Θρίαμβος του Χάμιλτον στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας

Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ο μεγάλος νικητής στο απίθανο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας. Στη δεύτερη θέση ο Μαξ Φερστάπεν και πλέον οι δύο οδηγοί πάνε ισόβαθμοι στον τελευταίο αγώνα της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι.

Ο Λιούις Χάμιλτον σε ένα δραματικό αγώνα με δύο κόκκινες σημαίες κατάφερε να πάρει τη νίκη στο GP της Σαουδικής Αραβίας και έπιασε τον Φερστάπεν στη βαθμολογία.

Τα αμέτρητα συμβάντα και ατυχήματα στο GP Σαουδικής Αραβίας, 21ο του πρωταθλήματος της Formula 1, είχαν ως αποτέλεσμα να γίνουν δύο επιπλέον στατικές εκκινήσεις και να υπάρξουν τρεις περίοδοι εικονικού οχήματος ασφαλείας.

Τα γεγονότα ενάλλασσαν την πρωτοπορία του αγώνα μεταξύ του Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν, ώσπου η μάχη τους κορυφώθηκε με τη μεταξύ τους σύγκρουση, όταν ο Ολλανδός φρέναρε απρόσμενα κατά τη διάρκεια της προσπάθειάς του να παραχωρήσει την πρώτη θέση στον Βρετανό, διότι είχε «κόψει» την πρώτη στροφή νωρίτερα στη μεταξύ τους μονομαχία.

Το βάθρο έκλεισε ο Βάλτερι Μπότας, που πέρασε τον Εστεμπάν Οκόν στο φότο φίνις. Με τον έξτρα βαθμό που πήρε ο Χάμιλτον με τον ταχύτερο γύρο, οι δύο διεκδικητές του φετινού τίτλου οδεύουν για το μεγάλο τελικό του Άμπου Ντάμπι ισόβαθμοι.

Η καθαρή εκκίνηση του αγώνα άφησε τους Χάμιλτον, Μπότας και Φερστάπεν στις τρεις πρώτες θέσεις χωρίς κανένα συμβάν. Ο Χάμιλτον είχε ανοίξει τη διαφορά τους στα 2,5” από τον Μπότας και στα 3,7” από τον Φερστάπεν, όταν το ατύχημα του Μικ Σουμάχερ -που δεν προκάλεσε τραυματισμό για τον Γερμανό- έβγαλε στην πίστα το όχημα ασφαλείας.

Η Mercedes έβαλε τους Χάμιλτον, Μπότας στα πιτς για να εκμεταλλευτεί το όχημα ασφαλείας για την αλλαγή ελαστικών, αλλά ο Φερστάπεν δεν έκανε το ίδιο. Ο Ολλανδός τέθηκε επικεφαλής, αλλά είχε τις δύο Mercedes πίσω του και εμφανώς μειονεκτούσε, δεδομένου ότι θα έπρεπε αργότερα να κάνει το πιτ-στοπ του. Ωστόσο, τότε η απόφαση των αγωνοδικών να διακόψουν τον αγώνα με κόκκινη σημαία γύρισε την ισορροπία υπέρ του Ολλανδού. Στη διακοπή ο Μαξ μπορούσε να αλλάξει ελαστικά, και έτσι ήταν πλέον επικεφαλής του αγώνα χωρίς την υποχρέωση ενός μετέπειτα πιτ-στοπ.

Στην δεύτερη (στατική) εκκίνηση ο Χάμιλτον ξεκίνησε καλύτερα, πέρασε τον Φερστάπεν, αλλά ο Ολλανδός απάντησε στην πρώτη στροφή περνώντας ξανά επικεφαλής. Ωστόσο, το έκανε κόβοντας τη στροφή από την εσωτερική, την ώρα που ο Οκόν εκμεταλλευόταν την ευκαιρία της μάχης κορυφής για να μπει στη δεύτερη θέση. Όμως, εκκρεμούσε η απορία αν ο Φερστάπεν θα διατηρούσε την πρώτη θέση που κέρδισε εξαιτίας αυτού. Ωστόσο, ένα σφοδρό ατύχημα των Ράσελ-Μαζέπιν πιο πίσω, έπειτα από επαφή των Πέρεθ-Λεκλέρ, οδήγησε σε δεύτερη διακοπή, με κόκκινες σημαίες. Κατά τη διάρκεια της διακοπής, ο αγωνιστικός διευθυντής της FIA Μάικλ Μάσι πρότεινε στη RBR να εκκινήσει ο Φερστάπεν από την 3η θέση, πίσω από τους Οκόν και Χάμιλτον, λόγω της νωρίτερης παράτυπης προσπέρασής του.

Η Red Bull το δέχθηκε, κι έτσι η τρίτη (στατική) εκκίνηση έγινε με τον Οκόν επικεφαλής, τον Χάμιλτον δεύτερο και τον Φερστάπεν τρίτο. Αυτή τη φορά, όμως, ήταν η σειρά του Φερστάπεν να κάνει καλύτερη εκκίνηση και να περάσει πρώτος, αφήνοντας τον Χάμιλτον πίσω από τον Οκόν.

Ο Βρετανός σύντομα απαλλάχθηκε από την Alpine και άρχισε την καταδίωξη του Ολλανδού, μένοντας σταθερά κοντά του στα 1.0-1.5 δευτερόλεπτα. Στους επόμενους γύρους υπήρξαν τρεις περίοδοι εικονικου οχήματος ασφαλείας, για να καθαριστεί η πίστα από συντρίμμια διαφόρων συμβάντων στις πιο πίσω θέσεις. Αυτές οι περίοδοι δεν άλλαξαν τίποτα στη μάχη της κορυφής.

Ώσπου, φτάσαμε στον 35ο γύρο. Ο Χάμιλτον, διαθέτοντας πλέον το DRS, είχε φτάσει στο κιβώτιο του Φερστάπεν, και έκανε την απόπειρα προσπέρασης στην πρώτη στροφή. Και πάλι ο Ολλανδός έκοψε τη στροφή στο εσωτερικό της, και η RBR έδωσε την εντολή στον Μαξ να παραχωρήσει τη θέση του.

Ο Φερστάπεν το έκανε, τότε, σε λάθος σημείο και με λάθος τρόπο, εσκεμμένα ή όχι μόνο ο ίδιος γνωρίζει, με αποτέλεσμα ο Χάμιλτον να χτυπήσει με την εμπρός πτέρυγά του στον πίσω τροχό της Red Bull. Ο Χάμιλτον, πάντως, ανέφερε ότι ο Μαξ του έκανε την περιβόητη «δοκιμασία φρένων», υπονοοώντας ότι το έκανε εσκεμμένα.

Παρότι έσπασε η δεξιά άκρη της εμπρός αεροτομής του Λιούις, ο Άγγλος συνέχισε, ώσπου οι αγωνοδίκες έδωσαν την εντολή στον Φερστάπεν να παραχωρήσει την πρώτη θέση. Ο Μαξ το έκανε στον 42ο γύρο – αλλά αμέσως ξαναπέρασε τον Χάμιλτον. Δευτερόλεπτα μετά ακολούθησε ποινή 5” στον Ολλανδό, ο Χάμιλτον τον πέρασε στον 43ο γύρο και εκεί όλα τελείωσαν.

Η βαθμολογία των οδηγών

Μαξ Φερστάπεν – RED BULL RACING HONDA  369.5 β.

Λιούις Χάμιλτον – MERCEDES  369.5β.

Βάλτερι Μπότας – MERCEDES  218 β.

Σέρχιο Πέρες -RED BULL RACING HONDA  190β.

Σάρλς Λεκλέρκ – FERRARI 158β.

Λάντο Νόρις – MCLAREN MERCEDES 154β.

Κάρλος Σάινθ – FERRARI 145.5β.

Ντάνιελ Ρικιάρντο -MCLAREN MERCEDES 115β.

Πιερ Γκασλί – ALPHATAURI HONDA 100β.

Φερνάντο Αλόνσο ALPINE RENAULT 77β.

Εστέμπαν Οκόν – ALPINE RENAULT 72β.

Σεμπάστιαν Φέτελ – ASTON MARTIN MERCEDES 43β.

Λανς Στρολ – ASTON MARTIN MERCEDES 34β.

Γιούκι Τσουνόντα – ALPHATAURI HONDA 20β.

Τζορτζ Ράσελ – WILLIAMS MERCEDES 16β.

Κίμι Ράικονεν – ALFA ROMEO RACING FERRARI 10β.

Νικολά Λατιφί – WILLIAMS MERCEDES 7β.

Αντόνιο Τζιοβινάτζι – ALFA ROMEO RACING FERRARI 3β.

Μικ Σουμάχερ – HAAS FERRARI 0β.

Ρόμπερτ Κούμπιτσα – ALFA ROMEO RACING FERRARI 0β.

Νικίτα Μαζέπιν – HAAS FERRARI .

«Για μένα αυτό δεν είναι Formula 1»

Έξαλλος ήταν ο Μαξ Φερστάπεν με την ποινή που του επιβλήθηκε στο Γκραν Πρι της Σαουδικής Αραβίας με αποτέλεσμα να χάσει ουσιαστικά την πρωτιά και να τερματίσει δεύτερος, πίσω από τον Λιούις Χάμιλτον.

«Ευτυχώς, ο κόσμος βλέπει τα όσα συμβαίνουν στους αγώνες. Αυτό που συνέβη σήμερα είναι απίστευτο. Εγώ απλώς προσπαθώ να οδηγήσω. Αυτό το άθλημα έχει περισσότερες ποινές παρά οδήγηση. Αυτό για εμένα δεν είναι Formula 1. Τουλάχιστον οι οπαδοί το διασκέδασαν», ανέφερε.

Πλέον, τα πάντα θα κριθούν στο Γκραν Πρι της τελευταίας αγωνιστικής στο Άμπου Ντάμπι, με Φερστάπεν και Χάμιλτον να βρίσκονται ισόβαθμοι στη βαθμολογία.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *