Ευρεία σύσκεψη στην Καλαμάτα για τα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης ύψους 79 εκ. €

Τα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης περιοχών ανάντη και κατάντη του αυτοκινητοδρόμου Τσακώνα -Καλαμάτα και Περιμετρικής οδού Καλαμάτας, συνολικής δαπάνης 79 εκατ. €, αποτέλεσαν το αντικείμενο, προγραμματισμένης ενημερωτικής ευρείας σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη 5 Αυγούστου 2021, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημαρχείου.

Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε υπό τον Δήμαρχο Καλαμάτας Θανάση Βασιλόπουλο και με τη συμμετοχή εκπροσώπων του Υπουργείου Υποδομών, της Κ/Ξ «Μορέα», μελετητών, Αντιδημάρχων και υπηρεσιακών παραγόντων του Δήμου και της ΔΕΥΑΚ.

Επίσης, στη σύσκεψη που είχε διαπαραταξιακό χαρακτήρα, όπως άλλωστε είχε δεσμευτεί ο Δήμαρχος, είχαν προσκληθεί και παραβρέθηκαν προκειμένου να ενημερωθούν, να θέσουν ερωτήματα και να τοποθετηθούν, επικεφαλής και εκπρόσωποι παρατάξεων της αντιπολίτευσης του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας.

Κατά τη σύσκεψη, παρουσιάστηκαν στοιχεία της προμελέτης για τα αντιπλημμυρικά έργα αποκατάστασης μειωμένης παροχετευτικότητας αποδεκτών ομβρίων, κατατέθηκαν προβληματισμοί και δόθηκαν διευκρινήσεις επί σημείων της μελέτης που αφορούν τόσο στις παρεμβάσεις επί της κοίτης του Νέδοντα, όσο και στα έργα στα ρέματα ανάντη και κατάντη του αυτοκινητοδρόμου. Σημειώνεται ότι η μελέτη θα έρθει προς συζήτηση όταν ολοκληρωθεί στο Δ.Σ.

Δήλωση Δημάρχου

Σε δήλωσή του ο Δήμαρχος, ανέφερε με αφορμή την ενημερωτική σύσκεψη για το μεγάλο αντιπλημμυρικό: «Υπήρξε σήμερα μια αναλυτική συζήτηση – ενημέρωση για ένα κορυφαίας σημασίας έργο για το Δήμο και την πόλη της Καλαμάτας. Φυσικά αναφέρομαι στο μεγάλο έργο της αντιπλημμυρικής θωράκισης της Καλαμάτας αλλά και των περιοχών ανάντη και κατάντη του αυτοκινητοδρόμου, έργο που με την ολοκλήρωσή του θα καταστήσει την Καλαμάτα ως την πρώτη πόλη πανελλαδικά που θα έχει θωρακιστεί έναντι πλημμυρικών φαινομένων.

Είναι γνωστό ότι η αναφορά των παρεμβάσεων έχει ορίζοντα τις επόμενες δεκαετίες, μιλάμε για σύνθετες τεχνικά και πολύπλοκες διαδικαστικά παρεμβάσεις και ως προς αυτή την κατεύθυνση είναι κρίσιμο να εξετάσουμε όλες τις παραμέτρους και να επιτύχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Δεν έχει νόημα να αναφερθώ στα της χρηματοδότησης που είναι εξασφαλισμένη, είναι όμως εξόχως σημαντικό να εστιάσουμε τη συζήτηση ως προς τις παρεμβάσεις και την όχληση που αν θέλετε είναι αναπόφευκτο να υπάρξει σε σχέση με τη λειτουργία της πόλης. Άλλωστε μιλάμε για μία παρέμβαση, ένα έργο στην καρδιά της πόλης, στο Νέδοντα.

Υπήρξε παρουσίαση της προμελέτης από τα στελέχη του Υπουργείου και τους μελετητές του Μορέα ενώ ακολούθησαν τοποθετήσεις, ερωτήσεις και παρατηρήσεις.

Θα ήθελα με την ευκαιρία να πω ότι η μέχρι σήμερα συνεργασία με το Υπουργείο είναι καλή. Έχουμε ως Δήμος τονίσει, αν θέλετε, έχουμε θέσει τις δικές μας κόκκινες γραμμές και αυτό αφορά κυρίως στο σκεπαστό τμήμα του Νέδοντα που θα ανακατασκευαστεί, καθώς επ’ ουδενί  δεν θέλουμε την αλλαγή του status quo στην καρδιά της Καλαμάτας. Και φυσικά και άλλα επιμέρους κρίσιμα κατ’ εμάς ζητήματα».

Ανακατασκευή σκεπασμένου τμήματος Νέδοντα

Στη διάρκεια της σύσκεψης τέθηκαν σειρά προβληματισμών και θεμάτων προς εξέταση. Ένα από τα θέματα που τέθηκαν αφορούσε στην ανακατασκευή του σκεπασμένου τμήματος του Νέδοντα από την οδό Κιλκίς έως την οδό 23ης Μαρτίου, ζήτημα που για το Δήμο Καλαμάτας αποτελεί «κόκκινη γραμμή», όσον αφορά την πλήρη αποκατάστασή του στη σημερινή μορφή του.

Διευθέτηση Νέδοντα προς Βορρά και εξεύρεση χώρων στάθμευσης

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, από τον Δήμαρχο τέθηκαν -μεταξύ άλλων- δύο θέματα. Το πρώτο αφορά τη διευθέτηση του Νέδοντα προς βορρά, και το δεύτερο την εξεύρεση χώρων στάθμευσης, προκειμένου να εξεταστεί το ενδεχόμενο δημιουργίας υπέργειων χώρων στάθμευσης επί των υφιστάμενων χώρων στο σκεπασμένο τμήμα του Νέδοντα.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *