Και το efood συμπεριελήφθη στο μέτρο – Αιτήσεις από τρεις ακόμη τοπικές αλυσίδες – Ποιες επιχειρήσεις έπεσαν σε «τοίχο» – Aναλυτικά oi λίστες με τα προϊόντα ανά σούπερ μάρκετ – Όλη η τροπολογία που κατατέθηκε με διορθωτικές κινήσεις για το «καλάθι» – Γεωργιάδης: Σοβαρές μειώσεις σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα
Με τις ίδιες κατηγορίες προϊόντων θα συνεχιστεί και η νέα εβδομάδα για το «καλάθι του νοικοκυριού», η οποία ξεκίνησε από σήμερα, όπως ορίζει εξάλλου η σχετική ρύθμιση. Ήδη τα προϊόντα απ’ τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είχαν από χθες κοινοποιηθεί στη διαχειρίστρια εταιρεία της πλατφόρμας e-καταναλωτής, η οποία και είχε ξεκινήσει τη διαδικασία ανάρτησης τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αν και οι 51 κατηγορίες παραμένουν ίδιες, εν τούτοις υπάρχουν διαφοροποιήσεις και εναλλαγές συγκεκριμένων προϊόντων. Παράλληλα, στις 12 αλυσίδες σούπερ μάρκετ και το e-shop e-Fresh.gr, που συμμετείχαν στο μέτρο, έρχεται πλέον να προστεθεί και η ψηφιακή πλατφόρμα efood με μία λίστα 90+ επώνυμων προϊόντων.
Για να δείτε αναλυτικά τις λίστες με τα προϊόντα ανά σούπερ μάρκετ πατήστε ΕΔΩ
Στο μεταξύ, κατατέθηκε και η τροπολογία του υπ. Ανάπτυξης σε νομοσχέδιο του υπ. Δικαιοσύνης με τις οποίες γίνονται διορθωτικές κινήσεις στο μέτρο του «καλαθιού του νοικοκυριού».
Η πρώτη βασική διόρθωση αφορά στην πρόβλεψη και ευθύνη των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για την επάρκεια των προϊόντων που έχουν συμπεριλάβει στις λίστες τους. Κάτι που σημαίνει πως στην περίπτωση εξάντλησης κάποιου προϊόντος, η αλυσίδα θα είναι υπεύθυνη για την αντικατάστασή του με ένα αντίστοιχο ίσης ή χαμηλότερης τιμής. Σύμφωνα με πηγές απ’ το υπ. Ανάπτυξης η συγκεκριμένη διορθωτική κίνηση κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου να μην επαναληφθούν φαινόμενα, κατά τα οποία σε κάποια καταστήματα δεν γινόταν αναπλήρωση προϊόντων που υπήρχαν σε απόθεμα κεντρικά, με στόχο να κατευθυνθεί πελατεία σε γειτονικά καταστήματα της ίδιας αλυσίδας.
Η άλλη βασική διόρθωση αφορά στην υποχρεωτική σήμανση των προϊόντων στο ράφι, φυσικό ή ψηφιακό, αλλά και της λίστας των προϊόντων σε εμφανές σημείο εντός του κάθε καταστήματος. Μάλιστα στη λίστα θα πρέπει να αναγράφονται και οι τιμές διάθεσης των προϊόντων του «καλαθιού». Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες σε δεύτερη φάση θα καθορίζεται και το μέγεθος του σήματος στο ράφι, το οποίο θα είναι 10χ10 εκατ.
Σύμφωνα με την τροπολογία για οποιαδήποτε παράβαση που αφορά τη σήμανση ή τη μη αναπλήρωση προϊόντος στο κατάστημα θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο από 1.000 ως 5.000 ευρώ.
Η ψηφοφορία στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου του υπ. Δικαιοσύνης και ως εκ τούτου και της τροπολογίας του υπ. Ανάπτυξης, αναμένεται να γίνει μεθαύριο, Πέμπτη. Με τη δημοσιοποίηση του στο ΦΕΚ αργότερα αναμένεται και η έκδοση της νέας υπουργικής απόφασης, με την οποία θα επικαιροποιηθούν οι κατηγορίες των προϊόντων που θα ισχύσουν απ’ τις 16 Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, γίνεται μια προσπάθεια ώστε στις νέες κατηγορίες που θα καθορίζονται απ’ την υπουργική απόφαση να ενταχθούν και προϊόντα που θεωρούνται απαραίτητα για τους διαβητικούς, όπως π.χ. υποκατάστατα ζάχαρης, δημητριακά ολικής άλεσης κοκ.
Τέλος, πληροφορίες αναφέρουν πως το επόμενο χρονικό διάστημα δεν αποκλείεται να ενταχθούν και μικρότερες, τοπικές, αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο μέτρο. Κι αυτό καθώς ήδη αναζητείται ο τρόπος με τον οποίο θα μπορούσαν να ενταχθούν τρεις αλυσίδες που έχουν καταθέσει σχετικό αίτημα, αλλά δεν έχουν την απαραίτητη τεχνολογική υποδομή, ώστε να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις που πηγάζουν εκ της ρύθμισης, με κυριότερο τη γνωστοποίηση προϊόντων – τιμών και την παρακολούθησή τους.
Πηγές, πάντως, απ’ το υπ. Ανάπτυξης σημείωναν πως στο μέτρο είναι αδύνατον να συμμετάσχουν αλυσίδες που αναπτύσσονται κατά βάση μέσω franchise, καθώς δεν μπορεί να υπάρξει ουσιαστικός έλεγχος του καλαθιού.
Επιτυχημένη χαρακτηρίζεται από το οικονομικό επιτελείο η εβδομάδα «πρεμιέρας» για το «καλάθι του νοικοκυριού».
Σύμφωνα με όσα προέβλεπε η σχετική ΚΥΑ, κατά το πρώτο διάστημα εφαρμογής του μέτρου, τα προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού» θα ανανεώνονται κάθε εβδομάδα, προκειμένου να μην καταγράφονται ελλείψεις, αλλά και για να λειτουργεί ο ανταγωνισμός.
Αυτό σημαίνει ότι μέχρι την Τρίτη, 8 Νοεμβρίου, τα σούπερ μάρκετ θα έπρεπε να έχουν ετοιμάσει τις νέες λίστες, ώστε από την Τετάρτη να αναρτηθούν και στο e-katanalotis.gov.gr.
Πέρα από την ιστοσελίδα e-katanalotis, οι καταναλωτές μπορούν πλέον να βλέπουν και να συγκρίνουν τα προϊόντα που εντάσσει κάθε αλυσίδα στο «καλάθι του νοικοκυριού» και από τα κινητά τους τηλέφωνα.
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, «το “καλάθι του νοικοκυριού” λειτουργεί πλέον κανονικά και στο App του http://e-katanalotis.gov.gr με το πάτημα απλώς ενός κουμπιού στο κινητό σας».
Στην ίδια ανάρτηση, ο κ. Γεωργιάδης επισήμανε ότι «κάθε εβδομάδα σε όλα τα προϊόντα θα αναγράφεται και η τιμή του ίδιου προϊόντος την προηγούμενη εβδομάδα και έτσι όλοι μαζί θα το βλέπουμε».
Το «Καλάθι του νοικοκυριού» λειτουργεί πλέον κανονικά και στο App του https://t.co/n1SQywTGjZ με το πάτημα απλώς ενός κουμπιού στο κινητό σας. Κάθε εβδομάδα σε όλα τα προϊόντα θα αναγράφεται και η τιμή του ίδιου προϊόντος την προηγούμενη εβδομάδα και έτσι όλοι μαζί θα το βλέπουμε
— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) November 5, 2022
Τόσο ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης, όσο και ο αναπληρωτής υπουργός Νίκος Παπαθανάσης προανήγγειλαν αλλαγές στο «καλάθι του νοικοκυριού».
Ο κ. Παπαθανάσης υπογράμμισε πως το υπουργείο έχει πλέον καθορίσει το μέγεθος της ετικέτας που θα πρέπει να φέρουν τα προϊόντα που εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού». «Κάναμε μία διορθωτική κίνηση για να μπορούν οι καταναλωτές να βρίσκουν πιο εύκολα τα προϊόντα», τόνισε χαρακτηριστικά.
Σε ό,τι αφορά ελλείψεις που παρατηρήθηκαν, ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι «σε πολλές περιπτώσεις προϊόντα του καλαθιού είχαν εξαντληθεί και δεν είχαν αντικατασταθεί στο ράφι. Αυτό είναι παντελώς απαράδεκτο. Θέλουμε να υπάρχει μέσα, κάποιες αλυσίδες είχαν αντικαταστήσει με άλλα προϊόντα, είναι εντελώς απαράδεκτο, γι’ αυτό θα βγάλω υπουργική απόφαση», σημείωσε μιλώντας στον ΣΚΑΪ.
Η τρίτη αλλαγή θα είναι ότι στη λίστα για το «καλάθι του νοικοκυριού» θα μπουν πλέον και προϊόντα που απευθύνονται σε άτομα με ειδικές διατροφικές ανάγκες, όπως οι διαβητικοί.
Η Victoria Kjaer Theilvig Μις Υφήλιος 2024 – Πρώτη φορά ο τίτλος στη Δανία
Τζούλια Αλεξανδράτου: Οι υπηρεσίες της ως call girl και πόσα χρεώνει ανά ώρα
Ραγδαίες εξελίξεις με τους Ράδιο Αρβύλα και τεράστια ανατροπή, λίγο πριν την πρεμιέρα τους
Υπεγράφησαν οι πρώτες Τοπικές Πράσινες Συμφωνίες στο Δήμο Καλαμάτας
Η σκέψη που ξεκίνησε από ένα παιδικό όνειρο και είχε αντικείμενο την δημιουργία ενός ραδιοφώνου που θα είχε άποψη και θα σεβόταν τον ακροατή έγινε πράξη. Δημιουργήσαμε με πολύ κόπο, μεράκι και φαντασία έναν σταθμό καθρέφτη της προσωπικότητάς μας. Εδώ θα βρεις ειδήσεις, αθλητικά, μόδα, ψυχαγωγία και διασκέδαση. H σωστή και προσεκτική εναλλαγή και διαδοχή των μουσικών ήχων, είναι το επίκεντρο της φιλοσοφίας του Focus 99,6. Παλιές αλλά και νέες κυκλοφορίες σχηματίζουν το χαρακτήρα του, κρατώντας την νεανική του όψη και την θέληση για ραδιόφωνο επικοινωνία και ψυχαγωγία. Είναι ο σταθμός που διαβάζει τη σκέψη του ακροατή και σέβεται την προσωπικότητα του.
Copyright © 2024 Focus Radio. All rights received.
0 comments