Η Εφορία στρέφει την προσοχή της στους influencers, και ειδικά στους TikTokers, που αποκομίζουν έσοδα από τις δραστηριότητές τους στα social media αλλά δεν τα δηλώνουν. Με την αύξηση των κερδών από διαφημιστικές συνεργασίες, χορηγίες και πωλήσεις προϊόντων μέσω πλατφορμών όπως το TikTok, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) εντείνει τους ελέγχους για να εντοπίσει περιπτώσεις φοροδιαφυγής.
Αν και τα βασικά έσοδα των influencers (διόλου αμελητέα) προέρχονται από συμφωνίες με εταιρείες για συγκεκριμένες αναρτήσεις, δεν είναι λίγοι εκείνοι που εγγράφονται σε προγράμματα όπως το Creator Fund για να αποκομίσουν έξτρα όφελος. Εκτός από τις διαφημίσεις, το TikTok διαθέτει μια σειρά από ενσωματωμένα εργαλεία πληρωμών, όπως εικονικά «δώρα» και το Creator Fund, το οποίο απευθύνεται σε χρήστες με τουλάχιστον 10.000 ακόλουθους και 100.000 προβολές σε διάστημα 30 ημερών. Επιπλέον, μέσω του προγράμματος TikTok Pulse, το TikTok μοιράζεται έσοδα από διαφημίσεις με τους δημιουργούς. Οι TikTokers μπορούν επίσης να κερδίσουν εικονικά «δώρα» κατά τη διάρκεια ζωντανών μεταδόσεων, τα οποία μετατρέπονται σε μετρητά.
Τα δώρα κυμαίνονται από 20 έως 300 δολάρια ανά live, ενώ κάποιος μπορεί να κερδίσει έως και 34.000 δολάρια σε έναν μήνα.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, τα έσοδα των influencers από προώθηση και διαφήμιση προϊόντων, καθώς και τα αντίστοιχα έσοδα από το TikTok, θεωρούνται έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Επομένως, ο TikToker οφείλει να κάνει έναρξη εργασιών και να τηρεί όλες τις προβλεπόμενες φορολογικές διαδικασίες (ΦΠΑ, myData, φόρος εισοδήματος κλπ).
Οι TikTokers που δεν δηλώνουν τα κέρδη τους αντιμετωπίζουν σοβαρές κυρώσεις, όπως πρόστιμα και ποινικές διώξεις. Οι αρχές χρησιμοποιούν σύγχρονα εργαλεία και τεχνολογίες για να εντοπίσουν τέτοιες περιπτώσεις, αναζητώντας στοιχεία για οικονομικές συναλλαγές και την κίνηση χρημάτων στους τραπεζικούς λογαριασμούς των χρηστών.
Η ΑΑΔΕ έχει δημιουργήσει ειδική ομάδα εργασίας (Task Force) για να εντοπίζει διαδρομές μαύρου χρήματος στα social media, επιχειρήσεις-«μαϊμού» και δήθεν φτωχούς επιχειρηματίες, celebrities, influencers κ.λπ.
Αυτή η ολιγομελής ομάδα, που αποτελείται από 7-8 άτομα, λειτουργεί κάτω από τη Διεύθυνση Επιχειρησιακού Σχεδιασμού Ελέγχων (ΔΙΕΣΕΛ) και φέρει την ονομασία «Τμήμα Προτεραιοποίησης Υποθέσεων Ελέγχου και Ανίχνευσης Τάσεων Παραβατικότητας».
Η ομάδα πραγματοποιεί εκτεταμένες έρευνες στο Διαδίκτυο και τα social media, στοχεύοντας στον εντοπισμό φορολογουμένων που ασκούν επιχειρηματικές δραστηριότητες χωρίς να έχουν προβεί σε δηλώσεις έναρξης εργασιών, χωρίς να τηρούν βιβλία και να εκδίδουν φορολογικά στοιχεία και χωρίς να δηλώνουν τον τζίρο που πραγματοποιούν.
Εκτός από τις φορολογικές παραβάσεις, οι έλεγχοι επεκτείνονται σε αγορές, ταξίδια και ακίνητα, αλλά και στον τρόπο ζωής των influencers. Στόχος είναι να διαπιστωθεί αν δηλώνουν σωστά τις συναλλαγές τους από την προώθηση ή πώληση προϊόντων και υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, καταγράφονται φωτογραφίες, ημερομηνίες και αναρτήσεις στα social media για να ελεγχθεί η περιουσιακή τους κατάσταση.
Ο απώτερος στόχος της ΑΑΔΕ είναι να διασφαλίσει ότι οι ψηφιακοί επιχειρηματίες συμμορφώνονται με τη φορολογική νομοθεσία και καταβάλλουν τους φόρους που τους αναλογούν
Όσοι έχουν λίγους ακολούθους (nano-influencers) δηλαδή έως και 10.000 η τιμή ανά δημοσίευση που αναρτούν είναι 20 – 100 δολάρια. Οι micro-influencers (έως 50.000 ακολούθους) παίρνουν 30 – 200 δολάρια ανά δημοσίευση, οι mid-tier influencers (έως 500.000 ακολούθους) φτάνουν τα 80 – 650 δολάρια, οι macro-influencers (έως 1 εκατ. ακολούθους) οι οποίοι φτάνουν τα 1.500 ευρώ τη κάθε φορά που διαφημίζουν κάτι. Και τέλος, οι mega-influencers (πάνω από 1 εκατ. ακολούθους) οι οποίοι εισπράττουν πάνω από 1.200 ευρώ για κάθε ανάρτηση.
Διευκρινίζεται τέλος, ότι για να μην φοροδιαφεύγει κάποιος ενώ υπάρχει εμπορική δραστηριότητα θα πρέπει:
Ινδονησία: Η στιγμή που τεράστιο κύμα καταπίνει 20χρονο τουρίστα – Το συγκλονιστικό βίντεο
Σε… ρινγκ μετατράπηκε το Δημοτικό Συμβούλιο Σερρών – Αντιδήμαρχοι πιάστηκαν στα χέρια (vid)
Σπάνια εμφάνιση του «σεμνού» Πάνου Μιχαλόπουλου και video από τη βόλτα του 75χρονου ηθοποιού
Η σκέψη που ξεκίνησε από ένα παιδικό όνειρο και είχε αντικείμενο την δημιουργία ενός ραδιοφώνου που θα είχε άποψη και θα σεβόταν τον ακροατή έγινε πράξη. Δημιουργήσαμε με πολύ κόπο, μεράκι και φαντασία έναν σταθμό καθρέφτη της προσωπικότητάς μας. Εδώ θα βρεις ειδήσεις, αθλητικά, μόδα, ψυχαγωγία και διασκέδαση. H σωστή και προσεκτική εναλλαγή και διαδοχή των μουσικών ήχων, είναι το επίκεντρο της φιλοσοφίας του Focus 99,6. Παλιές αλλά και νέες κυκλοφορίες σχηματίζουν το χαρακτήρα του, κρατώντας την νεανική του όψη και την θέληση για ραδιόφωνο επικοινωνία και ψυχαγωγία. Είναι ο σταθμός που διαβάζει τη σκέψη του ακροατή και σέβεται την προσωπικότητα του.
Copyright © 2024 Focus Radio. All rights received.
0 comments