού παραχώρησης το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου. Το έργο είναι υπό κατασκευή και σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η επίσημη λειτουργία του τοποθετείται το 2027 (το έργο θα ολοκληρωθεί το 2026).

Μεγάλοι παίκτες

Επίσης η Fraport, μέσω της Fraport Greece, που έχει συμμαχήσει με τις Delta και Πηλέας, έχει αναλάβει 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, μεταξύ των οποίων εκείνο της Θεσσαλονίκης, της Μυκόνου, της Κέρκυρας, της Ρόδου και των Χανίων.

Η Μυτιληναίος κατέβηκε με την CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.A., που είναι operator σε συνολικά 52 αεροδρόμια παγκοσμίως, εξυπηρετώντας 81,1 εκατομμύρια επιβάτες το 2023 σε συνολικά έξι χώρες, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της.

Tέλος, η Egis Airport λειτουργεί σε 20 αεροδρόμια παγκοσμίως και έχει κατέβει με την ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και την Aeroports de la Cote d’Azur, που είναι ο διαχειριστής του αεροδρομίου της Νίκαιας-Κυανής Ακτής, τρίτο μεγαλύτερο στη Γαλλία.

Ο διεθνής αερολιμένας της Καλαμάτας, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί σε ένα δυναμικό προορισμό, με αιχμή του δόρατος την Costa Navarino, έχει κινήσει το ενδιαφέρον μεγάλων παικτών της αγοράς.

Το σχήμα που θα επικρατήσει θα αναλάβει μέσω ενός SPV τη διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, διατήρηση και εκμετάλλευση του Διεθνούς Αεροδρομίου Καλαμάτας για 40 χρόνια.