Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα: Πολλά ερωτηματικά για την διεκπεραίωση του έργου που έχει κοστολογηθεί στα 700 εκατ. ευρώ!!! (vid)

Η επίκαιρη ερώτηση που επανακατέθεσε ο Πρόεδρος της Κ.Ο. της “Νέας Αριστεράς” και Βουλευτής Μεσσηνίας Αλέξης Χαρίτσης προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, για τον οδικό Άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, σύμφωνα με την επερώτηση, «συνεχίζεται από την κυβέρνηση ο εμπαιγμός, σε βάρος της οδικής ασφάλειας και της ανάπτυξης της περιοχής».

Όπως αναφέρει σε τοποθέτησή του στη Βουλή σήμερα το πρωΐ ο Προέδρος της Κ.Ο. της “Νέας Αριστεράς”, Αλέξης Χαρίτσης αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επιλέγει για ακόμα μια φορά να κρυφτεί για να μην απαντήσει στο ακανθώδες ερώτημα για την τύχη του κρίσιμου αυτού έργου και στέλνει στη Βουλή τον Υφυπουργό κ. Νίκο Ταχιάο να απαντήσει στην επίκαιρη ερώτηση του Αλέξη Χαρίτση».

Στα συγκεκριμένα ερωτήματα του Αλέξη Χαρίτση που έθεσε -πέραν των υπολοίπων και την κοινωνική και αναπτυξιακή διάσταση ενός δρόμου που αγγίζει τις δύο Περιφέρειες που είναι στις 20 χειρότερες σε φτώχεια με βάση τη Eurostat- ο κ. Ταχιάος έριξε την… βόμβα για τα 700 εκατ. ευρώ, για τη “φθηνή”, δηλαδή, τη μηδενική λύση στον Καϊάφα! Και τι είναι αυτά; Είναι το ποσό που αγγίζει το φθηνότερο σενάριο της προμελέτης που πρόκειται να παρουσιαστεί σε περίπου 2 εβδομάδες από τώρα, όπως αποκάλυψε. Δηλαδή, όπως είπε ο προϋπολογισμός του έργου είναι υπερδιπλάσιος του Πάτρα – Πύργος!

Όσο για το τί θα γίνει και εάν… με την χρηματοδότηση τα πράγματα είναι συγκεκριμένα “…είναι έργο που θα το δούμε σοβαρά, δεν είναι εύκολη η απάντηση”, με τον Υφυπουργό να σημειώνει στην δευτερολογία του “Η κουβέντα γίνεται για τη χρηματοδότηση. Πως προέκυψαν τα 700 εκατ. ευρώ; Θα σας κάνω παρουσίαση της προμελέτης. Οι τιμές έχουν πάρει την ανηφόρα. Δεν είναι ίδιες. Η κυβέρνησή μας έχει βάλει στις προτεραιότητές την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα. Δεν μπορεί να προχωρήσει ούτε μια μέρα στην άλλη. Ξέρουμε το πρόβλημα, είμαστε εκεί θα το αντιμετωπίσουμε, αλλά μεγάλα λόγια ή ψέματα δεν θα πούμε…”, ενώ ανάμεσα στα υπόλοιπα πρόσθεσε πως “…υπάρχει η διάθεση να μελετήσουμε την προτεραιοποίηση του Πύργος – Κόμβος Αλφειού, και, συζητάμε και για τα υπόλοιπα τμήματα”.

Οι μελέτες

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε αρχικά ότι η προμελέτη του έργου θα ολοκληρωθεί σε δύο εβδομάδες από σήμερα.

«Σε δύο εβδομάδες θα κατατεθεί η προμελέτη, από όσα έχω πληροφορηθεί από τον παραχωρησιούχο», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος. Η προμελέτη, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, περιλαμβάνει τρία διαφορετικά σενάρια για την περιοχή του Καϊάφα.

Ωστόσο, η απάντηση του υφυπουργού Υποδομών για το στάδιο που βρίσκονται οι μελέτες έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα υποστήριξε ο βουλευτής Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας, Περικλής Μαντάς, μόλις χθες, ο οποίος, σε σχετικό δελτίο τύπου, ανέφερε ότι οι προτάσεις έχουν κατατεθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες.

«Σήμερα βρισκόμαστε σε ένα ακόμα κομβικό σημείο, κατά το οποίο εδώ και λίγους μήνες οι προτάσεις αυτές έχουν υποβληθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες, χωρίς ωστόσο να ανακοινωθούν οι τελικές επιλογές και τα επόμενα βήματα», σημείωνε ο κ. Μαντάς την Πέμπτη, σε αντίθεση με τον υφυπουργό Υποδομών, ο οποίος μια μέρα μετά λέει ότι στο υπουργείο, ακόμα, δεν έχουν κατατεθεί οι μελέτες.

Ο προϋπολογισμός

Έκπληξη προκάλεσαν και όσα υποστήριξε ο κ. Ταχιάος για τον προϋπολογισμό του έργου, καθώς ανακοίνωσε ότι φτάνει τα 700.000.000 ευρώ!

«Ο προϋπολογισμός του έργου, λόγω του ανάγλυφου της περιοχής, είναι υπερδιπλάσιος του προϋπολογισμού του Πάτρα – Πύργος. Ο προϋπολογισμός του έργου, με τη φθηνότερη λύση, είναι της τάξεως των 700.000.000 ευρώ, όταν ο προϋπολογισμός του Πάτρα – Πύργος ήταν 300 κάτι εκατομμύρια», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος.

Σημειώνεται ότι επί του ζητήματος του προϋπολογισμού ο κ. Χαρίτσης ζήτησε εξηγήσεις. «Πως προκύπτουν 700.000.000; πρέπει να μας το εξηγήσετε», είπε ο βουλευτής Μεσσηνίας απευθυνόμενος στον κ. Ταχιάο. «Οι τιμές έχουν πάρει την ανηφόρα στα οικοδομικά υλικά. Προφανώς οι τιμές δεν είναι οι ίδιες με 10 χρόνια πριν», απάντησε σχετικά ο υφυπουργός Υποδομών.

Χρονοδιάγραμμα

Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα του έργου δεν υπήρξε καμία απάντηση από την πλευρά της κυβέρνησης, δεδομένου ότι ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι «δεν είναι εύκολη η απάντηση και είμαι ο τελευταίος που θα δώσει χρονοδιαγράμματα γιατί δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι θα επαληθευτούν». Τέλος, καμία δέσμευση δεν υπήρξε από την πλευρά της κυβέρνησης ούτε για το κρίσιμο θέμα της χρηματοδότησης του έργου, καθώς, παρότι ο κ. Ταχιάος προκλήθηκε από τον κ. Χαρίτση, δεν απάντησε από που θα βρεθούν τα χρήματα για την κατασκευή του οδικού άξονα.