Formula 1, GP Μαϊάμι: Κυρίαρχος ο Φερστάπεν που “κατάπιε” τον Λεκλέρ για την τρίτη του νίκη (vid)

Ο Μαξ Φερστάπεν είδε πρώτος την καρό σημαία στο Μαϊάμι και πανηγύρισε την δεύτερη του σερί νίκη και τρίτη συνολικά στο πρωτάθλημα της Formula 1. Στη δεύτερη θέση ο Λεκλέρ και στην τρίτη ο Σάινθ.

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στο Grand Prix του Μαϊάμι. Ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής άρπαξε από τον Σαρλ Λεκλέρ την πρώτη θέση από νωρίς και πανηγύρισε τη δεύτερη του σερί νίκη και τρίτη συνολικά στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1.

Ο Μονεγάσκος οδηγός, ο οποίος δεν αξιοποίησε την pole position, τερμάτισε στην δεύτερη θέση. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Κάρλος Σάινθ, ο οποίος έδωσε μάχη με τον Σέρτζιο Πέρεζ. Στις θέσεις 5-6 αντίστοιχα οι Ράσελ και Χάμιλτον με την Mercedes.

Η μάχη ανάμεσα σε Λεκλέρ και Φερστάπεν στην βαθμολογία των οδηγών συνεχίζεται. Ο Ολλανδός έχει μειώσει ακόμη περισσότερο τη διαφορά του από τον Μονεγάσκο. Στους 85 πόντους ο οδηγός της Red Bull, στους 104 ο πιλότος της Ferrari.

Πού κρίθηκε η νίκη

Η Ferrari στην σχάρα της εκκίνησης είχε το 1-2, με τον Λεκλέρ και τον Σάινθ. Γρήγορα, όμως το προβάδισμα αυτό της Scuderia έσπασε. Ο Μαξ Φερστάπεν έκανε καλύτερη εκκίνηση από τον Κάρλος Σάινθ με αποτέλεσμα να προσπεράσει τον Ισπανό στην πρώτη στροφή του αγώνα.

Ήταν κομβικό κομμάτι του αγώνα, καθώς ο Σάινθ θα μπορούσε να κρατήσει τον Φερστάπεν πίσω του και να τον καθυστερήσει, προκειμένου να χτίσει διαφορά ο πρωτοπόρος Λεκλέρ. Ωστόσο, το σχέδιο “έσπασε” από τον Μαξ, ο οποίος είχε ανοιχτό πεδίο προς τον Μονεγάσκο. 

Ο Ολλανδός, αφού νίκησε το δεύτερο μονοθέσιο της Ferrari, διατηρούσε τέτοια απόσταση από τον Λεκλέρ, προκειμένου να μην φθείρει τα ελαστικά του.

Στον 8ο γύρο ο Φερστάπεν κάνοντας την χρήση του DRS πέρασε με σχετική άνεση τον Λεκλέρ και πήρε από πολύ νωρίς την πρωτοπορία στο Μαϊάμι. Στην αρχή ο Μονεγάσκος έμενε κοντά στον Φερστάπεν, αλλά προς τον 20ο γύρο η διαφορά είχε διευρυνθεί στα τέσσερα δευτερόλεπτα. Οι επικεφαλής μπήκαν προς τον 25ο γύρο στα πιτς για να βάλουν την σκληρή γόμα με τον Φερστάπεν να διατηρεί το προβάδισμά του. Μετά και την αποχώρηση του safety car, ο Φερστάπεν κράτησε την κορυφή.

Η φάση του αγώνα

Στον 40ο γύρο ο Φερστάπεν κρατούσε το προβάδισμά του έχοντας απόσταση περίπου επτά δευτερολέπτων. Σε αυτό το σημείο ο Λάντο Νόρις είχε ένα ατύχημα έπειτα από επαφή του με τον Γκασλί. Αυτό το συμβάν επέφερε και το αυτοκίνητο ασφαλείας, προκειμένου το μονοθέσιο της McLaren να μεταφερθεί εκτός πίστας.

Αυτό το γεγονός εκμηδένισε τις διαφορές, ο Ράσελ μπήκε για το πρώτο του πιτ στοπ, ενώ για το δεύτερο ο Σέρτζιο Πέρεζ. Κάπως έτσι, οι διαφορές εκμηδενίστηκαν.

Όταν το safety car αποχώρησε, ο Φερστάπεν μπόρεσε να κρατήσει την πρώτη θέση, ενώ ο Μεξικανός της Red Bull επιτέθηκε στον Σάινθ, τον οποίο δεν μπόρεσε να περάσει, παρά τη μάχη που έδωσαν.

Πιο πίσω μονομάχησαν επίσης ο Ράσελ και ο Χάμιλτον, ενώ και οι δύο προσπέρασαν τον Μπότας, ο οποίος ακούμπησε λίγο στον τοίχο. Τελικά, ο νεαρός Βρετανός πιλότος πήρε την 5η θέση από τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή.

Μας εξέπληξαν

Δεν είναι ακριβώς έκπληξη, αλλά ο Μαξ Φερστάπεν έδειξε για δεύτερο διαδοχικό αγώνα ότι έχει πια επέλθει η ωριμότητα που του έχει εξασφαλίσει ο τίτλος του πρωταθλητή. Ο Ολλανδός διαχειρίστηκε και πάλι τα ελαστικά του με αρτιότητα, και κατάφερε να μην τοποθετήσει ούτε έναν τροχό σε λάθος σημείο παρά τις επιθέσεις του Λεκλέρ στο τέλος.

Εξαιρετικός ήταν, επίσης, και ο Κάρλος Σάινθ, που κατάφερε να ανακτήσει σε μία νύχτα την από καιρό χαμένη του αυτοπεποίθηση, ειδικά μετά το προχθεσινό του ατύχημα, και να αμυνθεί από τον Πέρεζ με μια Ferrari που ξεκάθαρα πια δεν ταιριάζει στα οδηγικά του μέτρα και σταθμά.

Ο Τζορτζ Ράσελ ανέτρεψε ένα κακό τριήμερο και με σπάνια ωριμότητα -για τα χρόνια του- περίμενε να εκμεταλλευτεί το ενδεχόμενο του οχήματος ασφαλείας, για να κερδίσει και πάλι τον Λιούις Χάμιλτον σε ένα τριήμερο που ο επτάκις πρωταθλητής έδειχνε να έχει το πάνω χέρι. Εξίσου εντυπωσιακός ήταν, όλο το τριήμερο, και ο Βάλτερι Μπότας και η Alfa Romeo, που ήταν η τέταρτη σε δυναμική ομάδα του τριημέρου.

Μας απογοήτευσαν

Η Ferrari γνώριζε εξ αρχής ότι η Red Bull θα είχε το πάνω χέρι στο Μαϊάμι, λόγω της υψηλότερής της τελικής ταχύτητας – παρότι είχε εκεί τις πτέρυγες χαμηλής άντωσης. Εκ των υστέρων, ίσως φαίνεται ότι η αναβάθμιση της F1-75 που προγραμματίζει για το επόμενο GP της Ισπανίας θα έπρεπε να είχε έρθει νωρίτερα. Πάντως, ο Λεκλέρ διατηρεί την καλή του διαφορά από τον Φερστάπεν στην κορυφή της βαθμολογίας, οπότε η Scuderia έχει ακόμα ευκαιρίες.

Για τη Mercedes, αυτό μάλλον ήταν και τυπικά το τέλος οποιασδήποτε φιλοδοξίας της για τους φετινούς τίτλους. Η πρωταθλήτρια φάνηκε στις αρχές του τριημέρου να βρίσκει κάποιες καλές ιδέες για να βγάλει στην επιφάνεια τη δυναμική της W13, αλλά τελικά αποδείχθηκε ότι δεν ξεμπέρδεψε καθόλου τα πράγματα με το μονοθέσιό της.

Η Alpine, παρά τις αναβαθμίσεις, βρέθηκε και πάλι πίσω από τις Mercedes και Alfa Romeo, και θα έχανε και από τη McLaren αν δεν ήταν το ατύχημα του Λάντο Νόρις. Αλλά, έτσι κι αλλιώς, τα πράγματα είναι πολύ κλειστά στη μάχη των ομάδων μέσης δυναμικής. Τέλος, σίγουρα ο Μικ Σουμάχερ δεν πρόσθεσε πόντους στη φήμη του, κάνοντας ένα ακόμα λάθος σε έναν αγώνα που έδειχνε τη δυναμική να κερδίσει τους πρώτους του βαθμούς στη F1.

Οδηγός της ημέρας

Ο Μαξ Φερστάπεν ψηφίστηκε από το κοινό της Formula 1 ως τον οδηγός της ημέρας. Ένα αποτέλεσμα απολύτως λογικό. Ο Ολλανδός οδηγός πήρε ό,τι μπορούσε να του δώσει το μονοθέσιο της Red Bull. Μέχρι τον 9ο γύρο μπόρεσε να περάσει τους Σάινθ και Λεκλέρ, ενώ κατάφερε να χτίσει και τη διαφορά του.

Ακόμη και μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, που οι διαφορές εκμηδενίστηκαν, κράτησε πίσω σχετικά άνετα τον Σαρλ Λεκλέρ, με τον οδηγό της Ferrari να παραμένει σε ζώνη DRS, αλλά να μην μπορεί να προλάβει τον Φερστάπεν, που αισθανόταν πολύ άνετα στη Red Bull του.

Τι ακολουθεί

Η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη. Η μάχη ανάμεσα σε Red Bull και Ferrari θα μεταφερθεί στην Ισπανία και στην Καταλονία. Αυτός θα είναι ο έκτος αγώνας της σεζόν και ο δεύτερος επί ευρωπαϊκού εδάφους. Το τριήμερο θα ξεκινήσει με τις ελεύθερες δοκιμές στις 20 Μαΐου και θα ολοκληρωθεί στις 22 Μαΐου.