Συνέντευξη του Δημάρχου Καλαμάτας σε μαθητές και μαθήτριες Δημοτικού για ψηφιακή σχολική εφημερίδα

Συνέντευξη παραχώρησε σήμερα, Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2024, το πρωί, ο Δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος σε 35 μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά. Τα παιδιά επισκέφτηκαν τον Δήμαρχο στο γραφείο του, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, με αφορμή τη σύνταξη της ψηφιακής τους εφημερίδας “Τα καλά μαντάτα”, και ως μικροί δημοσιογράφοι του υπέβαλλαν τις ερωτήσεις τους, στις οποίες απάντησε με χαρά ο Δήμαρχος.

Ερωτήσεις που είχαν να κάνουν με τις αρμοδιότητες που έχει ένας δήμαρχος, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, αλλά και για αναπτυξιακά θέματα, όπως για νέα έργα υποδομών. Βεβαίως, δεν έλειψαν και οι προσωπικές ερωτήσεις, όπως τι ήθελε να γίνει όταν μεγαλώσει, τι τον ώθησε να θέσει υποψηφιότητα για Δήμαρχος και πώς αισθάνθηκε όταν εξελέγη πρώτη φορά Δήμαρχος.

Ο Δήμαρχος εξήγησε στα παιδιά πώς λειτουργεί ένας Δήμος, ανέλυσε τα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά και όσα νέα πρόκειται να γίνουν, ενώ απάντησε αναλυτικά στις ερωτήσεις και απορίες όλων των παιδιών, σε μια συνέντευξη που κράτησε κάτι παραπάνω από μισή ώρα. Ο Δήμαρχος χαρακτήρισε την Καλαμάτα μια “ζωντανή, σύγχρονη, ευρωπαϊκή πόλη”,  που ανακατασκευάζει τις υποδομές της ώστε να τις εκσυγχρονίσει, με στόχο να παρέχει καλύτερη ποιότητα ζωής στους πολίτες της. Εξήγησε στα παιδιά τι πρεσβεύει το επίτευγμα της Καλαμάτας να ενταχθεί στις “100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις έως το 2030”, μέσα από την υλοποίηση του Κλιματικού της Συμβολαίου, δηλαδή μιας σειράς προϋποθέσεων δεσμεύσεων και παρεμβάσεων που θα την καταστήσουν κλιματικά ουδέτερη και έξυπνη πόλη τα επόμενα χρόνια. Όπως εξήγησε ο Δήμαρχος, από τις 100 πόλεις μόλις οι 37 έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να έχουν ένα υλοποιήσιμο κλιματικό Συμβόλαιο.

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε επιγραμματικά στην ιστορία του κτηρίου του νέου Δημαρχείου που είναι το πρώτο “πράσινο” δημόσιο κτήριο με γεωθερμία στην χώρα, στο οποίο συγκεντρώθηκαν όλες οι διασκορπισμένες έως τότε υπηρεσίες του Δήμου, ενώ αναφέρθηκε και στα έργα πολιτισμού και αθλητισμού που ολοκληρώθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη. Όπως το Νέο Ανοιχτό Θέατρο, για το οποίο τα παιδιά δήλωσαν ενθουσιασμένα, το κτήριο της Ηλεκτρικής Εταιρείας που ολοκληρώνεται, το ΔΗΠΕΘΕΚ που ανακατασκευάζεται για να γίνει ένας σύγχρονος χώρος θεάτρου.

Ο κ. Βασιλόπουλος απάντησε και στις ερωτήσεις των παιδιών για έργα που βρίσκονται στο ξεκίνημα και τι να περιμένουμε τα επόμενα χρόνια, ζητώντας από τον Δήμαρχο να τους περιγράψει το όραμά του για την πόλη. Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στο “Παλαί ντε Σπορ”, το μεγάλο Αθλητικό Κέντρο, με γήπεδο ποδοσφαίρου, με στίβο, με γήπεδα μπάσκετ-βόλεϊ, με κλειστό κολυμβητήριο, με εμπορικά καταστήματα, που είναι και το ζητούμενο να έχει η πόλη τα επόμενα χρόνια, ένα έργο αυξημένης δυσκολίας, όπως το χαρακτήρισε, σε χώρο 52 στρεμμάτων στα Παλιάμπελα. Ενώ αναφέρθηκε και στις νέες σχολικές υποδομές που έχουν δρομολογηθεί όπως το νέο Δημοτικό Σχολείο στην περιοχή του ΚΤΕΛ όπου θα μετεγκατασταθούν το 5ο Δημοτικό-Μπενάκειο και το 17ο, που θα συμπληρωθούν από ένα νέο Νηπιαγωγείο, αλλά και στο Σχολικό Γυμναστήριο που θα κατασκευαστεί στο 22ο Δημοτικό Σχολείο στα Γιαννιτσάνικα. “Σχεδιάζουμε για την επόμενη 5ετία” είπε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος εξηγώντας τις διαδικασίες που απαιτούνται για να γίνουν τα μεγάλα έργα (μελέτες, διαγωνισμοί, χρηματοδοτήσεις, υπηρεσιακές διαδικασίες και εγκρίσεις κ.ά.) για να ολοκληρωθεί ένα έργο. Επιπρόσθετα, ο Δήμαρχος ξεδίπλωσε το όραμά του για το νέο πρόσωπο της πόλης τα επόμενα χρόνια, όπως προδιαγράφεται μέσα από τα σχέδια ανάπλασης της Ανατολικής πόλης, την ανάπλαση του Περιβαλλοντικού Πάρκου του Νέδοντα, που θα μεταμορφωθεί σε έναν χώρο αναψυχής και αθλητισμού-πολιτισμού, αλλά και την επέκταση της πόλης μέσα από διανοίξεις δρόμων που θα αναπτύξουν τμήματά της αναξιοποίητα μέχρι σήμερα.

Τα παιδιά έδειξαν εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον για την πόλη, τα έργα που γίνονται και όσα έχουν προγραμματιστεί να γίνουν, ζητώντας από τον Δήμαρχο να αναφερθεί στα συναισθήματά του και τις σκέψεις του για όλα αυτά, με τον ίδιο να εξηγεί τη χαρά όταν επιτυγχάνονται οι στόχοι αλλά και την ευθύνη, την πειθαρχία που απαιτείται και την αφοσίωση που χρειάζεται, την ενότητα και τη συνεργασία μεταξύ διαφορετικών ανθρώπων και ειδικοτήτων προκειμένου να επιτευχθεί το τελικό αποτέλεσμα, που είναι ομαδική δουλειά.