Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση από το νοσοκομείο ΙΑΣΩ «σε ηλικία 94 ετών απεβίωσε σήμερα το πρωί ο Γιώργος Μπόμπολας μετά από νοσηλεία 8 ημερών στην Γενική Κλινική του ΙΑΣΩ. Ο Γιώργος Μπόμπολας νοσηλεύτηκε μετά από κάταγμα ισχίου για το οποίο υπεβλήθηκε σε χειρουργείο την Παρασκευή 7 Απριλίου 2023. Λόγω των πολλαπλών οργανικών προβλημάτων, ο ασθενής νοσηλεύτηκε και στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου».
Η κηδεία του Γιώργου Μπόμπολα θα γίνει τη Μεγάλη Πέμπτη στη 13:00 μ.μ. στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών.
Κατά την πορεία του, υπήρξε ένας από τους πλέον δραστήριους κατασκευαστές, συνδέοντας το όνομά του με μερικά από τα εμβληματικότερα δημόσια έργα. Yπήρξε ένας από τους πλέον δραστήριους εκδότες, ενώ με την είσοδό του στην αγορά των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης άλλαξε το προφίλ του μέχρι τότε παραδοσιακού εκδότη, ενώ το επίθετό του ταυτίστηκε με την έννοια της «διαπλοκής».
Ο Γιώργος Μπόμπολας γεννήθηκε το 1929 στον Πειραιά, έχοντας καταγωγή από τη Μεσσηνία και τη Λακωνία. Ήταν το δεύτερο από τα τέσσερα παιδιά αριστερής αντιστασιακής οικογένειας.
Ο πατέρας του ήταν αντάρτης του Ελληνικού Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού και πολέμησε στην Εθνική Αντίσταση, ενώ είχε εξοριστεί και στην Ελ Ντάμπα της Αιγύπτου. Σε ηλικία 14 ετών, ο μετέπειτα πανίσχυρος εκδότης συνελήφθη σε ηλικία 14 ετών από τους Γερμανούς επειδή έγραφε συνθήματα υπέρ της Αντίστασης σε τοίχους στην Καστέλλα. Συνέχισε τη δράση του ως μέλος της ΕΠΟΝ.
Ήταν αριστούχος της Ιωνιδείου, όπως και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, όπου σπούδασε πολιτικός μηχανικός. Στη συνέχεια αναζήτησε δουλειά στο υπουργείο Δημοσίων Έργων. Όμως δεν είχε καμία τύχη, αφού ήταν φακελωμένος ως κομμουνιστής.
Ο νεαρός τότε πολιτικός μηχανικός, στράφηκε στον ιδιωτικό τομέα.
Το 1997, με βασικό συνέταιρο τον υπουργό Δημοσίων Έργων Ευάγγελο Κουλουμπή, ίδρυσε την κατασκευαστική εταιρεία Τεχνοδομή, , η οποία μετά και τη συγχώνευσή της με την Ελληνική ΤεχνοδομικήΑΕ το 1999, ονομάστηκε Ελλάκτωρ και χάραξε τη δική του πορεία στο σύστημα των δημόσιων προμηθειών και ανέλαβε μερικά από τα πλέον μεγάλα έργα στη χώρα.
Στα σημαντικότερα έργα που έχει αναλάβει περιλαμβάνονται η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, η Αττική Οδός, το Ολυμπιακό Χωριό, το Νέο Μουσείο Ακρόπολης, το ΟΑΚΑ, κατασκευές Χ.Υ.Τ.Α., κομμάτια των κύριων δρόμων της Ελλάδας, τους βιολογικούς καθαρισμούς Ψυττάλειας και Θεσσαλονίκης και τον κυκλικό κόμβο Λεωφόρου Κηφισίας (συμμετοχή 45%)
Επίσης, επεκτάθηκε και στον κλάδο των ΜΜΕ με την Πήγασος Εκδοτική. «Ναυαρχίδα» της εταιρείας ήταν η εφημερίδα «Έθνος», την οποία κατείχε από το 1981, με διευθυντή τον Αλέκο Φιλιππόπουλο. Η πρωτοποριακή για την εποχή εφημερίδα στήριξε την «Αλλαγή» και τον Ανδρέα Παπανδρέου και κατάφερε να κυριαρχήσει σε πωλήσεις, ενώ η ανάληψη της ιδιοκτησίας από τον ίδιο θεωρήθηκε καθοριστικής σημασίας για τις εξελίξεις στον χώρο του Τύπου, καθώς άλλαξε το προφίλ των ιδιοκτητών, εκτοπίζοντας τους παραδοσιακούς εκδότες.
Στην «Πήγασος Εκδοτική» άνηκε επίσης ο τηλεοπτικός σταθμός Mega Channel (κατά 25%, έως τον Νοέμβριο του 2019), οι εφημερίδες Έθνος και Ημερησία (έως το 2017), καθώς και μια σειρά ιστοσελίδων και περιοδικών εντύπων. Κατείχε επίσης ποσοστό του Καζίνο της Πάρνηθας, καθώς και ποσοστά στην Αττική Οδό και τα ορυχεία χρυσού στη Χαλκιδική.
Αποσύρθηκε από την προεδρία της «Πήγασος» το 2015, με νέο πρόεδρο τον γιο του, Φώτη Μπόμπολα.
Μια μεγάλη δοκιμασία για τον Γιώργο Μπόμπολα και την αυτοκρατορία του ήταν η απόφαση, της τότε κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή να προχωρήσει στην ρύθμιση του βασικού μετόχου, με σκοπό να εμποδίσει την εταιρεία από την συμμετοχή της στους διαγωνισμούς για τις δημόσιες συμβάσεις, στις οποίες κυριάρχησε για τουλάχιστο δύο δεκαετίες.
Μια υπόθεση που ταρακούνησε τις πολυσχιδείς μιντιακές και κατασκευαστικές δραστηριότητες του ομίλου αλλά κέρδισε με την συμβολή της ΕΕ το 2005, η οποία τελικά απέρριψε το νόμο του βασικού μετόχου.
Το 2018 που επήλθε η οριστική ρήξη με την οικογένεια Καλλιτσάντση, η οποία ανέλαβε το τιμόνι του ομίλου μετά από πολύχρονες διαφωνίες και συγκρούσεις προσπάθησε να πείσει τον παλιό και στενό του συνεργάτη Δημήτρη Κούτρα να παραμείνει στην Ελλάκτωρ μαζί με το γιο του Λεωνίδα Μπόμπολα, με στόχο να προσπαθήσουν να την πάρουν πίσω την εταιρεία. Όμως ο κ. Κούτρας αποφάσισε να πουλήσει τις μετοχές του και να επενδύσει στην Ιντρακάτ κάτι που όπως λένε άνθρωποι που ήταν εκείνη την περίοδο κοντά του, τον είχε στενοχωρήσει.
Ο Λεωνίδας Μπόμπολας προσπάθησε να επιστρέψει στην διοίκηση της εταιρείας συμμαχώντας το 2020, με την Ολλανδική πλευρά για την αλλαγή διοίκησης. Όμως παρά τις μετοχικές ανακατατάξεις που ανέκυψαν η παραμονή του στην εταιρεία είχε βραχύ βίο καθώς μέσα σε λίγους μήνες αποχώρησε.
Η αγάπη και το πάθος του Γιώργου Μπόμπολα για την εταιρεία παρέμεινε άσβηστο ακόμη και μετά την αλλαγή διοίκησης το 2021, όταν η εταιρεία πέρασε στα χέρια της Reggeborgh Invest. O ιδρυτής της εταιρείας μέχρι και πριν μια περίπου μια διετία διέθετε δικό του γραφείου στην Ελλάκτωρ, το οποίο επισκεπτόταν τακτικά.
Ο Γιώργος Μπόμπολας ήταν παντρεμένος με την Άννα Μπόμπολα, με την οποία απέκτησαν τρία παιδιά, τη Μαρία, τον Λεωνίδα και τον Φώτη.
Η σύζυγός του πέθανε το φθινόπωρο του 2013, μετά από 50 χρόνια κοινής ζωής. Με καταγωγή από τα Σφακιά, η ζωγράφος σύζυγό του είχε αναλάβει να κρατήσει ενωμένη την οικογένεια, λειαίνοντας τις αντιθέσεις, τις έντονες διαφωνίες και τους καβγάδες του Γιώργου Μπόμπολα με τον γιο του Φώτη, στον οποίο είχε δώσει το δαχτυλίδι της διαδοχής στον τομέα της ενημέρωσης.
Μια δυναμική γυναίκα, «μια αφοσιωμένη σύζυγος, ένας στέρεος και αταλάντευτος οικογενειακός σύνδεσμος που μεγάλωσε μόνη τα τρία παιδιά της». Αυτό εξηγεί και την ετεροχρονισμένη ενασχόληση με την τέχνη της ζωγραφικής, την οποία ακολούθησε με πάθος σε αρκετά μεγάλη ηλικία, μεταφέροντας στον καμβά, όπως η ίδια είχε περιγράψει, τον εσωτερικό της κόσμο. Οι τραγικές συμπτώσεις για την οικογένεια θα έχουν όμως και συνέχεια, καθώς δύο μήνες αργότερα ο γαμπρός του Γιώργου Μπόμπολα, ο 52χρονος Λουκάς Γιαννακούλης, σύζυγος της πολυαγαπημένης του κόρης Mαρίας, αφήνει την τελευταία του πνοή σε νοσοκομείο της Αθήνας ύστερα από ένα σοβαρό ατύχημα σε αγώνες ταχύτητας.
Τη δεκαετία του 1980 κατηγορήθηκε ως πράκτορας των σοβιετικών μυστικών υπηρεσιών (Κα-Γκε-Μπε), αρχικά από τον Παύλο Αναστασιάδη (Paul Anastasi) ανταποκριτή στην Ελλάδα της κεντροδεξιάς βρετανικής εφημερίδας Daily Telegraph, και έπειτα και από το γνωστό βρετανικό περιοδικό Economist.
Με δικηγόρο τον Στάθη Αλεξανδρή (υπουργό του Ανδρέα Παπανδρέου), ο ίδιος ξεκίνησε δικαστικό αγώνα και δικαιώθηκε, καθώς ο Αναστασιάδης καταδικάστηκε για συκοφαντική δυσφήμηση από την ελληνική Δικαιοσύνη, ενώ ο Economist υποχρεώθηκε από τη βρετανική Δικαιοσύνη να πληρώσει χρηματική αποζημίωση και να του ζητήσει συγγνώμη.
ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Ο Γιώργος Μπόμπολας υπήρξε οραματιστής μιας σύγχρονης Ελλάδας
Ο Γιώργος Μπόμπολας υπήρξε οραματιστής μιας σύγχρονης Ελλάδας, ανακοίνωσε η ΕΛΛΑΚΤΩΡ
«Ο Γεώργιος Μπόμπολας υπήρξε οραματιστής μιας σύγχρονης Ελλάδας και πρωτοπόρος των μεγάλων έργων υποδομής της χώρας» τονίζει ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, εκφράζοντας συλλυπητήρια για τον θάνατό του.
Σύμφωνα με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, «ο Γεώργιος Μπόμπολας υπήρξε σπουδαίος δημιουργός και πρωτοπόρος του κλάδου των υποδομών. Άνοιξε νέους δρόμους στον τομέα της κατασκευής με έργα πνοής που αναβάθμισαν την ποιότητα ζωής των Ελλήνων και άλλαξαν τους οδικούς χάρτες της χώρας μας».
Με βαθιά συγκίνηση, η οικογένεια του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ αποχαιρετά σήμερα τον ιδρυτή της, Γεώργιο Μπόμπολα.
Ο Γεώργιος Μπόμπολας υπήρξε οραματιστής μιας σύγχρονης Ελλάδας και πρωτοπόρος των μεγάλων έργων υποδομής της χώρας.
Αριστούχος της Ιωνιδείου και απόφοιτος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου θα δραστηριοποιηθεί στις κατασκευές με όχημα την ΑΚΤΩΡ τη δεκαετία του ’60 ενώ θα ιδρύσει το 1999 την ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Ο Γεώργιος Μπόμπολας υπήρξε σπουδαίος δημιουργός και πρωτοπόρος του κλάδου των υποδομών. Άνοιξε νέους δρόμους στον τομέα της κατασκευής με έργα πνοής που αναβάθμισαν την ποιότητα ζωής των Ελλήνων και άλλαξαν τους οδικούς χάρτες της χώρας μας. Για περισσότερα από 50 χρόνια ενέπνευσε ανθρώπους, ανέπτυξε τον κλάδο και παρέδωσε μία ανεκτίμητη κληρονομιά υποδομών που εκσυγχρόνισαν τη διασύνδεση της χώρας και συνέβαλλαν στην ευρύτερη περιφερειακή ανάπτυξή της.
Η Διοίκηση και οι εργαζόμενοι του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, εκφράζουν την θλίψη τους για την απώλεια του Γεώργιου Μπόμπολα και εκφράζουν τα θερμά τους συλλυπητήρια στην οικογένειά του.
Η Victoria Kjaer Theilvig Μις Υφήλιος 2024 – Πρώτη φορά ο τίτλος στη Δανία
Τζούλια Αλεξανδράτου: Οι υπηρεσίες της ως call girl και πόσα χρεώνει ανά ώρα
Ραγδαίες εξελίξεις με τους Ράδιο Αρβύλα και τεράστια ανατροπή, λίγο πριν την πρεμιέρα τους
Τα αγροτικά θέματα στο προσκήνιο των κλιμακίων του ΠΑΣΟΚ στη Μεσσηνία
Η σκέψη που ξεκίνησε από ένα παιδικό όνειρο και είχε αντικείμενο την δημιουργία ενός ραδιοφώνου που θα είχε άποψη και θα σεβόταν τον ακροατή έγινε πράξη. Δημιουργήσαμε με πολύ κόπο, μεράκι και φαντασία έναν σταθμό καθρέφτη της προσωπικότητάς μας. Εδώ θα βρεις ειδήσεις, αθλητικά, μόδα, ψυχαγωγία και διασκέδαση. H σωστή και προσεκτική εναλλαγή και διαδοχή των μουσικών ήχων, είναι το επίκεντρο της φιλοσοφίας του Focus 99,6. Παλιές αλλά και νέες κυκλοφορίες σχηματίζουν το χαρακτήρα του, κρατώντας την νεανική του όψη και την θέληση για ραδιόφωνο επικοινωνία και ψυχαγωγία. Είναι ο σταθμός που διαβάζει τη σκέψη του ακροατή και σέβεται την προσωπικότητα του.
Copyright © 2024 Focus Radio. All rights received.
0 comments