Τρία εναλλακτικά σενάρια για τη χρηματοδότηση της επέκτασης του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος έως την Τσακώνα, με τη μέθοδο της παραχώρησης, εξετάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδός Α.Ε.».
Όπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στο Olympia Forum IV, το έργο βρίσκεται «στον πολύ κοντινό ορίζοντα».
Το κόστος υλοποίησης, σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, εκτιμάται από 700 εκατ. ευρώ —με ορισμένους περιβαλλοντικούς περιορισμούς που θα το καταστήσουν βιώσιμο— έως και 1 δισ. ευρώ, εφόσον προκριθεί η χάραξη που περιλαμβάνει την παράκαμψη της λίμνης Καϊάφα.
«Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο, αν ληφθεί υπόψη ότι το τμήμα Πάτρα – Πύργος κόστισε περίπου 300 εκατ. ευρώ. Δεν αρκεί η πολιτική βούληση για την υλοποίησή του, καθώς αυτή δεν είναι που “βάζει τα χρήματα στο τραπέζι”. Σε κάθε περίπτωση, κινούμαστε στο επίπεδο του ρεαλισμού και εξετάζουμε τρία διαφορετικά σενάρια για τη χρηματοδότηση, τα οποία θα ανακοινωθούν σύντομα», ανέφερε ο υφυπουργός.
Ο κ. Ταχιάος χαρακτήρισε τις παραχωρήσεις «εργαλείο διαρκείας», τονίζοντας ότι η «Ολυμπία Οδός» συνεχίζει να εκτελεί έργα αντιπλημμυρικής προστασίας σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου, αντιμετωπίζοντας συνεχώς νέες ανάγκες.
Παράλληλα, σημείωσε ότι τόσο η παραχώρηση του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος όσο και η σχεδιαζόμενη επέκταση έως την Τσακώνα αποτελούν «δύσκολο προσωπικό στοίχημα που κέρδισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνηση συνολικά», καθώς η διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπήρξε ιδιαίτερα απαιτητική.
Αναφερόμενος γενικότερα στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Δυτική Ελλάδα, ο υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι θα ολοκληρωθούν εντός χρονοδιαγραμμάτων, επισημαίνοντας πως πρόκειται για παρεμβάσεις που θα ενισχύσουν την ανάπτυξη της περιοχής. «Εκτελούμε έργα που αφορούν το αρδευτικό και το υδρευτικό δίκτυο, καθώς και την ευρύτερη αναπτυξιακή υποδομή της Δυτικής Ελλάδας», υπογράμμισε.
Σήμερα για την υλοποίηση του τελευταίου τμήματος της Ολυμπίας Οδού Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα μήκους περίπου 90χλμ έχει σχεδιαστεί σε δύο υποτμήματα:
– Πύργος – Αλφειός, μήκος 13 χλμ., και
– Αλφειός– Καλό Νερό – Τσακώνα, μήκος 76,2 χλμ
Το βασικό πρόβλημα δημιουργεί η ακύρωση των περιβαλλοντικών όρων στην περιοχή της Ζαχάρως (είναι χαρακτηρισμένη ως Natura) το 2010 που επέφερε και πάγωμα των εργασιών.
Προϋπόθεση για την υλοποίηση του τμήματος του έργου για το οποίο ακυρώθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι από το ΣτΕ, είναι η εκ νέου περιβαλλοντική αδειοδότηση της τεχνικής λύσης που θα επιλεγεί.
Το 2022 το υπουργείο Υποδομών έδωσε εντολή στον Παραχωρησιούχο ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ για την εκπόνηση μελετών στο τμήμα Α/Κ Εισόδου Πύργου – Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα.
Υπάρχουν εγκεκριμένες από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό προμελέτες οδοποιίας στα τμήματα Α/Κ Αλφειού – Α/Κ Σαμικού, Α/Κ Σαμικού – Χ.Θ.27+000 (Ζαχάρω), Χ.Θ.27+000 (Ζαχάρω)-Ελιά, Ελιά – Α/Κ Καλό Νερό.
Το υπουργείο ΥΠΟΜΕ πλέον εξετάζει την εναλλακτική λύση διέλευσης ανατολικά της υφιστάμενης Εθνικής Οδού Πύργου-Κυπαρισσίας στο τμήμα νοτίως του Κόμβου Κάτω Σαμικού με σήραγγα δια μέσου του ορεινού όγκου Λαπίθα στην περιοχή Καϊάφα και στη συνέχεια με παράκαμψη ανατολικά της πόλης της Ζαχάρως.
Το σημαντικότερο όμως πρόβλημα για την υλοποίηση του τμήματος Πύργος-Τσακώνα είναι αυτό της χρηματοδότησης. Το κόστος που προκύπτει από τις προμελέτες της Ολυμπίας Οδού, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, είναι κατ` ελάχιστο 700 εκατ. ευρώ.
Όπως όλα δείχνουν θα πάμε σε μια τμηματική υλοποίηση και το πρώτο υποτμήμα που έχει προτεραιοποιηθεί είναι το Πύργος-Αλφειός για το οποίο είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν και ανακοινώσεις το επόμενο διάστημα σχετικά με την πορεία υλοποίησης του.
Για το υπόλοιπο τμήμα Αλφειος-Τσακώνα που έχει μήκος 76,2χλμ. αναμένονται αποφάσεις για το πως θα μπορούσε να υλοποιηθεί και αν πάμε σε λύση παρόμοια με το Ιωάννινα-Κακαβιά, δηλαδή στην αναβάθμιση του δρόμου με πιο ήπια χαρακτηριστικά.
Το Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα όπως και όλο το τμήμα από Πάτρα-μέχρι Πύργο αλλά και όλη η Ιόνια Οδός, αποτελούν την απόληξη του λεγόμενου “Μπλε Διαδρόμου” ή της Αδριατικής Οδού που ξεκινά από την Τεργέστη και διασχίζει την Κροατία, το Μαυροβούνιο και την Αλβανία για να καταλήξει στη χώρα μας.
Είναι ένας οδικός άξονας που καλύπτει τα δυτικά παράλια της Βαλκανικής Χερσονήσου και την συνδέει με άμεσο τρόπο με την Κεντρική Ευρώπη, δημιουργώντας συνθήκες ανάπτυξης και σύνδεσης των κρατών που περιλαμβάνονται σε αυτή.
Viral στη Μαδρίτη: Διαδηλώτρια «φλέρταρε» αστυνομικό σε πορεία υπέρ της Παλαιστίνης (vid)
Exathlon: Αναχώρησαν για Άγιο Δομίνικο ο Γιώργος Καράβας και οι παίκτες
Σάλος στη Ζάκυνθο: Βίντεο με διαγωνισμό στοματικού σε κλαμπ κάνει τον γύρο του διαδικτύου
Η σκέψη που ξεκίνησε από ένα παιδικό όνειρο και είχε αντικείμενο την δημιουργία ενός ραδιοφώνου που θα είχε άποψη και θα σεβόταν τον ακροατή έγινε πράξη. Δημιουργήσαμε με πολύ κόπο, μεράκι και φαντασία έναν σταθμό καθρέφτη της προσωπικότητάς μας. Εδώ θα βρεις ειδήσεις, αθλητικά, μόδα, ψυχαγωγία και διασκέδαση. H σωστή και προσεκτική εναλλαγή και διαδοχή των μουσικών ήχων, είναι το επίκεντρο της φιλοσοφίας του Focus 99,6. Παλιές αλλά και νέες κυκλοφορίες σχηματίζουν το χαρακτήρα του, κρατώντας την νεανική του όψη και την θέληση για ραδιόφωνο επικοινωνία και ψυχαγωγία. Είναι ο σταθμός που διαβάζει τη σκέψη του ακροατή και σέβεται την προσωπικότητα του.
Copyright © 2025 Focus Radio. All rights received.
0 comments