Νέες καταγγελίες «φωτιά» για την Κιβωτό του Κόσμου: Ο «νάρκισσος» πατήρ Αντώνιος, οι «διακρίσεις» και τα μεταμεσονύκτια μπάνια

Δεν έχουν τέλος οι καταγγελίες αναφορικά για τα όσα συνέβαιναν στην «Κιβωτό του Κόσμου», οι οποίες πλέον έχουν στο επίκεντρο τον πατέρα Αντώνιο που ίδρυσε τον εθελοντικό, μη κερδοσκοπικό Οργανισμό.

Αποκαλυπτικά είναι τα όσα είπαν στην ΕΡΤ, άνθρωποι από τη δομή της Καλαμάτας, που λειτουργεί τα τελευταία 2,5 χρόνια.

Οι μαρτυρίες κάνουν λόγο για «φόβο» που υπήρχε γύρω από το πρόσωπο του ιδρυτή της ΜΚΟ, αλλά και για το πόσο απόμακρος ήταν με τους εργαζομένους της δομής. Οι περισσότεροι δεν είχε καμία επαφή μαζί του.

Ακόμα, τον περιγράφουν ως «νάρκισσο» και ιδιαίτερα περίεργο άνθρωπο, που είχε επαφή μόνο με πρόσωπα του «οικείου» περιβάλλοντος του, που είχαν σημαντικό «ρόλο» σε όλες τις δομές και όχι μόνο σε αυτή της Καλαμάτας.

Οι διακρίσεις μεταξύ των παιδιών και τα αδικαιολόγητα ταξίδια τους

Σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, υπάρχουν περιγραφές για συχνές μετακινήσεις παιδιών από δομή σε δομή, χωρίς οι περισσότεροι από τους εργαζομένους να έχουν λόγο σε αυτές τις μετακινήσεις ή να γνωρίζουν την αιτία.

Για παράδειγμα καλούσε ο Πάτερ στο τηλέφωνο της δομής και ζητούσε σε μισή με μια ώρα, να ετοιμάσουν ένα παιδί (ή και περισσότερα) να το στείλουν στην Αθήνα με το ΚΤΕΛ.

Εκεί ο τρόφιμος της δομής μπορεί να έμενε για 2 μέρες μέχρι και ένα μήνα ή μπορεί ακόμα να βρισκόταν και σε άλλες δομές της Κιβωτού ανά τη χώρα.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα παιδιά αυτά ήταν ταυτόχρονα και μαθητές σε σχολεία της Καλαμάτας, από τα οποία απουσίαζαν χωρίς δικαιολογία το χρονικό διάστημα που ο Πάτερ τα είχε καλέσει στην Αθήνα ή είχαν προσωρινά μεταφερθεί σε άλλες δομές.

Επίσης, μεταξύ των παιδιών που φιλοξενούνταν στη δομή, γίνονταν και κάποιου είδους διακρίσεις. Άλλος είχε πολύ ακριβό κινητό και ακριβά ρούχα και άλλος ελάχιστα χρήματα στην τσέπη του.

Τα μεταμεσονύχτια μπάνια με τον πατέρα Αντώνιο και τα παιδιά «σκλάβοι»

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, κομβικό σημείο στη διερεύνηση της όλης υπόθεσης, είναι το διάστημα που έφυγαν για πάντα από τη δομή της Καλαμάτας τα μεγαλύτερα παιδιά. Είναι η ίδια περίοδος, που περιέγραψε ο 19χρονος ότι έγιναν όσα κατήγγειλε.

Τότε λοιπόν αποχώρησαν ξαφνικά από τη δομή τρία παιδιά και μετά από λίγες μέρες ακολούθησαν άλλα δυο. Όλα άνω των 13 ετών. Οι λόγοι δεν έγιναν γνωστοί στους περισσοτέρους ανθρώπους γύρω από τη δομή ενώ η «φημολογία» στα ενδότερα της Κιβωτού ανέφερε ότι τιμωρήθηκαν γιατί τους βρήκαν «κουπόνια με στοίχημα» ή ότι «τραγουδούσαν τραπ».

Μάλιστα, για το ένα παιδί που αποχώρησε έγινε και αναφορά από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, στην εισαγγελία πρωτοδικών γιατί δεν ξαναεμφανίστηκε στο σχολείο του, έμεινε στην τάξη από απουσίες (ενώ μέχρι τότε ήταν ένα παιδί που πήγαινε στο σχολείο) και καθώς ήταν κάτω των 15 ετών που η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική.

Λίγο αργότερα, από αυτή την ξαφνική αποχώρηση των παιδιών, κάποια λίγο μικρότερα παιδιά, κλήθηκαν στην Αθήνα για ένα Σαββατοκύριακο από τον Πάτερ και στην επιστροφή τους αναπτύχθηκε «φημολογία» μέσα στη δομή για κακομεταχείριση όσων είχαν φύγει τις προηγούμενες μέρες από την Καλαμάτα.

Τότε δε, δημιουργήθηκε και ένας «τρόμος» στα παραμένοντα παιδιά στη δομή γύρω από την Αθήνα.

Οι «σκληρές εργασίες» και παιδιά που επέστρεφαν «ερείπια»

Οι μαρτυρίες στην ΕΡΤ κάνουν λόγο επίσης για εργασίες που έκαναν ακόμα και τα μικρότερα παιδιά κάποιες σκληρές στον κήπο, για παιδιά που γυρνούσαν «ερείπια» από τα ξαφνικά ταξίδια στην Αθήνα.

Μίλησαν για «δώρα» που έφερναν γονείς και η δομή τα κράταγε για να τα δώσει ο «Πάτερ» στα παιδιά, και αρκετά άλλα…

Κάποιοι μάλιστα είπαν ότι είχαν μιλήσει για κάποια πράγματα σε αρμόδιους μέσα στη δομή αλλά ουδέποτε ακούστηκε η φωνή τους.

Τόνισαν τέλος ότι κανείς δεn «βάζει το χέρι του στη φωτιά» για το τι συνέβαινε όταν ο Πάτερ ζητούσε και έμενε μόνος με τα παιδιά, πήγαιναν για μπάνιο κυρίως μεταμεσονύκτιες ώρες ή όταν πήγαιναν σε άλλες δομές και στην Αθήνα.

Περιγράφοντας τη λειτουργία της δομής μίλησαν για μια «Κουστωδία» με ανθρώπους που είχαν την απόλυτη εμπιστοσύνη του ιδρυτή του Οργανισμού και «Σκλάβους», τα παιδιά της δομής και την πλειονότητα των εργαζομένων που δεν άνηκαν στο «στενό» πυρήνα ενώ ήταν και «αναλώσιμοι» καθώς άλλαζαν ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Μετά πάντως τις τελευταίες εξελίξεις, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος διέταξε ανακρίσεις για τον πατέρα Αντώνιο και του απαγόρευσε να ιερουργεί.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τη Δευτέρα ο πατήρ Αντώνιος και η «Κιβωτός του κόσμου» θα είναι θέμα σύσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου.

Παρέμβαση Ιερώνυμου για τις καταγγελίες

Σε δήλωση για την υπόθεση του π. Αντωνίου Παπανικολάου και της “Κιβωτού του Κόσμου” προέβη ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας, με την οποία μεταξύ άλλων επισημαίνει, ότι χθες το απόγευμα διέταξε “τη διενέργεια κανονικών ανακρίσεων, κατόπιν επώνυμων καταγγελιών ενώπιον των αρμόδιων αρχών, σε βάρος του κληρικού της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών π. Αντωνίου Παπανικολάου, στον οποίο και επέβαλα, με απόφασή μου, την απαγόρευση ιεροπραξιών μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης”.

Επιπρόσθετα, τονίζει ότι “η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών, ουδεμία σχέση είχε ή έχει με την ΜΚΟ ‘Κιβωτό του Κόσμου’, η οποία και δεν υπάγεται σε αυτήν”. Τέλος, υπογραμμίζει ότι “η Εκκλησία και εγώ προσωπικά, θα αποδώσουμε στον απόλυτο βαθμό την επίγεια εκκλησιαστική δικαιοσύνη”.

Αναλυτικότερα, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος έκανε την ακόλουθη δήλωση:

“Διέταξα χθες το απόγευμα τη διενέργεια κανονικών ανακρίσεων, κατόπιν επώνυμων καταγγελιών ενώπιον των αρμόδιων αρχών, σε βάρος του κληρικού της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών π. Αντωνίου Παπανικολάου, στον οποίο και επέβαλα, με απόφασή μου, την απαγόρευση ιεροπραξιών μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης.

Η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών ουδεμία σχέση είχε ή έχει με την ΜΚΟ ‘Κιβωτό του Κόσμου’, η οποία και δεν υπάγεται σε αυτήν. Μόνος αρμόδιος για τη διοίκηση, τη διαχείριση και την όλη λειτουργία της, είναι ο ως άνω κληρικός, ο οποίος ουδέποτε άλλωστε δέχθηκε να θέσει τις δομές της ΜΚΟ υπό την εποπτεία της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, ή να συνεργαστεί με τα επιτελικά στελέχη αυτής στους τομείς της κοινωνικής πρόνοιας και αλληλεγγύης με οιονδήποτε τρόπο.

Τόσο εμείς στην Εκκλησία όσο και ολόκληρη η ελληνική κοινωνία, είμαστε σοκαρισμένοι στον υπέρτατο βαθμό. Σε κάθε περίπτωση όμως, η Εκκλησία δεν πρόκειται να ανεχθεί, πολλώ δε μάλλον να συγκαλύψει, επαίσχυντες και ειδεχθείς συμπεριφορές και πράξεις που λερώνουν το ιερό ράσο. Το ιερό ράσο, το ποτισμένο με αίμα Αγίων και Ηρώων, δεν είναι δυνατόν να το φέρουν και να το φορούν όσοι το χρησιμοποιούν ανερυθρίαστα και πρόστυχα, χωρίς φόβο Θεού και ανθρώπων, για να καλύπτουν τις ανομίες τους και για να διαπράττουν εγκλήματα που στιγματίζουν ανεξίτηλα και για πάντα τις ζωές και τις ψυχές αθώων παιδιών.

Οι λέξεις αγάπη, στοργή και φροντίδα, ούτε νοητικά πυροτεχνήματα μπορούν να είναι, ούτε επικοινωνιακά εργαλεία για τη χειραγώγηση ανθρώπων, και δη ανηλίκων, και για την ικανοποίηση των πάσης φύσεως διαστροφών, που γεννούν νοσηροί και σάπιοι εγκέφαλοι. Στο όνομα της προστασίας των παιδιών, δεν μπορεί να λαμβάνει χώρα η σταύρωσή τους και μάλιστα από ‘κληρικούς’ που τα εκμεταλλεύονται και τα κακοποιούν παντοιοτρόπως, έχοντας κατά τα λοιπά πείσει και το πανελλήνιο για τις ‘αγνές’ τους προθέσεις. Κάτι τέτοιο δεν το χωρά ειλικρινά ο ανθρώπινος νους…

Ως Εκκλησία, είμαστε στη διάθεση των αρχών, προκειμένου να συμβάλουμε, με κάθε τρόπο, στην πλήρη διαλεύκανση αυτής της εφιαλτικής υπόθεσης. Εφόσον αποδειχθεί η αλήθεια των κατηγοριών που αποδίδονται στον συγκεκριμένο κληρικό, η Εκκλησία και εγώ προσωπικά θα αποδώσουμε στον απόλυτο βαθμό την επίγεια εκκλησιαστική δικαιοσύνη”.