Πανελλαδικές 2024: Πιο δύσκολα από πέρυσι τα Λατινικά, μια «παγίδα» στη Χημεία, εύκολη η Πληροφορική – Δείτε τις απαντήσεις

Στα Λατινικά, τη Χημεία και την Πληροφορική εξετάστηκαν σήμερα, Πέμπτη 6 Ιουνίου, οι μαθητές των Γενικών Λυκείων, που είναι υποψήφιοι για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, τα θέματα στα Λατινικά ήταν πιο δύσκολα από πέρυσι, μια «παγίδα» υπήρχε στο μάθημα της Χημείας, ενώ εύκολα χαρακτηρίζονται τα θέματα της Πληροφορικής. 

Το protothema.gr σε συνεργασία με τον Όμιλο Φροντηρίων Πουκαμισάς παρουσιάζει τις απαντήσεις στα τρία μαθήματα.

Δείτε τις απαντήσεις στα Λατινικά

Δείτε τις απαντήσεις στη Χημεία

Δείτε τις απαντήσεις στην Πληροφορική

Λατινικά – Σαφή τα θέματα, πιο δύσκολα από πέρυσι, επαρκής ο χρόνος

«Τα θέματα ήταν σαφέστατα, σίγουρα όμως πιο δύσκολα από πέρσι», είναι το πρώτο που θα πει η κ. Βίκυ Εμβαλωμένου, φιλόλογος στον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς.

Όπως δε προσθέτει η ίδια, «αν και υπήρχαν ορισμένα θέματα, όπως το Β, που ήταν αρκετά βοηθητικά και για τους πιο αδύναμους μαθητές, υπήρχαν κι εκείνα, που απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή από τους μαθητές – ειδικά το Δ θέμα του συντακτικού».

Στους υποψηφίους δόθηκαν δύο γνωστά κείμενα, το 19 και το 42 της εξεταστέας ύλης. Ζητήθηκε μετάφραση συγκεκριμένων αποσπασμάτων. Δεν εμφανίζουν δυσκολίες η λεξιλογική άσκηση και η άσκηση εισαγωγής, η εισαγωγή εξετάστηκε με άσκηση κλειστού τύπου. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη φιλόλογο, «στο πρώτο θέμα, που ήταν οι μεταφράσεις, το ένα κείμενο ήταν αρκετά πιο δύσκολο για έναν μαθητή να το μεταφράσει. Η γραμματική είχε αρκετά κομμάτια τα οποία είχαν ‘πονηρά’ σημεία, δηλαδή παγίδες για τους μαθητές. Το συντακτικό, επίσης, ήταν αρκετά δύσκολο. Ο υποψήφιος θα έπρεπε να είναι πολύ καλά προετοιμασμένος, να έχει μελετήσει τα πάντα, να έχει εντρυφήσει στη θεωρία».

Δείτε τα θέματα στα Λατινικά

Σε ό,τι αφορά τις χρονικές απαιτήσεις για τις απαντήσεις των θεμάτων, «τα παιδιά είχαν αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους», αναφέρει η ίδια. Συνοψίζοντας, τα θέματα των Λατινικών ήταν σαφή και οπωσδήποτε πιο απαιτητικά σε σχέση με πέρσι. «Λόγω κάποιων λεπτομερειών στα θέματα, θεωρώ ότι χρειαζόταν μεγάλη προσοχή την ώρα της επίλυσης, ώστε να μην έχουν διαφύγει από τους μαθητές. Ο χρόνος ήταν επαρκής. Πιστεύω ότι ο μέσος όρος θα κινηθεί σε πιο χαμηλά επίπεδα σε σχέση με πέρσι», καταλήγει η φιλόλογος.

Όσον αφορά τα Λατινικά η ακαδημαϊκή υπεύθυνος των φροντιστηρίων Πουκαμισάς, Μαρία Γκυρτή, σχολιάζει ότι «ήταν πιο δύσκολα σε σχέση με τα περσινά και προορίζονταν για καλά προετοιμασμένους μαθητές. Οι ερωτήσεις της γραμματικής και του συντακτικού ήταν ιδιαίτερα απαιτητικές».

Πανελλαδικές 2024- Απαντήσεις & Θέματα Λατινικών ΓΕ.Λ.

Πληροφορική – Δεν θα προβληματίσουν τους υποψήφιους, περιμένουμε πολύ υψηλές βαθμολογίες

«Βατά και σαφή τα θέματα, στο ίδιο περίπου επίπεδο δυσκολίας με τα περσινά – αν όχι, λίγο πιο εύκολα», σύμφωνα με τον κ. Λευτέρη Λιοδάκη, καθηγητή Πληροφορικής στον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς, ο οποίος προσθέτει πως «ειδικά όσοι έχουν κάποια τριβή με το αντικείμενο, έχουν ασχοληθεί, θα εξασφαλίσουν πάρα πολύ υψηλές βαθμολογίες».
Ειδικότερα, το θέμα Α ήταν διαχειρίσιμο. «Ήταν προς την κατεύθυνση της ‘νέας ύλης’ της θεωρίας, της ύλης δηλαδή, που έχει μπει στο μάθημα τα τελευταία χρόνια», εξηγεί ο κ. Λιοδάκης.

Δείτε τα θέματα στην Πληροφορική

Από το Β θέμα, πιο απαιτητικό ήταν το Β4. Προσοχή χρειάζονταν, επίσης, στο θέμα Γ – «εδώ χρησιμοποιήθηκε μία συγκεκριμένη τεχνική, που λέγεται ‘εμφωλευμένοι βρόχοι’», αναφέρει ο καθηγητής. Τέλος, χωρίς δυσκολίες ήταν το θέμα Δ – «αν και συνήθως αναμένεται να είναι πιο δύσκολο για τους υποψηφίους, τελικά αφορούσε σε τυπικές επεξεργασίες πινάκων, κάτι που εύκολα διαχειρίζονται οι μαθητές», υπογραμμίζει. Επομένως, συνολικά, οι υποψήφιοι δεν προβληματίστηκαν καθόλου, αφού τα θέματα ήταν ίσως και λίγο πιο εύκολα από πέρσι. Να σημειωθεί, ότι καλύπτεται όχι μόνο μεγάλο εύρος ύλης αλλά καλύπτεται και ο σκοπός του μαθήματος. Όσο για το χρόνο, ήταν υπέρ-αρκετός», σημειώνει ο κ. Λιοδάκης.

Σύμφωνα με τον ακαδημαϊκό υπεύθυνο Πληροφορικής, Λευτέρη Λιοδάκη, το πρώτο θέμα περιλαμβάνει θεωρία που αφορά τη νέα ύλη, στο τρίτο θέμα παρουσιάζεται μια λειτουργία βρόχων ενώ το τέταρτο θέμα δεν θα προβληματίσει τους υποψηφίους

Πανελλαδικές 2024 - Απαντήσεις & Θέματα Πληροφορική ΓΕ.Λ.

Χημεία – Σαφής διατύπωση, μεγάλες χρονικές απαιτήσεις, μία ‘παγίδα’ στο Δ3

«Τα θέματα ήταν σαφή αλλά απαιτητικά σε χρόνο. Στο ερώτημα Δ3 υπήρχε μία ‘παγίδα’», δίνει την ‘ταυτότητα’ των σημερινών θεμάτων ο κ. Μαρίνος Ιωάννου, καθηγητής Χημείας στον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς. Πιο αναλυτικά, το θέμα Α της θεωρίας, δεν είχε ιδιαίτερες δυσκολίες ενώ κάλυπτε μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης. Στο θέμα Β, το οποίο ήταν διατυπωμένο με σαφήνεια επίσης και χωρίς ‘παγίδες’, εκτός της κατανόησης της θεωρίας, χρειάζονταν να επιστρατευτεί και η κριτική ικανότητα των υποψηφίων. Για πρώτη φορά εξετάστηκε στο Β4 η ενεργειακή κατανομή των μορίων σε διαφορετικές θερμοκρασίες, κάτι που βρίσκεται μεν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο στο σχολικό εγχειρίδιο, δεν παύει όμως να δυσκολεύει τους μαθητές.
Το θέμα Γ θεωρείται βατό.

Δείτε τα θέματα στη Χημεία

Το θέμα Δ1 αποτελεί μία άσκηση ιοντικής, όπως εκείνες του βιβλίου των μαθητών. Το Δ2(β) εξετάζεται φέτος για πρώτη φορά.
Όπως συνοψίζει ο κ. Ιωάννου, «τα θέματα καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης, είναι διατυπωμένα με σαφήνεια και δεν φαίνεται να έχουν μεγάλες παγίδες για τους υποψηφίους. Θεωρώ ότι όποια δυσκολία για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές, θα είναι η έκτασή τους. Νομίζω όμως ότι αυτοί θα επιτύχουν υψηλές βαθμολογίες». Όπως, όμως, αναφέρει, «εντόπισα την απουσία άσκησης της χημικής ισορροπίας. Επιπλέον, στο ερώτημα Δ3 δεν δίνεται το Η2Ο στα αντιδρώντα, γεγονός το οποίο έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος, σύμφωνα με τις οποίες τα αντιδρώντα και τα προϊόντα πρέπει να δίνονται. Εν προκειμένω, το ‘νερό’ πρέπει να σκεφτούν και να το βρουν οι μαθητές. Δεν είναι κάτι δύσκολο αλλά έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες».
Θα αποτελέσει πρόβλημα αυτό για το μέσο μαθητή; «Σίγουρα», διαπιστώνει.