Παρουσίαση του νέο place brand της Περιφέρειας Πελοποννήσου “Εκεί όπου το αδύνατο είναι μόνο η αρχή” (vid)

Με ένα δυναμικό και αισιόδοξο μήνυμα για το μέλλον, η Περιφέρεια Πελοποννήσου παρουσίασε το βράδυ της Τρίτης 9 Σεπτεμβρίου 2025 τη νέα της ταυτότητα τόπου (place brand) στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα ζωντανό κλίμα, με μεγάλη συμμετοχή εκπροσώπων της πολιτικής, της επιχειρηματικότητας και του πολιτισμού, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής για την εξωστρέφεια και την αναπτυξιακή προοπτική της Περιφέρειας.

Την παρουσίαση άνοιξε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Δημήτρης Πτωχός, ο οποίος στάθηκε στο όραμα της Περιφερειακής Αρχής για μια ενιαία, συνεκτική και ανταγωνιστική εικόνα της Πελοποννήσου. «Η νέα ταυτότητα είναι η κοινή μας δύναμη για το αύριο», δήλωσε, τονίζοντας πως το brand αποτελεί «έναν ζωντανό οργανισμό που εξελίσσεται μέσα από τις επιτυχίες και τις συνεργασίες όλων μας».

Στη συνέχεια, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Θάνος Μιχελόγγονας παρουσίασε βήμα-βήμα τη διαδικασία δημιουργίας της νέας ταυτότητας, από τη σύλληψη και τη διαβούλευση μέχρι την τελική υλοποίηση. «Το πιο δύσκολο κομμάτι ξεκινά τώρα: η εφαρμογή και η ζωντανή αξιοποίηση του brand από όλους μας», υπογράμμισε.

Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η προβολή του επίσημου βίντεο διάρκειας 1:23, το οποίο σε λιγότερο από ενάμιση λεπτό συμπύκνωσε το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της Πελοποννήσου, μεταφέροντας συγκίνηση αλλά και δυναμισμό. Ακολούθησε συζήτηση του Περιφερειάρχη με τον συγγραφέα Πάνο Δημάκη, ο οποίος ανέδειξε την ανθρώπινη διάσταση της ταυτότητας τόπου, φέρνοντας παραδείγματα διεθνών καλών πρακτικών. Μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος, χαιρετισμό απηύθυνε και η διεθνής εμπειρογνώμονας Magdalena Florek, συνιδρύτρια της Διεθνούς Ένωσης Place Branding.

Η νέα ταυτότητα της Πελοποννήσου

Η ταυτότητα τόπου εντάσσεται σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική place branding, που στηρίζεται σε διεθνή πρότυπα και αναπτύσσεται γύρω από οκτώ βασικούς πυλώνες: πολιτισμός, αγροδιατροφή, τουρισμός, επιχειρηματικότητα, κοινωνική συνοχή, πράσινη μετάβαση, καινοτομία και ψηφιακή μετάβαση.

Το νέο λογότυπο, εμπνευσμένο από το γράμμα «Π», αποτελείται από αφαιρετικά εικονίδια που αντλούν έμπνευση από τη φύση, την ιστορία, την παραγωγική δραστηριότητα, τον πολιτισμό και την καινοτομία.

Συνοδεύεται από ειδικά σχεδιασμένη χρωματική παλέτα, μοτίβα και γραμματοσειρές, συνθέτοντας μια συνεκτική οπτική ταυτότητα.

Η διαδικασία υπήρξε συμμετοχική, με περισσότερους από 1.000 πολίτες να συμμετέχουν σε έρευνες και με πάνω από 50 φορείς να συνεισφέρουν μέσα από συνεντεύξεις και ομάδες εργασίας.

Τα συμπεράσματα αποτυπώθηκαν στο ολοκληρωμένο Brand Book, που περιλαμβάνει το αφήγημα, την οπτική και λεκτική ταυτότητα, καθώς και οδηγίες για την εφαρμογή της.

«Συλλογικό στοίχημα για το μέλλον»

«Η νέα ταυτότητα θέτει τα θεμέλια για μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη και ενσωματώνεται σε κάθε πτυχή της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής ζωής της Περιφέρειας», σημείωσε ο κ. Πτωχός. Από την πλευρά του, ο κ. Μιχελόγγονας επεσήμανε ότι «η επιτυχία θα κριθεί στην πράξη, με τη συλλογική προσπάθεια όλων μας».

Την εκδήλωση παρακολούθησαν βουλευτές, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, πρόεδροι επιμελητηρίων, εκπρόσωποι κοινωνικών και παραγωγικών φορέων, καθώς και άνθρωποι του πολιτισμού και της επιχειρηματικότητας, οι οποίοι γέμισαν την αίθουσα του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι η νέα ταυτότητα ανήκει σε όλους τους Πελοποννήσιους.

Γνωρίστε το νέο brand της Πελοποννήσου.