Πώς να διαχειριστούν το άγχος γονείς και παιδιά ενόψει Πανελλαδικών εξετάσεων

Στο πώς μπορούν να διαχειριστούν παιδιά και γονείς το άγχος των Πανελλαδικών Εξετάσεων αναφέρθηκε μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή “Σαββατοκύριακο από τις 6” η ψυχοθεραπεύτρια Αρετή Βεργούλη.

Ερωτηθείσα από τον Δημήτρη Κοτταρίδη για το πόσο πιεστική μπορεί να είναι η μέση ελληνική οικογένεια η κ. Βεργούλη απάντησε μεταξύ άλλων ότι “Υπάρχει μια κοινωνική πίεση μεγάλη και ένα συλλογικό απωθημένο θα έλεγα. Δηλαδή μην ξεχνάτε ότι έχουμε το σύνδρομο της Ψωροκώσταινας που έρχεται και μας πιέζει. Μέχρι το 1981 οι εργαζόμενοι ήταν το 70% απόφοιτοι δημοτικού επομένως υπάρχει μια πολύ μεγάλη πίεση για μόρφωση. Η ελληνική οικογένεια θεωρεί ότι η μόρφωση είναι το βραχιόλι το οποίο θα βοηθήσει το παιδί τους να μπορέσει να αντιμετωπίσει την κατάσταση και που καμία κρίση δεν θα μπορέσει να το εμποδίσει. Και ταυτόχρονα υπάρχει μέσα και το αρχαίο ελληνικό ιδεώδες[…] Έχουμε από τη μία το σύνδρομο της Ψωροκώσταινας που δεν είχαμε μορφωθεί κι ένα απωθημένο για μόρφωση, που δεν το βλέπουμε στο εξωτερικό, να πιέζουν δηλαδή τα παιδιά τους τόσο πολύ και ταυτόχρονα κάτι που μας λέει ότι έχουμε μια μεγάλη κληρονομιά που την κουβαλούμε”.

Πρόσθεσε ότι “πρώτα απ’ όλα (οι γονείς) θα πρέπει να είναι και διαθέσιμοι, δηλαδή να μπορέσουν να αντέξουν και να έχουν ανοιχτή επικοινωνία στα παιδιά τους και να αντέξουν την έκφραση των συναισθημάτων όπου πολλές φορές υπάρχει μία αμφιθυμία. Να τους εξασφαλίσουν κάποιο ήρεμο περιβάλλον χωρίς εντάσεις και προβλήματα, να μην τα συγκρίνουν με άλλους συμμαθητές και πάνω από όλα θα λεγα αυτό που έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία είναι να έχουν πίστη στα παιδιά τους. Η ματιά του γονιού σε συνδυασμό με τη ματιά του εκπαιδευτικού αυτές τις μέρες είναι πάρα πάρα πολύ σημαντική. Τα παιδιά καλούνται να δώσουν μια μάχη την οποία μπορεί να την κερδίσουν, μπορεί και να μην την κερδίσουν, αλλά οπωσδήποτε μέσα από αυτή τη διαδικασία θα αποκομίσουν πάρα πολλά οφέλη για το πώς διαχειρίζονται, πώς οργανώνονται, πώς διαχειρίζονται τα συναισθήματα άγχους…”.