Εγκρίθηκε η αναδιάταξη της οδού 23ης Μαρτίου και της αντίστοιχης πλατείας.

Εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας, το βράδυ της περασμένης Δευτέρας, η επικαιροποίηση της οριζοντιογραφίας της μελέτης του έργου αναδιάταξης – αναδιοργάνωσης της πλατείας και της οδού 23ης Μαρτίου.

Και αυτό για να κατατεθεί ο φάκελος του έργου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου μέχρι τις 15 Νοεμβρίου (οπότε λήγει η προθεσμία) και η υλοποίησή του να χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης με 1,4 εκ. ευρώ.

Για την έγκριση της κρίσιμης επικαιροποίησης, καθώς απαιτούνταν 21 ψήφοι, χρειάστηκε να συμβιβαστούν παρατάξεις των μειοψηφιών (Κοσμόπουλου, Τζαμουράνη και Μάκαρη) και να υπερψηφίσουν, παρότι αρχικά εξέφρασαν επιφυλάξεις, παρατηρήσεις και διαφορετικές απόψεις για την αξιοποίηση της πλατείας και της οδού 23ης Μαρτίου.

Την επικαιροποίηση της οριζοντιογραφίας της μελέτης ζήτησε με έγγραφό της η αρμόδια υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίου, κατά την έγκριση της κυκλοφοριακής μελέτης του έργου “Αναδιάταξη – αναδιοργάνωση πλατείας 23ης Μαρτίου”.

Όπως ανέφερε στην τεχνική της έκθεση, “διαπιστώθηκε ότι η λωρίδα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς την οδό Νέδοντος επικαλύπτεται σε ορισμένα σημεία (από το τέλος της πλατείας 23ης Μαρτίου έως την οδό Νέδοντος) με τον προβλεπόμενο από το σχέδιο πόλης πεζόδρομο. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω και προκειμένου να μπορέσει να υλοποιηθεί το έργο, προτείνεται να αναθεωρηθεί η οριζοντιογραφία προτεινόμενων έργων της εγκεκριμένης μελέτης, με βασική αλλαγή αυτή της μετατόπισης του άξονα της βόρειας λωρίδας κυκλοφορίας νοτιότερα.

Η αντιμετώπιση του ανωτέρω προβλήματος επιφέρει, εκτός από μετατόπιση του άξονα της λωρίδας κυκλοφορίας νοτιότερα, μείωση του πλάτους της νησίδας. Επισημαίνεται ότι το νότιο όριο (κράσπεδο) της νησίδας και η λωρίδα κυκλοφορίας προς την πλατεία 23ης Μαρτίου δεν επηρεάζονται από την αναθεώρηση”.

Την επικαιροποίηση καταψήφισε η “Λαϊκή Συσπείερωση”, ενώ η επικεφαλής της παράταξης “Καλαμάτα Τόπος Ζωής” Τόνια Κουζή απείχε, όπως δήλωσε, γιατί ήταν μέλος της αρχιτεκτονικής ομάδας που κατέκτησε το πρώτο βραβείο στο σχετικό σημαντικό διαγωνισμό του Δήμου Καλαμάτας, προτείνοντας την πεζοδρόμηση της οδού 23ης Μαρτίου.

Έγκριση της κυκλοφοριακής μελέτης από το 2018

Να υπενθυμίσουμε ότι το Νοέμβριο του 2018 το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας είχε εγκρίνει την κυκλοφοριακή μελέτη του έργου αναδιάταξης – αναδιοργάνωσης της πλατείας και της οδού 23ης Μαρτίου, προϋπολογισμού 1,5 εκ. ευρώ, ως ενός από τα πρώτα έργα που θα υλοποιούσε ο δήμος από το πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης.

Σύμφωνα με την εισήγηση από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, “με τη μελέτη διατηρείται η αμφίδρομη κυκλοφορία στις οδούς 23ης Μαρτίου και Υπαπαντής και εξασφαλίζεται η οδική σύνδεση του άξονα Ανατολής – Δύσης στην πόλη με καλύτερη διευθέτηση των κυκλοφοριακών ροών. Ο νέος σχεδιασμός περιλαμβάνει μείωση του πλάτους του οδοστρώματος της οδού 23ης Μαρτίου, διαπλάτυνση των πεζοδρομίων εκατέρωθεν της οδού και ενοποίησή τους με το δάπεδο της στοάς βόρεια και νότια, διαπλάτυνση της κεντρικής νησίδας και αύξηση του πρασίνου, περιορισμό του χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, διαμόρφωση κατάλληλων εσοχών για στάση και βελτίωση της απορροής των ομβρίων.

Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται διεύρυνση της πλατείας νότια με πρόσθετο χώρο έκτασης περίπου 1.200 τ.μ., βελτιώνονται οι συνθήκες άνετης και ασφαλούς κίνησης των πεζών και εν τέλει δημιουργούνται οι συνθήκες ανάπλασης του Ιστορικού Κέντρου της πόλης”.

Στη δημόσια διαβούλευση στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας, στις 12 Ιουλίου 2017, οι μελετητές (Στρατηγέας, Καμαρινοπούλου, Ευσταθιάδης, Δεληγιώργη) είχαν σημειώσει ότι η μελέτη είναι πρόκληση για αύξηση του πολιτιστικού τουρισμού και είχαν επισημάνει την αναρχία στην κυκλοφορία και στη στάθμευση στην οδό 23ης Μαρτίου. Είχαν αναφέρει πως “είναι έντονη η παράνομη στάθμευση με το διπλοπαρκάρισμα, το παρκάρισμα στις γωνίες και σε διαβάσεις”, αλλά είχαν εκτιμήσει πως η ζήτηση μπορεί να εξυπηρετηθεί από τις υφιστάμενες θέσεις στάθμευσης, καθώς υπάρχουν κενές θέσεις νόμιμες στο πάρκινγκ του Νέδοντα.

Στις προτάσεις τους είχαν επισημάνει τη μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με τη μείωση του πλάτους του δρόμου στα 3,25 μέτρα, την αύξηση του πεζοδρομίου σε 6,5 μέτρα από 3, της κεντρικής νησίδας και της πλατείας κατά 20 μέτρα, την επαναχωροθέτηση των προτομών, την προσθήκη στις διαβάσεις για πεζούς, την όδευση τυφλών, την αύξηση του χώρου πρασίνου και τους κυβόλιθους στο οδόστρωμα.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *