Μαξ Φερστάπεν: «Ταύρος» στη βροχή και… ξανά παγκόσμιος πρωταθλητής! (vid)

Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη νίκη στο Grand Prix της Ιαπωνίας και σε συνδυασμό με την ποινή του Λεκλέρ μετά το τέλος του αγώνα του έδωσε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή.

Δραματική ήταν η εξέλιξη του αγώνα στην πίστα του Σουζούκα σ΄ένα επεισοδιακό Grand Prix που κράτησε τρεις ώρες και τελικά έδωσε και μαθηματικά τον φετινό τίτλο της Formula 1 στον Μαξ Φερστάπεν.

Παγκόσμιος πρωταθλητής στη Formula 1 για δεύτερη διαδοχική χρονιά λοιπόν είναι ο Μαξ Φερστάπεν, μετά από έναν επεισοδιακό αγώνα στη Σουζούκα, που σημαδεύτηκε από διακοπή λόγω της δυνατής βροχής και το ατύχημα του Σάινθ.

Ο οδηγός της Red Bull κινήθηκε έξυπνα στον αγώνα και πήρε τη νίκη, αλλά κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο, επειδή ο Λεκλέρκ τιμωρήθηκε με ποινή 5 δευτερολέπτων και από δεύτερος έπεσε στην τρίτη θέση.

Έτσι, ο Φερστάπεν απέκτησε τη διαφορά βαθμών που χρειαζόταν για να πανηγυρίσει τον τίτλο.

Αυτή ήταν η 12η φετινή νίκη του Βέλγου και 32η συνολικά, ενώ δεύτερος τερμάτισε ο Πέρεθ, επίσης της Red Bull.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο αγώνας κράτησε αρχικά μόλις τρεις γύρους αφού το ατύχημα του Σάινθ και σε συνδυασμό με την βροχή έστειλαν τους οδηγούς και τα μονοθέσια στα πιτ για περίπου δύο ώρες.

Όλα ξεκίνησαν υπό βροχή όταν ο οδηγός της Ferrari έστειλε το μονοθέσιό του στις προστατευτικές μπαριέρες. Σε εκείνο το σημείο, οι υπεύθυνοι του αγώνα φέρθηκαν ανεύθυνα, επιτρέποντας στον γερανό να μπει στην πίστα, πριν αποσυρθούν τα μονοθέσια, μιας και ελήφθη απόφαση για προσωρινή διακοπή του αγώνα.

Ο Πιερ Γκασλί πέρασε δίπλα από τον γερανό, χωρίς να έχει ορατότητα και στη συνέχεια ο Γάλλος οδηγός της AlphaTauri ήταν έξαλλος για την απαράδεκτη παραβίαση των πρωτοκόλλων ασφαλείας. Ακολούθησαν σχόλια από πολλούς οδηγούς, ενώ ξύπνησαν μνήμες από το τραγικό συμβάν με τον Ζιλ Μπιανκί πριν από 8 χρόνια, και πάλι στην πίστα της Σουζούκα.

Όταν άρχισε ξανά ο αγώνας, ο Φερστάπεν έφυγε μπροστά και κατάφερε να φτάσει στη νίκη. Ωστόσο, με δεδομένο πως δεν είχε τον ταχύτερο γύρο δεν του έφτανε για να κατακτήσει τον τίτλο.

Δεύτερος τερμάτισε μετά από μεγάλη μάχη ο Λεκλέρ, με τρίτο τον Πέρεζ. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Μονεγάσκος έκοψε στο τελευταίο σικέιν. Έτσι, τον τιμώρησαν στον με ποινή πέντε δευτερολέπτων και αυτό έστειλε τον Πέρεζ στη δεύτερη θέση και έχρισαν τον Μαξ Φερστάπεν Παγκόσμιο πρωταθλητή για δεύτερη χρονιά.

Πού κρίθηκε η νίκη

Σε έναν αγώνα ειδικών συνθηκών όπως αυτός που διεξήχθη στην Ιαπωνία ήταν δεδομένο πως εάν είχαμε αγώνα όλα θα κρίνονταν στις λεπτομέρειες και την στρατηγική.

Ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull αποφάσισαν να μπουν σχεδόν αμέσως μετά την επανέναρξη του αγώνα για να αλλάξουν ελαστικά, πρόλαβαν την Ferrari με τον Λεκλέρ να μπαίνει μαζί με τον Ολλανδό και έτσι ο Παγκόσμιος πρωταθλητής παρέμεινε μπροστά και έφτασε στη νίκη.

Αυτό που έκαναν με τον γερανό που μπήκε στην πίστα ξεκάθαρα πριν βγει κόκκινη σημαία κάτω από αυτές τις καιρικές συνθήκες όπου η ορατότητα δεν ξεπερνούσε τα λίγα μέτρα ήταν εγκληματικό.

Ειδικά από τη στιγμή που στη συγκεκριμένη πίστα πριν από λίγα χρόνια κάτω από αυτές και τις συνθήκες ένας άνθρωπος είχε χάσει τη ζωή του πέφτοντας πάνω σε γερανό.

Ναι, είναι εύκολο να ρίξουν ευθύνες στον Γκασλί που όπως φαίνεται πήγαινε με μεγάλη ταχύτητα, όμως η κόκκινη σημαία έκανε την εμφάνισή της δύο δευτερόλεπτα πριν περάσει δίπλα από τον γερανό που σημαίνει πως ήταν ήδη στην πίστα.

Η φάση του αγώνα

Θα μπορούσαμε να βάλουμε τη μάχη στην εκκίνηση ή το ατύχημα του Κάρλος Σάινθ πριν τη διακοπή στον αγώνα, ωστόσο οι άνθρωποι της πίστας στη Σουζούκα δεν μας επιτρέπουν να ασχοληθούμε με κάτι αγωνιστικό.

Όσα συνέβησαν στο Grand Prix της Σουζούκα θα αποτελέσουν θέμα συζήτησης για αρκετές ημέρες αφού οι διοργανωτές τα έκαναν μαντάρα μπερδεύονταν ακόμα και τον Μαξ Φερστάπεν.

Μπορεί ο Ολλανδός να κατέκτησε και μαθηματικά τον τίτλο έπειτα από όσα έγιναν, όμως δεδομένα θα περάσει καιρός μέχρι να κάτσει η σκόνη και για τις δύο μεγάλες αποφάσεις των αγωνοδικών.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο Μαξ Φερστάπεν έφτασε εύκολα και δίκαια στη νίκη αφού ουσιαστικά πέρα από την εκκίνηση δεν ένιωσε καμία απειλή.

Το θέμα των βαθμών

Με δεδομένο ότι η βροχή δεν επέτρεψε να διεξαχθεί ο ολόκληρος ο αγώνας όλοι περίμεναν πως θα δοθούν λιγότεροι βαθμοί. Συγκεκριμένα, ο πρώτος θα έπρεπε να πάρει 19 και όχι 25 βαθμούς κ.ο.κ.

Τελικά οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να δώσουν ολόκληρους τους βαθμούς, κάτι που και πάλι δεν έφτανε στον Μαξ Φερστάπεν για να κατακτήσει τον τίτλο αφού δεν είχε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.

Το λάθος του Λεκλέρ και αστραπιαία ποινή

Πώς πήρε όμως τελικά τον τίτλο; Ο Σέρτζιο Πέρεζ πίεζε όσο μπορούσε τον Σαρλ Λεκλέρ για να τον περάσει στον τελευταίο γύρο και τελικά ο Μονεγάσκος έκανε το λάθος, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στο τελευταίο σικέιν με αποτέλεσμα να συνεχίσει ευθεία πάνω από τα κερμπ.

Εκείνο που έκανε μεγάλη εντύπωση δεν ήταν το γεγονός ότι τελικά ο Λεκλέρ τιμωρήθηκε με ποινή πέντε δευτερολέπτων, αλλά η ταχύτητα με την οποία πάρθηκε η απόφαση μέσα σε λίγα λεπτά με αποτέλεσμα να έχουμε το μπάχαλο που ακολούθησε.

Απορούσε μέχρι και ο Φερστάπεν

Ο Μαξ Φερστάπεν πήγε να κάνει τις καθιερωμένες δηλώσεις του μετά το τέλος του αγώνα και η διαδικασία συνεχιζόταν σύμφωνα με το πρωτόκολλο.

Κάπου εκεί έγινε γνωστό ότι ο Λεκλέρ είχε τιμωρηθεί και ενημερώθηκε ο Μαξ Φερστάπεν ότι είχε κατακτήσει τον τίτλο. Ο Ολλανδός πανηγύρισε, όμως μετά από λίγο έδειξε να απορεί και ο ίδιος.

Συγκεκριμένα, την ώρα που οι οδηγοί ετοιμάζονταν να βγουν για την απονομή ο Μαξ Φερστάπεν ρωτούσε τους ανθρώπους των διοργανωτών εάν είναι σίγουροι για αυτό. Όταν τον διαβεβαίωσαν πως αυτό ισχύει ο Ολλανδός ήταν πια ελεύθερος να πανηγυρίσει.

Αν μη τι άλλο όλα τα παραπάνω θα προκαλέσουν μεγάλη κουβέντα όχι τόσο για το γεγονός ότι ο Φερστάπεν πήρε τον τίτλο, αφού ο Ολλανδός απειλήθηκε μέχρι ένα σημείο στη σεζόν και μετά εξαφανίστηκε μπροστά από τους άλλους, αλλά για τον τρόπο που έδρασε η FIA.

Υπομονή λοιπόν μέχρι τα επόμενα επεισόδια του σίριαλ γιατί δεδομένα θα υπάρξουν με την Ferrari να ετοιμάζει ήδη την αντίδρασή της.

Μπινότο: “Το πόσο γρήγορα αποφάσισε η FIA για την ποινή του Λεκλέρ είναι γελοίο και απαράδεκτο”

Αιχμές προς την FIA εξαπέλυσε ο διευθυντής της Ferrari, Ματία Μπινότο που αμφισβήτησε την απόφαση για ποινή του Λεκλέρ χαρακτηρίζοντάς τη “γελοία και απαράδεκτη”.

Έξαλλος με την απόφαση της FIA για ποινή πέντε δευτερολέπτων στον Σαρλ Λεκλέρ ήταν ο διευθυντής της Ferrari, Ματία Μπινότο σε δηλώσεις του μετά από την λήξη του αγώνα στην πίστα του Σουζούκα στο Grand Prix της Ιαπωνίας.

Μάλιστα ο ισχυρός άνδρας της Scuderia αμφισβήτησε την γρήγορη απόφαση της FIA αναφορικά με την ποινή του Λεκλέρ ενώ δεν δίστασε να την χαρακτηρίσει “γελοία και απαράδεκτη” λέγοντας πως θα διαμαρτυρηθεί στους αρμόδιους.

“Το πόσο γρήγορα αποφάσισε η FIA για την ποινή του Λεκλέρ είναι γελοίο και απαράδεκτο. Στον τελευταίο αγώνα τους πήρε έναν απεριόριστο αριθμό γύρων για να πάρουν μία απόφαση που δεν βγάζει νόημα. Θα διαμαρτυρηθούμε στα αρμόδια όργανα”.

Θυμίζουμε πως η απόφαση αυτή της FIA για την ποινή στον Λεκλέρ χάρισε ουσιαστικά τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή στον Μαξ Φερστάπεν, τον δεύτερο σερί.

Η βαθμολογία σε οδηγούς και κατασκευαστές μετά το GP της Ιαπωνίας

Μετά την ποινή που δέχτηκε μετά το τέλος του αγώνα ο Σαρλ Λεκλέρ και συνδυασμό με την απόφαση των διοργανωτών να δώσουν όλους τους βαθμούς ο Μαξ Φερστάπεν στέφθηκε Παγκόσμιος πρωταθλητής.

Για δεύτερη φορά στην καριέρα του ο Μαξ Φερστάπεν είναι και τυπικά παγκόσμιος πρωταθλητής μετά από όσα έγιναν στην πίστα της Σουζούκα κατά τη διάρκεια και μετά τον αγώνα.

Ωστόσο, η μάχη για τη δεύτερη θέση θα συνεχιστεί μέχρι το φινάλε ανάμεσα στον Σέρτζιο Πέρεζ και τον Σαρλ Λεκλέρ.

Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών
Θ.ΟΔΗΓΟΣΟΜΑΔΑΒΑΘΜΟΙ
1Max VerstappenRED BULL RACING RBPT366
2Sergio PerezRED BULL RACING RBPT253
3Charles LeclercFERRARI252
4George RussellMERCEDES207
5Carlos SainzFERRARI202
6Lewis HamiltonMERCEDES180
7Lando NorrisMCLAREN MERCEDES101
8Esteban OconALPINE RENAULT78
9Fernando AlonsoALPINE RENAULT65
10Valtteri BottasALFA ROMEO FERRARI46
11Sebastian VettelASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES32
12Daniel RicciardoMCLAREN MERCEDES29
13Pierre GaslyALPHATAURI RBPT23
14Kevin MagnussenHAAS FERRARI22
15Lance StrollASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES13
16Mick SchumacherHAAS FERRARI12
17Yuki TsunodaALPHATAURI RBPT11
18Zhou GuanyuALFA ROMEO FERRARI6
19Alexander AlbonWILLIAMS MERCEDES4
20Nicholas LatifiWILLIAMS MERCEDES2
21Nyck De VriesWILLIAMS MERCEDES2
22Nico HulkenbergASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES0
Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών

Η Red Bull Racing αύξησε ακόμα περισσότερο τη διαφορά της από τη Scuderia Ferrari στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και είναι ζήτημα χρόνου να το κατακτήσει και μαθηματικά.

Στην κατάταξη των κατασκευαστών η Red Bull έχει 619 πόντους έναντι 454 της Ferreri, ενώ στην τρίτη θέση είναι η Mercedes με 387.

Θ.ΟΜΑΔΑΒΑΘΜΟΙ
1RED BULL RACING RBPT619
2FERRARI454
3MERCEDES387
4ALPINE RENAULT143
5MCLAREN MERCEDES130
6ALFA ROMEO FERRARI52
7ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES45
8HAAS FERRARI34
9ALPHATAURI RBPT34
10WILLIAMS MERCEDES8