Παρατείνεται μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2025 η υποβολή δηλώσεων πόθεν έσχες

Είναι οριστικό, οι δηλώσεις πόθεν έσχες για τα έτη 2022 και 2023 θα πρέπει να υποβληθούν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2025 αντί για την 31η Δεκεμβρίου 2024.

Η κυβέρνηση με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή έδωσε παράταση μετά τα προβλήματα που διαπιστώθηκαν στη διαδικασία υποβολής δηλώσεων. Η τροπολογία με την παράταση στο πόθεν έσχες κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παράταση είχε ζητήσει με επιστολή προς την ηγεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης, ο Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Κωνσταντίνος Κόλλιας.

Ο πρόεδρος του ΟΕΕ ζητούσε τη μετάθεση της προθεσμίας υποβολής δηλώσεων Πόθεν Έσχες, που λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2024. Ο κ. Κόλλιας ανέφερε ότι η νέα πλατφόρμα υποβολής, που άρχισε να λειτουργεί με καθυστέρηση, καταγράφει σημαντικά τεχνικά προβλήματα, ενώ ταυτόχρονα οι αρμόδιοι φορείς του Δημοσίου, οι τράπεζες, τα επιμελητήρια και άλλοι, αδυνατούν να αναρτήσουν τα απαιτούμενα στοιχεία.

Δεδομένου και ότι η νέα ψηφιακή πλατφόρμα περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές για τη συμπλήρωση του Πόθεν Έσχες σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, και μετά από αιτήματα λογιστών – φοροτεχνικών, ο Πρόεδρος του ΟΕΕ ζητά τη μετάθεση της προθεσμίας στις 31 Μαρτίου 2025.

Τα προβλήματα με την υποβολή των δηλώσεων πόθεν έσχες είχε αναδείξει ο ΟΤ με δημοσίευμα του.

Βασικές πληροφορίες για τις δηλώσεις του Πόθεν Έσχες
  1. Πλατφόρμα υποβολής: Η υποβολή θα γίνεται μέσω της πλατφόρμας www.pothen.gr, όπου οι συμβολαιογράφοι θα μπορούν ήδη να καταθέτουν αντίγραφα συμβολαιογραφικών εγγράφων. Αυτή η προσθήκη θα επιταχύνει τη διαδικασία και θα διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ των συμβολαιογράφων και της φορολογικής αρχής.
  2. Ηλεκτρονική κατάθεση συμβολαιογραφικών εγγράφων: Οι συμβολαιογράφοι υποχρεούνται να καταθέτουν ηλεκτρονικά κάθε συμβολαιογραφικό έγγραφο εντός 15 ημερών από την υπογραφή του. Αυτή η υποχρέωση θα εξασφαλίσει την ταχύτητα και την ακρίβεια στη διαδικασία συλλογής των απαραίτητων στοιχείων.
  3. Προσωπικοί κωδικοί εισόδου: Οι υπόχρεοι θα εισέρχονται στην πλατφόρμα με τους προσωπικούς τους κωδικούς TAXIS για την υποβολή της δήλωσης, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια και την προστασία των προσωπικών δεδομένων τους.
  4. Αυτόματη εμφάνιση στοιχείων: Τα προσωπικά και φορολογικά στοιχεία θα εμφανίζονται αυτόματα όπως είναι καταχωρημένα στο φορολογικό μητρώο, παρέχοντας τη δυνατότητα στους υπόχρεους να διορθώσουν τυχόν λάθη πριν την υποβολή της δήλωσης.
  5. Αυτόματη μεταφορά περιουσιακών στοιχείων: Τα περιουσιακά στοιχεία θα μεταφέρονται αυτόματα, περιλαμβάνοντας εισοδήματα, ακίνητα, τραπεζικούς λογαριασμούς, οχήματα και δάνεια άνω των 5.000 ευρώ. Αυτό το χαρακτηριστικό αναμένεται να μειώσει την πιθανότητα σφαλμάτων και να εξοικονομήσει χρόνο κατά τη διαδικασία υποβολής.
  6. Δυνατότητα διόρθωσης: Οι υπόχρεοι θα έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν και να διορθώσουν τα στοιχεία τους πριν από την οριστικοποίηση της δήλωσης, προσθέτοντας ή διαγράφοντας εγγραφές και επισυνάπτοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
  7. Ηλεκτρονική υποβολή απαραίτητων εγγράφων: Στις δηλώσεις που ελέγχονται υποχρεωτικά, τα απαραίτητα έγγραφα θα επισυνάπτονται ηλεκτρονικά, εκτός αν έχουν μεταφερθεί αυτόματα. Οι υπόχρεοι θα επισυνάπτουν νέα στοιχεία μόνο σε περιπτώσεις μεταβολής της περιουσιακής τους κατάστασης.
  8. Τροποποιητικές δηλώσεις: Εφόσον έχει οριστικοποιηθεί εμπρόθεσμα η δήλωση, επιτρέπεται η υποβολή τροποποιητικής δήλωσης από τον υπόχρεο εντός 30 ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής.