Δραματική ήταν η εξέλιξη του αγώνα στην πίστα του Σουζούκα σ΄ένα επεισοδιακό Grand Prix που κράτησε τρεις ώρες και τελικά έδωσε και μαθηματικά τον φετινό τίτλο της Formula 1 στον Μαξ Φερστάπεν.
Παγκόσμιος πρωταθλητής στη Formula 1 για δεύτερη διαδοχική χρονιά λοιπόν είναι ο Μαξ Φερστάπεν, μετά από έναν επεισοδιακό αγώνα στη Σουζούκα, που σημαδεύτηκε από διακοπή λόγω της δυνατής βροχής και το ατύχημα του Σάινθ.
Ο οδηγός της Red Bull κινήθηκε έξυπνα στον αγώνα και πήρε τη νίκη, αλλά κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο, επειδή ο Λεκλέρκ τιμωρήθηκε με ποινή 5 δευτερολέπτων και από δεύτερος έπεσε στην τρίτη θέση.
Έτσι, ο Φερστάπεν απέκτησε τη διαφορά βαθμών που χρειαζόταν για να πανηγυρίσει τον τίτλο.
Αυτή ήταν η 12η φετινή νίκη του Βέλγου και 32η συνολικά, ενώ δεύτερος τερμάτισε ο Πέρεθ, επίσης της Red Bull.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο αγώνας κράτησε αρχικά μόλις τρεις γύρους αφού το ατύχημα του Σάινθ και σε συνδυασμό με την βροχή έστειλαν τους οδηγούς και τα μονοθέσια στα πιτ για περίπου δύο ώρες.
Όλα ξεκίνησαν υπό βροχή όταν ο οδηγός της Ferrari έστειλε το μονοθέσιό του στις προστατευτικές μπαριέρες. Σε εκείνο το σημείο, οι υπεύθυνοι του αγώνα φέρθηκαν ανεύθυνα, επιτρέποντας στον γερανό να μπει στην πίστα, πριν αποσυρθούν τα μονοθέσια, μιας και ελήφθη απόφαση για προσωρινή διακοπή του αγώνα.
Ο Πιερ Γκασλί πέρασε δίπλα από τον γερανό, χωρίς να έχει ορατότητα και στη συνέχεια ο Γάλλος οδηγός της AlphaTauri ήταν έξαλλος για την απαράδεκτη παραβίαση των πρωτοκόλλων ασφαλείας. Ακολούθησαν σχόλια από πολλούς οδηγούς, ενώ ξύπνησαν μνήμες από το τραγικό συμβάν με τον Ζιλ Μπιανκί πριν από 8 χρόνια, και πάλι στην πίστα της Σουζούκα.
Όταν άρχισε ξανά ο αγώνας, ο Φερστάπεν έφυγε μπροστά και κατάφερε να φτάσει στη νίκη. Ωστόσο, με δεδομένο πως δεν είχε τον ταχύτερο γύρο δεν του έφτανε για να κατακτήσει τον τίτλο.
Δεύτερος τερμάτισε μετά από μεγάλη μάχη ο Λεκλέρ, με τρίτο τον Πέρεζ. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Μονεγάσκος έκοψε στο τελευταίο σικέιν. Έτσι, τον τιμώρησαν στον με ποινή πέντε δευτερολέπτων και αυτό έστειλε τον Πέρεζ στη δεύτερη θέση και έχρισαν τον Μαξ Φερστάπεν Παγκόσμιο πρωταθλητή για δεύτερη χρονιά.
Σε έναν αγώνα ειδικών συνθηκών όπως αυτός που διεξήχθη στην Ιαπωνία ήταν δεδομένο πως εάν είχαμε αγώνα όλα θα κρίνονταν στις λεπτομέρειες και την στρατηγική.
Ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull αποφάσισαν να μπουν σχεδόν αμέσως μετά την επανέναρξη του αγώνα για να αλλάξουν ελαστικά, πρόλαβαν την Ferrari με τον Λεκλέρ να μπαίνει μαζί με τον Ολλανδό και έτσι ο Παγκόσμιος πρωταθλητής παρέμεινε μπροστά και έφτασε στη νίκη.
Αυτό που έκαναν με τον γερανό που μπήκε στην πίστα ξεκάθαρα πριν βγει κόκκινη σημαία κάτω από αυτές τις καιρικές συνθήκες όπου η ορατότητα δεν ξεπερνούσε τα λίγα μέτρα ήταν εγκληματικό.
Ειδικά από τη στιγμή που στη συγκεκριμένη πίστα πριν από λίγα χρόνια κάτω από αυτές και τις συνθήκες ένας άνθρωπος είχε χάσει τη ζωή του πέφτοντας πάνω σε γερανό.
Ναι, είναι εύκολο να ρίξουν ευθύνες στον Γκασλί που όπως φαίνεται πήγαινε με μεγάλη ταχύτητα, όμως η κόκκινη σημαία έκανε την εμφάνισή της δύο δευτερόλεπτα πριν περάσει δίπλα από τον γερανό που σημαίνει πως ήταν ήδη στην πίστα.
Θα μπορούσαμε να βάλουμε τη μάχη στην εκκίνηση ή το ατύχημα του Κάρλος Σάινθ πριν τη διακοπή στον αγώνα, ωστόσο οι άνθρωποι της πίστας στη Σουζούκα δεν μας επιτρέπουν να ασχοληθούμε με κάτι αγωνιστικό.
Όσα συνέβησαν στο Grand Prix της Σουζούκα θα αποτελέσουν θέμα συζήτησης για αρκετές ημέρες αφού οι διοργανωτές τα έκαναν μαντάρα μπερδεύονταν ακόμα και τον Μαξ Φερστάπεν.
Μπορεί ο Ολλανδός να κατέκτησε και μαθηματικά τον τίτλο έπειτα από όσα έγιναν, όμως δεδομένα θα περάσει καιρός μέχρι να κάτσει η σκόνη και για τις δύο μεγάλες αποφάσεις των αγωνοδικών.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο Μαξ Φερστάπεν έφτασε εύκολα και δίκαια στη νίκη αφού ουσιαστικά πέρα από την εκκίνηση δεν ένιωσε καμία απειλή.
Με δεδομένο ότι η βροχή δεν επέτρεψε να διεξαχθεί ο ολόκληρος ο αγώνας όλοι περίμεναν πως θα δοθούν λιγότεροι βαθμοί. Συγκεκριμένα, ο πρώτος θα έπρεπε να πάρει 19 και όχι 25 βαθμούς κ.ο.κ.
Τελικά οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να δώσουν ολόκληρους τους βαθμούς, κάτι που και πάλι δεν έφτανε στον Μαξ Φερστάπεν για να κατακτήσει τον τίτλο αφού δεν είχε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
Πώς πήρε όμως τελικά τον τίτλο; Ο Σέρτζιο Πέρεζ πίεζε όσο μπορούσε τον Σαρλ Λεκλέρ για να τον περάσει στον τελευταίο γύρο και τελικά ο Μονεγάσκος έκανε το λάθος, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στο τελευταίο σικέιν με αποτέλεσμα να συνεχίσει ευθεία πάνω από τα κερμπ.
Εκείνο που έκανε μεγάλη εντύπωση δεν ήταν το γεγονός ότι τελικά ο Λεκλέρ τιμωρήθηκε με ποινή πέντε δευτερολέπτων, αλλά η ταχύτητα με την οποία πάρθηκε η απόφαση μέσα σε λίγα λεπτά με αποτέλεσμα να έχουμε το μπάχαλο που ακολούθησε.
Max quedó en primer lugar y fue ya campeón del mundo le descontaron a Charlie Leclerc 5 segundos por salirse de la pista pasa ,3 Lugar o sea que Checo Pérez quedó en 2 lugar muy buen lugar Bravo checo, para mis amigos Pacorro, Chairos absténganse🤮 pic.twitter.com/a0odHX4Rkv
— PACORRO🇺🇦🇲🇽🇺🇸 (@casanovastuder) October 9, 2022
Ο Μαξ Φερστάπεν πήγε να κάνει τις καθιερωμένες δηλώσεις του μετά το τέλος του αγώνα και η διαδικασία συνεχιζόταν σύμφωνα με το πρωτόκολλο.
Κάπου εκεί έγινε γνωστό ότι ο Λεκλέρ είχε τιμωρηθεί και ενημερώθηκε ο Μαξ Φερστάπεν ότι είχε κατακτήσει τον τίτλο. Ο Ολλανδός πανηγύρισε, όμως μετά από λίγο έδειξε να απορεί και ο ίδιος.
Συγκεκριμένα, την ώρα που οι οδηγοί ετοιμάζονταν να βγουν για την απονομή ο Μαξ Φερστάπεν ρωτούσε τους ανθρώπους των διοργανωτών εάν είναι σίγουροι για αυτό. Όταν τον διαβεβαίωσαν πως αυτό ισχύει ο Ολλανδός ήταν πια ελεύθερος να πανηγυρίσει.
Αν μη τι άλλο όλα τα παραπάνω θα προκαλέσουν μεγάλη κουβέντα όχι τόσο για το γεγονός ότι ο Φερστάπεν πήρε τον τίτλο, αφού ο Ολλανδός απειλήθηκε μέχρι ένα σημείο στη σεζόν και μετά εξαφανίστηκε μπροστά από τους άλλους, αλλά για τον τρόπο που έδρασε η FIA.
Υπομονή λοιπόν μέχρι τα επόμενα επεισόδια του σίριαλ γιατί δεδομένα θα υπάρξουν με την Ferrari να ετοιμάζει ήδη την αντίδρασή της.
Leclerc has been handed a 5-second penalty for cutting the chicane at the end
— Formula 1 (@F1) October 9, 2022
That means Perez now finishes second, Leclerc drops to third #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/Tj3iQXmYk4
Αιχμές προς την FIA εξαπέλυσε ο διευθυντής της Ferrari, Ματία Μπινότο που αμφισβήτησε την απόφαση για ποινή του Λεκλέρ χαρακτηρίζοντάς τη “γελοία και απαράδεκτη”.
Έξαλλος με την απόφαση της FIA για ποινή πέντε δευτερολέπτων στον Σαρλ Λεκλέρ ήταν ο διευθυντής της Ferrari, Ματία Μπινότο σε δηλώσεις του μετά από την λήξη του αγώνα στην πίστα του Σουζούκα στο Grand Prix της Ιαπωνίας.
Μάλιστα ο ισχυρός άνδρας της Scuderia αμφισβήτησε την γρήγορη απόφαση της FIA αναφορικά με την ποινή του Λεκλέρ ενώ δεν δίστασε να την χαρακτηρίσει “γελοία και απαράδεκτη” λέγοντας πως θα διαμαρτυρηθεί στους αρμόδιους.
Wow, Ferrari team principal Binotto to Sky Italy:
— Tancredi Palmeri (@tancredipalmeri) October 9, 2022
“How fast FIA took the decision to sanction Leclerc is ridiculous and unacceptable.
Last race it took them an infinite number of laps to take a nonsense decision.
We will protest in the appropriate offices”#JapaneseGP
“Το πόσο γρήγορα αποφάσισε η FIA για την ποινή του Λεκλέρ είναι γελοίο και απαράδεκτο. Στον τελευταίο αγώνα τους πήρε έναν απεριόριστο αριθμό γύρων για να πάρουν μία απόφαση που δεν βγάζει νόημα. Θα διαμαρτυρηθούμε στα αρμόδια όργανα”.
Θυμίζουμε πως η απόφαση αυτή της FIA για την ποινή στον Λεκλέρ χάρισε ουσιαστικά τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή στον Μαξ Φερστάπεν, τον δεύτερο σερί.
Μετά την ποινή που δέχτηκε μετά το τέλος του αγώνα ο Σαρλ Λεκλέρ και συνδυασμό με την απόφαση των διοργανωτών να δώσουν όλους τους βαθμούς ο Μαξ Φερστάπεν στέφθηκε Παγκόσμιος πρωταθλητής.
Για δεύτερη φορά στην καριέρα του ο Μαξ Φερστάπεν είναι και τυπικά παγκόσμιος πρωταθλητής μετά από όσα έγιναν στην πίστα της Σουζούκα κατά τη διάρκεια και μετά τον αγώνα.
Ωστόσο, η μάχη για τη δεύτερη θέση θα συνεχιστεί μέχρι το φινάλε ανάμεσα στον Σέρτζιο Πέρεζ και τον Σαρλ Λεκλέρ.
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΒΑΘΜΟΙ |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 366 |
2 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 253 |
3 | Charles Leclerc | FERRARI | 252 |
4 | George Russell | MERCEDES | 207 |
5 | Carlos Sainz | FERRARI | 202 |
6 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 180 |
7 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 101 |
8 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 78 |
9 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 65 |
10 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 46 |
11 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 32 |
12 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 29 |
13 | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 23 |
14 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 22 |
15 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 13 |
16 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 12 |
17 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 11 |
18 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 6 |
19 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 4 |
20 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 2 |
21 | Nyck De Vries | WILLIAMS MERCEDES | 2 |
22 | Nico Hulkenberg | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 0 |
Η Red Bull Racing αύξησε ακόμα περισσότερο τη διαφορά της από τη Scuderia Ferrari στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και είναι ζήτημα χρόνου να το κατακτήσει και μαθηματικά.
Στην κατάταξη των κατασκευαστών η Red Bull έχει 619 πόντους έναντι 454 της Ferreri, ενώ στην τρίτη θέση είναι η Mercedes με 387.
Θ. | ΟΜΑΔΑ | ΒΑΘΜΟΙ |
1 | RED BULL RACING RBPT | 619 |
2 | FERRARI | 454 |
3 | MERCEDES | 387 |
4 | ALPINE RENAULT | 143 |
5 | MCLAREN MERCEDES | 130 |
6 | ALFA ROMEO FERRARI | 52 |
7 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 45 |
8 | HAAS FERRARI | 34 |
9 | ALPHATAURI RBPT | 34 |
10 | WILLIAMS MERCEDES | 8 |
Η Victoria Kjaer Theilvig Μις Υφήλιος 2024 – Πρώτη φορά ο τίτλος στη Δανία
Τζούλια Αλεξανδράτου: Οι υπηρεσίες της ως call girl και πόσα χρεώνει ανά ώρα
Ραγδαίες εξελίξεις με τους Ράδιο Αρβύλα και τεράστια ανατροπή, λίγο πριν την πρεμιέρα τους
Υπεγράφησαν οι πρώτες Τοπικές Πράσινες Συμφωνίες στο Δήμο Καλαμάτας
Η σκέψη που ξεκίνησε από ένα παιδικό όνειρο και είχε αντικείμενο την δημιουργία ενός ραδιοφώνου που θα είχε άποψη και θα σεβόταν τον ακροατή έγινε πράξη. Δημιουργήσαμε με πολύ κόπο, μεράκι και φαντασία έναν σταθμό καθρέφτη της προσωπικότητάς μας. Εδώ θα βρεις ειδήσεις, αθλητικά, μόδα, ψυχαγωγία και διασκέδαση. H σωστή και προσεκτική εναλλαγή και διαδοχή των μουσικών ήχων, είναι το επίκεντρο της φιλοσοφίας του Focus 99,6. Παλιές αλλά και νέες κυκλοφορίες σχηματίζουν το χαρακτήρα του, κρατώντας την νεανική του όψη και την θέληση για ραδιόφωνο επικοινωνία και ψυχαγωγία. Είναι ο σταθμός που διαβάζει τη σκέψη του ακροατή και σέβεται την προσωπικότητα του.
Copyright © 2024 Focus Radio. All rights received.
0 comments