Οριστικά εκτός ακαδημαϊκού χάρτη ο νομός Ηλείας – Ο μοναδικός στη χώρα χωρίς τριτοβάθμια εκπαίδευση

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση με την οποία καθορίζεται ο αριθμός των εισακτέων ανά Πανεπιστημιακή Σχολή/Τμήμα για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.

Οι δυο μεγάλες παύλες μπροστά από τα τμήματα Μουσειολογίας και Γεωπονίας οριστικοποιούν πλέον ότι ο νομός Ηλείας θα είναι ο μοναδικός σε όλη την χώρα χωρίς τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Εν αναμονή της έκδοσης του νέου μηχανογραφικού στο οποίο, όπως μεταδίδει το patrisnews.com, δεν θα συμπεριλαμβάνονται τα τμήματα Πύργου και Αμαλιάδας με την μεν Μουσειολογία να εντάσσεται στο Ιστορίας – Αρχαιολογίας που θα έχει 120 εισακτέους και την δε, Γεωπονία σε αυτό της Φυτικής Παραγωγής στο Αγρίνιο που θα έχει 90 εισακτέους αλλά και του Προεδρικού Διατάγματος το οποίο θα δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως λογικά ή την ερχόμενη Τετάρτη ή την ερχόμενη Πέμπτη αφού βρίσκεται ήδη στα χέρια της Προέδρου της Δημοκρατίας.

Αίσθηση προκαλεί ωστόσο το γεγονός πως δεν προβλέπεται καμία άλλη συγχώνευση ή κατάργηση τμήματος ενόψει του ακαδημαϊκού έτους 2022-23 παρά μόνο οι δυο που αφορούν την Ηλεία και οι όποιες αλλαγές προορίζονται από το μεθεπόμενο ακαδημαϊκό έτος 2023-24.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη αναγκάζει τους φοιτητές της Ηλείας να δώσουν την εξεταστική του Ιουνίου σε Πύργο και Αμαλιάδα και αυτή του Σεπτεμβρίου σε Πάτρα και Αγρίνιο αντίστοιχα.

Ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 ανέρχεται σε 68.394 (στους οποίους θα προστεθούν και οι εισακτέοι στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος), από 77.415 πέρσι, δηλαδή 9.021 θέσεις λιγότερες από πέρσι.

Υπενθυμίζεται ότι ο αριθμός των υποψηφίων που εισήχθησαν το 2021 σε ΑΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ και ΑΕΑ ανερχόταν σε 60.070 (σ.σ. περίπου 20.000 κενές θέσεις).

Ο ορισμός και η κατανομή του αριθμού στα επιμέρους Τμήματα, το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με την ανακοίνωσή του , έλαβε υπ’ όψιν και τα ακόλουθα κριτήρια με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών:

-Τις εισηγήσεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων για τον αριθμό των εισακτέων, υπό το πρίσμα και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου των μετεγγραφών.

-Τον εξορθολογισμό του συστήματος κατανομής εισακτέων μετά την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

-Τη στήριξη σπουδών σε Τμήματα Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων εκεί όπου υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης, αλλά και με μέριμνα για τις ακριτικές περιοχές (πχ. το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας έχουν μεγαλύτερο μερίδιο εκεί όπου αυξήθηκαν οι θέσεις).

-Τη σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας σε συνδυασμό με γεωγραφικούς αναπτυξιακούς στόχους για τμήματα με σημαντικές δυνατότητες απορρόφησης των αποφοίτων τους.