Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ οριστικός ανάδοχος στο οδικό έργο της παράκαμψης Γιάλοβας

Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η ΙΝΤΡΑΚΑΤ ανακηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος στον σχετικό διαγωνισμό που διεξήχθη στις 22 και 24 Νοεμβρίου 2022 με ποσοστό έκπτωσης 26%. Οι οκτώ συνολικά προσφορές που κατατέθηκαν κυμάνθηκαν από το 12% μέχρι και 26% που έφτασε τελικά η ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Τα επόμενα βήματα σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ypodomes.com, εφόσον δεν έχουμε καθυστερήσεις από ενστάσεις και προσφυγές, θα είναι να συνταχθεί η σύμβαση, να σταλεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, να παρουσιαστεί στη Βουλή και στη συνέχεια να υπογραφεί.

Επιπρόσθετα, δεδομένου του ότι σήμερα ο υφιστάμενος άξονας διέρχεται μέσα από τον οικισμό της Γιάλοβας, η κατασκευή του υπόψη έργου συμβάλλει στην άρση των δυσμενών επιπτώσεων που αυτό προκαλεί τόσο για τους χρήστες της οδού όσο για τους κατοίκους της περιοχής.

Δεδομένης της ιδιαίτερα αυξημένης τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής, η αναβάθμιση και βελτίωση του οδικού δικτύου της ευρύτερης περιοχής που επιτυγχάνεται μέσω της κατασκευής της Παράκαμψης Γιάλοβας, καθίσταται αναγκαία τόσο για την εξυπηρέτηση των κατοίκων όσο και των διαρκώς αυξανόμενων επισκεπτών, συμβάλλοντας παράλληλα στην περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη του τόπου.

Επιπλέον τα τελευταία χρόνια η περιοχή στην οποία χωροθετείται το έργο, παρουσιάζει σημαντική τουριστική ανάπτυξη όπου δραστηριοποιούνται μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστικές επιχειρήσεις καθιστώντας τη Μεσσηνία ως έναν αειφόρο τουριστικό προορισμό.

Τι θα κατασκευαστεί

Στο φυσικό αντικείμενο περιλαμβάνεται η αναβάθμιση του τμήματος Ρωμανός-Σύνδεση Γιάλοβας με την Ε.Ο. Καλαμάτα-Πύλος, σε συνολικό μήκος 7,7 χιλιομέτρων.

Το έργο περιλαμβάνει:

α) τη βελτίωση της υφιστάμενης 9ης Ε.Ο. από τον Ρωμανό έως την περιοχή των Γιαννουλαίϊκων συνολικού μήκους 3,5χλμ και

β) την κατασκευή νέου οδικού άξονα ανατολικά του οικισμού της Γιάλοβας, ο οποίος καταλήγει στην ανακατασκευασμένη σύνδεση με την Ε.Ο. Καλαμάτας-Πύλου.

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή αρτηρίας δίιχνης διατομής με πλάτος οδού 11 μέτρα, με ενιαίο οδόστρωμα με τα συνοδά της έργα (5 ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι, 2 cut&cover, τεχνικά έργα γεφύρωσης ρεμάτων, έργα αντιστήριξης πρανών-οπλισμένων επιχωμάτων, Άνω Διάβαση υφιστάμενης οδού, ηλεκτροφωτισμός, διευθέτηση απορροής ομβρίων υδάτων κ.α).

Στο έργο περιλαμβάνεται προαίρεση για τις εξής επιπλέον εργασίες:

-Ισόπεδος κυκλικος Κόμβος στη ΧΘ 1,10

-Παράπλευρο οδικό δίκτυο και κάθετοι οδοί ΚΟ1, ΚΟ2, ΚΟ6α, ΚΟ-AD, ΚΟ9

-Διευθέτηση χειμμάρων (Ρέματα: Ξερολάγκαδο, Ζανούζαγια, Ξεριά)

Στο τμήμα από τον κόμβο Γιάλοβας έως τη Μεθώνη μήκους περίπου 15χλμ, εξαιρούμενης της Παράκαμψης Πύλου μήκους 4,5χλμ, προβλέπεται η βελτίωση και αναβάθμιση του οδικού άξονα μέσα από το έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη που βρίσκεται το τελικό στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Στο ευρύτερο δίκτυο από την Πάτρα μέχρι την Μεθώνη, υπό κατασκευή βρίσκεται ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος μήκους 75χλμ ενώ μελλοντικά θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο και το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό μήκους 54χλμ. Στην παρούσα φάση πραγματοποιούνται έργα βελτίωσης σε διάφορα τμήματα μέχρι την περιοχή του Ρωμανού. Ένα τμήμα του άξονα μήκους 2χλμ που συνδέει τη Γιάλοβα με τον άξονα Καλαμάτα-Πύλος έχει ήδη ανακατασκευαστεί.