Ύστερα από τα χθεσινά εγκαίνια από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στην κυκλοφορία παραδίδονται, σήμερα, Παρασκευή 1 Αυγούστου 2025, τα 65 χλμ. από τα 74,8 χλμ. που αφορά το συνολικό έργο και συγκεκριμένα το τμήμα από τον Πύργο μέχρι τον Αλισσό, κοντά στην Πάτρα.
Τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα μέχρι το Μιντιλόγλι θα ολοκληρωθούν και θα παραδοθούν στην κυκλοφορία έως το τέλος Νοεμβρίου, με βάση το χρονοδιάγραμμα.
Κατά την τελετή εγκαινίων στον Πύργο, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας χαρακτήρισε το έργο «εθνικής εμβέλειας», με πολλαπλά οφέλη για την οδική ασφάλεια, τη βιώσιμη ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή και την ενίσχυση της περιφέρειας.
«Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο εθνικής εμβέλειας. Τόσο ως προς τις τεχνικοοικονομικές του διαστάσεις όσο και ως προς τις θετικές προεκτάσεις που έχει η λειτουργία του: στην οδική ασφάλεια, την κοινωνική συνοχή, την τοπική και εγχώρια ανάπτυξη, αλλά και την εξωστρέφεια της πατρίδας μας, η οποία εμπλουτίζει διαρκώς τον χάρτη των οδικών της υποδομών», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Δήμας ανέφερε ότι από το 2020, όταν υπεγράφη το Μνημόνιο Συναντίληψης για την επανένταξη του έργου στην Ολυμπία Οδό, ο δρόμος μετατράπηκε από παράδειγμα στασιμότητας σε σύμβολο επιτυχούς δημόσιου έργου.
Επισήμανε πως ο νέος δρόμος «υλοποιείται εντός χρονοδιαγράμματος», με εντατικές επιθεωρήσεις και υψηλές προδιαγραφές.
Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, τόνισε ότι «ο δρόμος ανήκει στον Κυριάκο Μητσοτάκη», που υπήρξε καθοριστικός για την υλοποίησή του, ενώ υπογράμμισε την αξία των παραχωρήσεων, την αποτελεσματικότητα του κατασκευαστικού κλάδου και – κυρίως – την προτεραιότητα στην ανθρώπινη ζωή. «Σε αυτόν τον δρόμο θρηνήσαμε ανθρώπους. Σήμερα, παραδίδουμε έναν δρόμο ζωής», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης αφιέρωσε τη μέρα «στη ζωή», λέγοντας ότι «ο νέος δρόμος είναι σύμβολο μιας νέας πορείας για όλη τη Δυτική Ελλάδα, όπου ο άνθρωπος βρίσκεται στο επίκεντρο».
Το συνολικό έργο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος μήκους 74,8 χιλιομέτρων, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΝΕΟ) στα πρώτα 13 χιλιόμετρα, ενώ στα υπόλοιπα περίπου 62 χιλιόμετρα κατασκευάστηκε σε νέα χάραξη. Είναι ένα αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών, με διαχωρισμένο οδόστρωμα και ελεγχόμενη πρόσβαση σε όλο το μήκος του, με 9 κόμβους και στόχο την ενίσχυση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και την ομαλή ροή κυκλοφορίας. Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από 2 λωρίδες πλάτους 3,50μ. και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, που χωρίζονται από ένα μεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα.
Το έργο περιλαμβάνει: 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις, 28 άνω διαβάσεις, 1 τεχνική βάση στον Πύργο, 4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών (ΣΕΠ), καθώς και τους ακόλουθους 9 κόμβους:
Το συνολικό μήκος του έργου ανέρχεται σε 74,8 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει:
Επιπλέον, προβλέπεται:
Συμπληρωματικά έργα που προστέθηκαν περιλαμβάνουν:
Ο νέος άξονας, μέρος της Ολυμπίας Οδού, μειώνει σημαντικά τους χρόνους μετακίνησης: το ταξίδι Πάτρα – Πύργος διαρκεί μόλις 45 λεπτά, ενώ από Αθήνα μέχρι Πύργο υπολογίζεται σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανήλθε στα 295 εκατ. ευρώ, ενώ με τις συμπληρωματικές εργασίες η συνολική δαπάνη έφτασε τα 385 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 143 εκατ. ευρώ συγχρηματοδοτήθηκαν από το ΕΣΠΑ.
Το έργο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, με βασικούς μετόχους τις εταιρείες VINCI, AVAX, AKTOR και ΤΕΡΝΑ, που ανέλαβαν και την κατασκευή διαφορετικών τμημάτων.
Ο Παναγιώτης Παπανικόλας, πρόεδρος της Ολυμπίας Οδού Α.Ε., σημείωσε ότι η παράδοση του δρόμου «φέρνει για πρώτη φορά έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο στην Ηλεία», υπογραμμίζοντας τη δέσμευση για συνεχή συντήρηση, καινοτομία και μείωση ατυχημάτων κατά 93%.
Ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης (AVAX) τόνισε ότι η εταιρεία του παρέδωσε εννέα χιλιόμετρα παραπάνω από τη συμβατική υποχρέωση, υπογραμμίζοντας την τήρηση του χρονοδιαγράμματος.
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου (AKTOR) δήλωσε περήφανος για τη συμβολή της εταιρείας του, ενώ ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος (ΤΕΡΝΑ) χαρακτήρισε το έργο «ορόσημο για την Ηλεία και τη σύνδεση της Πελοποννήσου με τον υπόλοιπο χάρτη ανάπτυξης».
Η παράδοση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος σηματοδοτεί κάτι παραπάνω από τη σύνδεση δύο πόλεων. Πρόκειται για ένα έργο υποδομής με βαθιά κοινωνικό και αναπτυξιακό χαρακτήρα, που θωρακίζει την οδική ασφάλεια, ενισχύει την περιφέρεια και συνδέει αποτελεσματικά την Πελοπόννησο με την υπόλοιπη χώρα.
Τα επίσημα εγκαίνια δεν είναι μόνο η παράδοση ενός δρόμου — είναι η παράδοση ενός μέλλοντος με λιγότερα εμπόδια και περισσότερες ευκαιρίες.
Χαλκ Χόγκαν: Πέθανε ο διαβόητος βασιλιάς του wrestling στα 71 του χρόνια (vid)
Η σκέψη που ξεκίνησε από ένα παιδικό όνειρο και είχε αντικείμενο την δημιουργία ενός ραδιοφώνου που θα είχε άποψη και θα σεβόταν τον ακροατή έγινε πράξη. Δημιουργήσαμε με πολύ κόπο, μεράκι και φαντασία έναν σταθμό καθρέφτη της προσωπικότητάς μας. Εδώ θα βρεις ειδήσεις, αθλητικά, μόδα, ψυχαγωγία και διασκέδαση. H σωστή και προσεκτική εναλλαγή και διαδοχή των μουσικών ήχων, είναι το επίκεντρο της φιλοσοφίας του Focus 99,6. Παλιές αλλά και νέες κυκλοφορίες σχηματίζουν το χαρακτήρα του, κρατώντας την νεανική του όψη και την θέληση για ραδιόφωνο επικοινωνία και ψυχαγωγία. Είναι ο σταθμός που διαβάζει τη σκέψη του ακροατή και σέβεται την προσωπικότητα του.
Copyright © 2025 Focus Radio. All rights received.
0 comments