Η Κτηματική Υπηρεσία σφράγισε κατάστημα στην παραλιακή λόγω αυθαίρετης κάλυψης αιγιαλού (vid)


Έτσι… απλά και με το γράμμα του νόμου που ψήφισε η κυβέρνηση για να «σώσει» και τις παραλίες από την… επιχειρηματική ανάπτυξη, τα πρώτα «λουκέτα» σε καταστήματα άρχισαν να πέφτουν μετά και από καταγγελίες(;) για τον αιγιαλό, οδηγώντας σε απόγνωση επιχειρήσεις και εργαζόμενους δίνοντας λίγο πριν το πικ της σεζόν τη… χαριστική βολή, σε μια εικόνα που ακροβατεί μεταξύ… συμμόρφωσης και άνισης μεταχείρισης.

Μη δίνοντας καμία παράταση στην εφαρμογή του νόμου -παρά τις αντιδράσεις και από τους κυβερνητικούς βουλευτές- και με το νόμο να μην… ισχύει για όλους, νωρίς νωρίς έπιασαν «δουλειά» οι υπάλληλοι της κτηματικής για να σφραγίσουν γνωστό κατάστημα στην παραλιακή της Καλαμάτας.

Σε έναν νόμο που ακόμη και οι επαγγελματίες συμφωνούν να εφαρμοστεί, αλλά όχι στην εξέλιξη της σεζόν και τόσο βιαστικά, καθώς θα έμπαιναν σε χιλιάδες ευρώ έξοδα για να γίνουν όλα όσα επιβάλλονται στους τύπους, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις μιλάμε πως χρειάζεται να γίνουν… καινούρια καταστήματα στη θέση των υπαρχόντων.

Μάλιστα και οι ίδιοι σε συνάντηση είχαν πρόσφατα αναφέρει πως θα μπορούσαν να δοθούν ορισμένα περιθώρια να γίνουν κάποιες απαραίτητες προσαρμογές προκειμένου με μια ελαστικότητα να εξασφαλιστεί και μετά από τις υποδείξεις ο τρόπος με τον οποίο θα έπρεπε να γίνει αυτή η… μετάβαση και ζητούσαν μια μικρή πίστωση χρόνου, στην ούτως ή άλλως μικρή περίοδο δουλειάς.

Από το ένα άκρο στο άλλο λοιπόν με χιλιάδες ανώνυμες καταγγελίες κατάντησαν να επικροτείται η «ρουφιανιά» και πρακτικά εκείνο που να γίνεται να οδηγούνται στην καταστροφή επιχειρήσεις, την στιγμή που απλά θα μπορούσε με μια χρυσή τομή όλα να έχουν αντιμετωπιστεί και με την εφαρμογή του νόμου για τις αυθαιρεσίες και με το αναφαίρετο δικαίωμα που έχουν οι πολίτες για την ελεύθερη πρόσβαση στις παραλίες.

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι αναφορές του Δημάρχου Καλαμάτας Θανάση Βασιλόπουλου που σημείωσε πως το πρώτιστο είναι να εφαρμοστεί ο νόμος, όμως, μεσούσης της περιόδου δεν μπορεί να διαταράσσεται έτσι ξαφνικά η ομαλότητα των επιχειρήσεων, θέτοντας επί τάπητος το θέμα να βρεθεί άμεσα λύση.

Να υπενθυμίσουμε την επιστολή διαμαρτυρίας που είχε στείλει τον Μάιο σε Επιμελητήριο, Περιφερειάρχη, βουλευτές και Δημάρχου του Νομού, ο Σύλλογος Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής Καλαμάτας, ζητώντας τους να πάρουν θέση και να παρέμβουν ώστε να δοθεί ένα χρονικό περιθώριο προσαρμογής ώστε να μελετήσουν τον νέο νόμο και να προβούν στις κατάλληλες διορθώσεις και παρεμβάσεις μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι τα πρόστιμα που προβλέπονται είναι εξοντωτικά και βάζουν ταφόπλακα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της παραλίας. Όπως και η παρέμβαση στη Βουλή του βουλευτή Περικλή Μαντά που ζητούσε, χωρίς όμως να εισακουστεί,  να υπάρξει παράταση για μετά τη τρέχουσα σεζόν στην εφαρμογή των νέων αυστηρότερων όρων.

Σε απόγνωση οι 45 εργαζόμενοι της επιχείρησης

Στο πλευρό εργαζομένων και επιχείρησης τάσσονται και οι δύο Σύλλογοι Εστίασης της περιοχής μας, τόσο ο Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας όσο και ο Σύλλογος Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής Καλαμάτας, όσο και το Επιμελητήριο Μεσσηνίας, αλλά και ο Δήμαρχος Καλαμάτας. Όλοι επισημαίνουν ότι πρέπει να τηρείται η νομιμότητα, αλλά θεωρούν ότι εν μέσω τουριστικής σεζόν έπρεπε να δοθεί ένα χρονικό περιθώριο συμμόρφωσης. Οι εργαζόμενοι της επιχείρησης είναι από το πρωί ανάστατοι και σοκαρισμένοι από την δυσάρεστη και αιφνιδιαστική εξέλιξη, που ανατρέπει τον οικογενειακό τους προγραμματισμό.

Πηγή: best.gr