Με ταχείς ρυθμούς προχωράει η μεγάλη φάση των έργων στον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη

Ανεβαίνουν ρυθμοί στα εργοτάξια του μεγάλου οδικού έργου Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, το οποίο αποτελεί τη μεγαλύτερη οδική παρέμβαση που υλοποιείται στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Σήμερα λειτουργούν δύο βασικά εργοτάξια του αναδόχου, στις περιοχές μεταξύ Ανάληψης – Βελίκας και προς Καλλιθέα – Κυνηγού, με τα θέματα απαλλοτριώσεων, αρχαιολογικών ανασκαφών και οριστικών μελετών να έχουν σε μεγάλο βαθμό διευθετηθεί.

Τα τρέχοντα έργα
  • Στο τμήμα Ασπρόχωμα – Μεσσήνη εξελίσσονται εργασίες στην παράκαμψη της Μεσσήνης και της Βελίκας, ενώ το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η κατασκευή της νέας γέφυρας στον Πάμισο (μήκους 150 μ.).
  • Έργα βρίσκονται σε εξέλιξη στους ισόπεδους κόμβους Κυνηγού, Στενωσιάς και Σουληναρίου, καθώς και σε γέφυρες πριν και μετά την Πύλο.
  • Σημαντικές παρεμβάσεις γίνονται στις μεγάλες γέφυρες του έργου:
    • Γ2 (μήκους 230 μ.), όπου έχουν ολοκληρωθεί ακρόβαθρα και τοίχοι αντιστήριξης, ενώ ξεκίνησε το μεσόβαθρο.
    • Γ3 (202 μ.), όπου βρίσκεται σε εξέλιξη η θεμελίωση των φρεατοπασσάλων.
    • Γ1 (190 μ.), όπου πραγματοποιείται εκσκαφή φρέατος βάθους 16 μ. και αρχίζει η σκυροδέτηση.
  • Παράλληλα, εκτελούνται χωματουργικές εργασίες στην περιοχή Καζάρμα – Χαραυγή, ενώ προχωρούν οι πρώτες κατασκευές κάτω διαβάσεων και οχετών.

Σε δεύτερη φάση θα ξεκινήσουν οι εργασίες στο τμήμα Πύλος – Μεθώνη, όπου ήδη έχουν γίνει εκσκαφές, ορύγματα και τα πρώτα τεχνικά έργα.

Το έργο με μια ματιά

Το έργο έχει προϋπολογισμό 239,2 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και περιλαμβάνει νέο οδικό άξονα μήκους 49 χλμ., που θα συνδέει την Καλαμάτα με την Πύλο και τη Μεθώνη. Προβλέπεται αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας, με αυξημένα επίπεδα οδικής ασφάλειας, μειωμένους χρόνους μετακίνησης και βελτιωμένη πρόσβαση σε αεροδρόμιο, νοσοκομείο, τουριστικούς προορισμούς και βιομηχανικές περιοχές.

Το έργο περιλαμβάνει κοιλαδογέφυρες μεγάλου μήκους, πολλούς ισόπεδους κόμβους, έναν μεγάλο ανισόπεδο κόμβο προς Κορώνη, καθώς και δεκάδες τεχνικά έργα (κάτω διαβάσεις, οχετούς κ.λπ.).

Καινοτομία αποτελεί η πρόβλεψη για 26 χρόνια αδιάλειπτης συντήρησης και λειτουργίας μετά την ολοκλήρωση, διασφαλίζοντας υψηλό επίπεδο υπηρεσιών.

Χρονοδιάγραμμα

Ανάδοχος είναι ο Όμιλος AKTOR, με το έργο να έχει υπογραφεί τον Απρίλιο του 2023. Η διάρκεια κατασκευής ορίζεται σε τέσσερα χρόνια, ωστόσο λόγω απαλλοτριώσεων η ολοκλήρωση εκτιμάται το 2028.