Στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία ( σ.σ. στην Έκθεση) εξετάζονται σήμερα (30/5) οι μαθητές των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) στις Πανελλαδικές Εξετάσεις προκειμένου να «εξασφαλίσουν» μία θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2025-26.
Οι υποψήφιοι εξετάζονται στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία που είναι μάθημα Γενικής Παιδείας.
Το θέμα της δημιουργικότητας και της σημασίας της κλήθηκαν να αναλύσουν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών των ΓΕΛ, κατά τη σημερινή, πρώτη ημέρα εξετάσεων, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.
Αναλυτικότερα, οι υποψήφιοι, πέραν των ερωτήσεων συντακτικού, λεξιλογίου και ερμηνείας, κλήθηκαν να γράψουν ένα άρθρο για το προσωπικό τους ιστολόγιο, 350-400 λέξεων, όπου θα αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους το σύγχρονο σχολείο οφείλει να καλλιεργεί τη δημιουργικότητα των μαθητών/μαθητριών και οι τρόποι με τους οποίους οι ίδιοι επιλέγουν στην προσωπική τους ζωή να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους.
Δείτε εδώ τα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
Τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στα οποία εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των Πανελληνίων 2025 από τα ΓΕΛ:
Η ομάδα φιλολόγων του Ομίλου Φροντιστηρίων ΜΕΘΟΔΙΚΟ ανέλυσε τα θέματα που «έπεσαν» στη Νεοελληνική Γλώσσα και τα σχολιάζει:
«Το θέμα των σημερινών εξετάσεων στη Νεοελληνική Γλώσσα – Λογοτεχνία αφορά στη δημιουργικότητα ως δεξιότητα των παιδιών, εστιάζοντας στους λόγους που οφείλει σχολείο να την καλλιεργήσει από την πρώιμη κιόλας ηλικία αλλά και στους τρόπους δημιουργικής έκφρασης σε προσωπικό επίπεδο.
Στο ερώτημα Α της περίληψης ζητείται η περίληψη των δύο τελευταίων παραγράφων του κειμένου όπου αναπτύσσονται οι θέσεις της Μπάρμπαρα Πομιεχόφσκα. Οι μαθητές πρέπει να προσέξουν να μη συμπεριλάβουν τα νοήματα της πρώτης παραγράφου.
Τα ερωτήματα του Β Θέματος εξετάζουν την κατανόηση του κειμένου και τις γνώσεις των υποψηφίων (γλωσσικές επιλογές / εκφραστικά μέσα / μετατροπή σύνταξης κ.λπ.) που είναι καλά προετοιμασμένοι, με αναμενόμενο βαθμό δυσκολίας. Ειδικά η εξέταση της κατανόησης κειμένου μέσω ερωτήσεων κλειστού τύπου (Ερώτημα Β1, Σωστό/Λάθος) δεν αναμένεται να δυσκολέψει τους υποψηφίους.
Το θέμα ανάπτυξης έχει δύο ζητούμενα και ζητά από τους υποψηφίους να αναπτύξουν τους λόγους για τους οποίους η καλλιέργεια της δημιουργικότητας είναι βασικός εκπαιδευτικός στόχος του σύγχρονου σχολείου και στη συνέχεια να περιγράψουν σε προσωπικό επίπεδο πως οι ίδιοι εκφράζουν τη δημιουργικότητά τους.
Στο πρώτο ζητούμενο, οι μαθητές πρέπει να είναι προσεκτικοί και αιτιολογήσουν γιατί το σχολείο οφείλει να προάγει τη δημιουργική και πρωτότυπη σκέψη και έκφραση και όχι τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να το επιτύχει.
Το δεύτερο ζητούμενο παρέχει ελευθερία προσέγγισης αλλά πρέπει οι υποψήφιοι να απαντήσουν βιωματικά σε προσωπικό επίπεδο και να μην αναφερθούν γενικά σε γ’ πρόσωπο για τους τρόπους προσωπικής έκφρασης των νέων.
Το λογοτεχνικό κείμενο που τέθηκε είναι πεζό από τη συλλογή «Για ένα Φιλότιμο» του Γ. Ιωάννου όπου ο ήρωας εκφράζει τους προβληματισμούς του για την έλλειψη δημιουργικού πνεύματος, ενθουσιασμού και πρωτοτυπίας τόσο στο εργασιακό περιβάλλον όσο και στον ακαδημαϊκό χώρο. Οι υποψήφιοι καλούνται να τεκμηριώσουν τη θέση του ήρωα μέσω κειμενικών δεικτών αλλά αναμένεται να δυσκολευτούν στο δεύτερο σκέλος όπου ζητείται να περιγράψουν την προσωπική τους αντίδραση αν υποθετικά βρίσκονταν στη θέση του ήρωα».
«Ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά», είναι το σχόλιο της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος για θέματα των Πανελληνίων 2025 σε Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
Οι υποψήφιοι των Πανελληνίων κλήθηκαν να γράψουν ένα άρθρο 350-400 λέξεων, για το προσωπικό τους ιστολόγιο, με θέμα τη δημιουργικότητα και τη σημασία της (δείτε τα θέματα που έπεσαν εδώ).
«Συνολικά, τα θέματα είναι ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα σε μαθητές που έχουν εξασκηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στη διάρκεια των τριών τάξεων του Λυκείου», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΟΕΦΕ.
«Το θέμα το οποίο κλήθηκαν να διαχειριστούν στο μάθημα της Νεοελληνικής
Γλώσσας και Λογοτεχνίας οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων αφορά στη
δημιουργικότητα των μαθητών, εστιάζοντας στους λόγους καλλιέργειάς της
από το σχολείο και στους τρόπους με τους οποίους καθένας την εκφράζει σε
προσωπικό επίπεδο (Θέμα Δ).
Αναλυτικότερα, δόθηκαν δύο μη λογοτεχνικά κείμενα:
Το 1 ο δείγμα επιστημονικού λόγου, από το οποίο ζητήθηκαν οι γλωσσικές επιλογές που επιβεβαιώνουν το συγκεκριμένο είδος.
Το 2 ο κείμενο, από το οποίο ζητήθηκε περίληψη (Θέμα Α), είναι άρθρο δημοσιευμένο στο διαδίκτυο.
Στο Θέμα Β τα ερωτήματα ήταν κλασικά κι αναμενόμενα (Σωστό- Λάθος, επικοινωνιακό αποτέλεσμα του τίτλου, ενεργητική και παθητική σύνταξη), διατυπωμένα με σαφήνεια. Από αυτά περισσότερο απαιτητική είναι η μετατροπή της ενεργητικής σε παθητική σύνταξη στο Θέμα Β3β.
Το κείμενο 3 (λογοτεχνικό) είναι απόσπασμα από το έργο του Γιώργου
Ιωάννου «Για ένα φιλότιμο». Οι μαθητές στο Θέμα Γ κλήθηκαν να
ερμηνεύσουν τον προβληματισμό του αφηγητή και να καταγράψουν τη δική
τους στάση.
Συνολικά, τα θέματα είναι ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα σε μαθητές που έχουν εξασκηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στη διάρκεια των τριών τάξεων του Λυκείου.
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.
Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών ΓΕΛ.
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.
Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ.
Ως προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδ. έτους 2025-26 ορίζουμε το διάστημα από τη Δευτέρα 16-6-2025 μέχρι και την Παρασκευή 27-6-2025.
Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης:
Η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα:
Eurovision 2025: Στον τελικό η Klavdia – Ρεκόρ τηλεθέασης για την ΕΡΤ
Eurovision: Οι δύο ημιτελικοί και ο μεγάλος τελικός από την ΕΡΤ
“Ήταν κόλαση” – Όσα έχουν πει τα κουνελάκια του Playboy για το κακό σεξ με τον Χιου Χέφνερ
Η σκέψη που ξεκίνησε από ένα παιδικό όνειρο και είχε αντικείμενο την δημιουργία ενός ραδιοφώνου που θα είχε άποψη και θα σεβόταν τον ακροατή έγινε πράξη. Δημιουργήσαμε με πολύ κόπο, μεράκι και φαντασία έναν σταθμό καθρέφτη της προσωπικότητάς μας. Εδώ θα βρεις ειδήσεις, αθλητικά, μόδα, ψυχαγωγία και διασκέδαση. H σωστή και προσεκτική εναλλαγή και διαδοχή των μουσικών ήχων, είναι το επίκεντρο της φιλοσοφίας του Focus 99,6. Παλιές αλλά και νέες κυκλοφορίες σχηματίζουν το χαρακτήρα του, κρατώντας την νεανική του όψη και την θέληση για ραδιόφωνο επικοινωνία και ψυχαγωγία. Είναι ο σταθμός που διαβάζει τη σκέψη του ακροατή και σέβεται την προσωπικότητα του.
Copyright © 2025 Focus Radio. All rights received.
0 comments