Τόνισε ότι η απελευθέρωση παραλιακού μετώπου, από τα 3 χιλιόμετρα σήμερα να γίνουν 15, είναι το μέγα θέμα της Καλαμάτας και στάθηκε στην αξιοποίηση του άξονα ανατολής – δύσης, από το πανεπιστήμιο στο Ανατολικό Κέντρο, στο Δημαρχείο, στον παλιό εθνικό δρόμο έως την Αρχαία Θουρία και τα Αρφαρά, με τα δύο ποτάμια, τον Πάμισο και τον Αρι. Αναφερόμενος στο περιαστικό πάρκο πάνω από την Κεντρική Αγορά Καλαμάτας κι εκφράζοντας την αντίδρασή του στο μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο του Νέδοντα, μίλησε για την “ανιστόρητη κι εγκληματική παρέμβαση, το ξεπερασμένο φαραωνικό έργο”.
Ο Στ. Μπένος μίλησε για το “Διάζωμα”, το σχέδιο ανασυγκρότησης της πυρόπληκτης Βόρειας Εύβοιας, το πολεοδομικό σχέδιο της Καλαμάτας το 1985 και τις αντιδράσεις που προκάλεσε, καθώς και για την ανασυγκρότηση της πόλης μετά τους καταστροφικούς σεισμούς του 1986.
Απάντησε σε ερωτήσεις των παιδιών για τις στιγμές που του έμειναν αναλλοίωτες και για το πώς προέκυψε η πολιτική.
Στη συνάντηση συμμετείχαν μαθητές του 4ου Λυκείου από τον Όμιλο Δημοσιογραφίας και τα προγράμματα του σχολείου που σχετίζονται με το “Διάζωμα” και την ανασυγκρότηση της Βόρειας Εύβοιας, με υπεύθυνους καθηγητές την διευθύντρια Βασιλική Πανταζή και τον φυσικό Νίκο Κοσμόπουλο, οι οποίοι και τον προσκάλεσαν.
Καλωσορίζοντάς τον η διευθύντρια Β. Πανταζή μίλησε για το σπουδαίο έργο του στην πόλη, για έναν άνθρωπο με μεγάλο όραμα και για την ευκαιρία των παιδιών να τον ρωτήσουν και να πάρουν απαντήσεις.
“Μεγάλη μου αγάπη παραμένει η Καλαμάτα”, είπε ο πρώην δήμαρχος κι ενημέρωσε πως ήταν 30 χρονών όταν εκλέχθηκε δήμαρχος και ότι είχε δύο αγάπες, τον πολιτισμό και το περιβάλλον.
Υπογράμμισε τη γνωριμία και τη συνεργασία του με τον σπουδαίο μουσικοσυνθέτη Μάνο Χατζιδάκι και τον κορυφαίο πολεοδόμο Γρηγόρη Διαμαντόπουλο, που, όπως ανέφερε, τον οδήγησαν στο μεγαλείο των ολιστικών προγραμμάτων.
Αναφέρθηκε στο Ιστορικό Κέντρο και την άδεια για μια ακόμα 5όροφη πολυκατοικία στην περιοχή, δίπλα στους Αγίους Αποστόλους κι επεσήμανε ότι η δυσκολότερη μάχη που έδωσε ως δήμαρχος ήταν η ανάκτηση του Ιστορικού Κέντρου.
Χαρακτήρισε Φεστιβάλ Χορού ως ένα από τα 5 πρώτα παγκόσμια γεγονότα κι επικεντρώθηκε στην πρωτοπορία του πολεοδομικού σχεδίου του 1985, για το οποίο, όπως σημείωσε, “τραμπούκοι από όλη την Ελλάδα παραλίγο να μας σκοτώσουν, εμένα και τον Διαμαντόπουλο”, αντιδρώντας στην εισφορά σε γη και σε χρήμα.
Μίλησε για το ολιστικό πρόγραμμα ανασυγκρότησης της πόλης από τους σεισμούς του 1986, για το πρωί πρώτο ολιστικό πρόγραμμα της Ευρώπης, τα Μεσογειακά Ολοκληρωμένα Προγράμματα.
Εκτίμησε ότι τα μνημεία της φύσης και του πολιτισμού είναι η μεγαλύτερη περιουσία της πατρίδας μας, ενώ για το “Διάζωμα” στάθηκε στην κοινωνικοποίηση και την οικονομική βιωσιμότητα των μνημείων.
Χαρακτήρισε τον Πέτρο Θέμελη καλύτερο αρχαιολόγο παγκοσμίως, ενώ όσον αφορά τα όνειρά του για το μέλλον της πόλης μας, είπε ότι ο άξονας βορρά – νότου, κάστρο – παραλία έχει προχωρήσει. Τόνισε ότι η απελευθέρωση του παραλιακού μετώπου, τα 3 χιλιόμετρα να γίνουν 15 έως τα καρτ, είναι το μέγα θέμα της Καλαμάτας. “Φανταστείτε να είναι όλο αυτό προσβάσιμο”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Προέτρεψε ο άξονας ανατολής – δύσης, πανεπιστήμιο – Δημαρχείο, ο παλιός εθνικός δρόμος να γίνει αστικός, να μπορεί να φθάσει κάποιος πεζός ή με το ποδήλατο μέχρι τα Αρφαρά.
Μίλησε για τις Δημοτικές Ενότητες Αριος, Θουρίας, Αρφαρών, για το περιβαλλοντικό και πολιτιστικό τους απόθεμα, την Αρχαία Θουρία και το περιβαλλοντικό πάρκο, τα δύο ποτάμια, κάνοντας λόγο για περιβαλλοντικό και πολιτιστικό θαύμα. Αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην περιοχή του Ταϋγέτου και το πρόγραμμα “Νέα Ζωή”, με τουρισμό για την Τρίτη Ηλικία, δίκτυα ζωής και πρόνοιας, ψηφιακούς νομάδες και τηλεργασία. Στάθηκε στο περιαστικό πάρκο πάνω από την Κεντρική Αγορά Καλαμάτας, με τα αντιπλημμυρικά – περιβαλλοντικά εργαλεία κι εκφράζοντας την αντίδρασή του στο μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο του Νέδοντα, μίλησε για την “ανιστόρητη κι εγκληματική παρέμβαση, το ξεπερασμένο φαραωνικό έργο”.
Απαντώντας σε ερωτήσεις των παιδιών, για τις στιγμές που του έμειναν αναλλοίωτες, επεσήμανε την ημέρα της εκλογής του, τη νύχτα του σεισμού και την ημέρα που ψηφίστηκε το Πολεοδομικό Σχέδιο από το Δημοτικό Συμβούλιο το 1985.
Απάντησε για το πόσο χρήσιμο είναι το συναίσθημα στην πολιτική, αλλά να μην χάνεις την ψυχραιμία σου κι ενημέρωσε για το Π (παραδοσιακό) που έβαλε η αείμνηστη Μελίνα Μερκούρη στα νεοκλασικά της πόλης μετά τους σεισμούς και διασώθηκαν.
Παρατήρησε ότι η καταστροφή του σεισμού πέρα από το κακό και τον πόνο που προκάλεσε, απογείωσε την πόλη στο πνευματικό και στο επίπεδο της συνεννόησης.
Αναφέρθηκε στην καθοριστική επίσκεψη με το σχολείο στο κάστρο Καλαμάτας, ως μαθητής της Γ’ τάξης του Δημοτικού, και τη γνωριμία του με τον αυτοδίδακτο αρχαιολόγο μπάρμπα Γιάννη Ταβουλαρέα που τον ξενάγησε στο κάστρο.
Απάντησε ότι προέκυψε εντελώς τυχαία η πολιτική, μίλησε για την διχασμένη πόλη μετά τον εμφύλιο, τον χώρο που εκπροσώπησε και μέχρι τότε δεν είχε καμία παρουσία, για το πρόγραμμα “Αλλαγή του 1978” και παρατήρησε πως “έγινε ένα μικρό θαύμα, κανείς δεν περίμενε να γίνει δήμαρχος”.
Για το πρόγραμμα ανασυγκρότησης της πυρόπληκτης Βόρειας Εύβοιας είπε ότι το κορυφαίο έργο είναι ο βιώσιμος καθαρισμός του δάσους κι έκανε λόγο για ανθρώπινο και ολιστικό πρόγραμμα για την Εύβοια και για την Καλαμάτα, για την ανασυγκρότηση από τους σεισμούς του 1986.
Οσον αφορά την αγάπη για τη δημόσια ζωή, είπε ότι οι νέοι σήμερα νιώθουν άσχημα, γιατί είναι τοξικό το κλίμα και σημείωσε πως “είχαμε αγάπη για την πόλη και πίστη ότι θα την αλλάξουμε”.
Απάντησε ότι “κάνοντας μια βόλτα αισθάνομαι απίστευτη εσωτερική χαρά”, δήλωσε πως “είναι η μόνη πόλη της χώρας που ανατράπηκε μέσα από τον σχεδιασμό της” και αναγνώρισε ότι “ο σεισμός βοήθησε να επιταχυνθεί η υλοποίηση του σχεδιασμού της πόλης.
Είπε ότι “η κυκλοφοριακή μελέτη του Κωνσταντίνου Ζέκκου ισχύει και σήμερα δεν έχει αλλάξει”, υπενθύμισε πως έκανε δύο κύκλους και ότι ήταν η μόνη μάχη που έχασε στο Δημοτικό Συμβούλιο κι έκανε λόγο για την διαμπερή κίνηση που λειτουργεί καταστροφικά για την πόλη.
Ενημέρωσε ότι τα πάρκινγκ του Νέδοντα σχεδιάστηκαν το 1983 και καταλήγοντας δήλωσε: “Αισθάνομαι ευεργεσία για την πολιτική, με απογείωσε πνευματικά και με έκανε καλύτερο άνθρωπο. Η Καλαμάτα είναι πρωτεύουσα του κόσμου στις πολιτιστικές υποδομές”.
Στη συνάντηση παρέστη και ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας Αγάπιος Οικονομίδης, που επεσήμανε ότι “η Καλαμάτα είναι σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ευρωπαϊκές πόλεις”.
Η Victoria Kjaer Theilvig Μις Υφήλιος 2024 – Πρώτη φορά ο τίτλος στη Δανία
Τζούλια Αλεξανδράτου: Οι υπηρεσίες της ως call girl και πόσα χρεώνει ανά ώρα
Ραγδαίες εξελίξεις με τους Ράδιο Αρβύλα και τεράστια ανατροπή, λίγο πριν την πρεμιέρα τους
Υπεγράφησαν οι πρώτες Τοπικές Πράσινες Συμφωνίες στο Δήμο Καλαμάτας
Η σκέψη που ξεκίνησε από ένα παιδικό όνειρο και είχε αντικείμενο την δημιουργία ενός ραδιοφώνου που θα είχε άποψη και θα σεβόταν τον ακροατή έγινε πράξη. Δημιουργήσαμε με πολύ κόπο, μεράκι και φαντασία έναν σταθμό καθρέφτη της προσωπικότητάς μας. Εδώ θα βρεις ειδήσεις, αθλητικά, μόδα, ψυχαγωγία και διασκέδαση. H σωστή και προσεκτική εναλλαγή και διαδοχή των μουσικών ήχων, είναι το επίκεντρο της φιλοσοφίας του Focus 99,6. Παλιές αλλά και νέες κυκλοφορίες σχηματίζουν το χαρακτήρα του, κρατώντας την νεανική του όψη και την θέληση για ραδιόφωνο επικοινωνία και ψυχαγωγία. Είναι ο σταθμός που διαβάζει τη σκέψη του ακροατή και σέβεται την προσωπικότητα του.
Copyright © 2024 Focus Radio. All rights received.
0 comments